Pagina 1 van 1

T-Mobile: aanmaning/factuur onduidelijk

Geplaatst: 27 okt 2010 22:23
door LangevanWijk
Ik heb sinds plm 10 jaar een abonnement bij T-Mobile. Altijd netjes op tijd betaald. 13/9 jl kreeg ik een email van T-mobile over achterstand in betaling ad 9,83. Er stond niet bij waar het voor was, alleen dat het direct betaald moest worden of er zou blokkering volgen. T-Mobile gebeld en na lang wachten en veel zoekwerk in hun administratie bleek het te gaan om een factuur van augustus 2009! Ik heb hier nooit een herinnering of aanmaning voor gekregen. Ik kon inderdaad over die maand geen betaling terugvinden in mijn eigen administratie, dus toch maar snel betaald. Ik vind het vreemd dat men na een jaar er achter komt dat er nog een rekening open staat en dat men dan per email gaat dreigen met blokkering en niet aangeeft over welke periode het gaat. Ik kan mijn facturen inzien op T-Mobile en ook daar heb ik nooit iets gezien van een openstaande rekening.
Iets dergelijks gebeurt mij nu weer. Ik zag op mijn factuur van 26/10 dat er 12,60 opgevoerd wordt voor administratiekosten voor te laat betalen. Er staat weer niet bij over welke datum/factuur het gaat en ik heb niet één keer te laat betaald. Zijn er meer mensen met dezelfde ervaring. Het vervelende is dat je telkens eerst eindeloos aan de telefoon moet zitten voor je iemand te spreken krijgt.

Re: T-Mobile: aanmaning/factuur onduidelijk

Geplaatst: 27 okt 2010 22:53
door nigel72
Ik heb het ook meegemaakt. Mijn maandelijkse kosten gingen automatisch van mijn rekening, als mijn rekening te hoog was log ik wel eens in bij mijn T-Mobile.
Toen merkte ik ook dat er 2 facturen er niet tussen zaten bij mijn T-Mobile.
Heb toen telefonisch contact opgenomen met T-Mobile kreeg te horen dat het onmogelijk was. Begon aan me zelf te twijfelen. later op de avond heb ik weer ingelogd en het klopte inderdaad ze stonden er niet tussen,toen heb ik maar weer telefonisch kontakt gezocht, en heb hun verzocht om bij mijn T-Mobile in te loggen.
En inderdaad ik had gelijk. kreeg als antwoord. ( Hoe kan dit )
Bij T-Mobile denken ze dat ze nooit fout zitten. Hetzelfde dat ik BKR getoets ben bij T-Mobile door hun toe doen. ( zie forum bkr toetsing 27 oktober 2010 nigel72)

groetjes nigel

Re: T-Mobile: aanmaning/factuur onduidelijk

Geplaatst: 27 okt 2010 23:01
door Ik zeg T-Mobile op
@LangevanWijk en nigel72

De verklaring is simpel: Er zit een meneer in streepjespak zijn nieuwe beleid http://www.t-mobile.nl/Corporate/htdocs ... nance.aspx uit te voeren. Daarbij worden alle kruimels geraapt.
Met dit geldschraap beleid wordt de financiële positie voor t-mobile beter, krijgen de aandeelhouders meer dividend, en voor deze handelwijze kan je zelfs genomineerd worden voor Credit Manager of the Yearhttp://financieel-management.nl/content ... g-t-mobile
Ik heb sinds plm 10 jaar een abonnement bij T-Mobile. Altijd netjes op tijd betaald.
Je verwacht dat je dan als trouwe klant netjes behandeld wordt. Maar je vergist je. Het is niet zo belangrijk dat jij correct en tijdig geinformeerd wordt, want achteraf betalen van je abonnementskosten is een breng schuld, dus moet jij zelf zorgen dat je alles tijdig betaald. Op straffe van administratiekosten of BKR registratie. That's t-mobile....

Re: T-Mobile: aanmaning/factuur onduidelijk

Geplaatst: 27 okt 2010 23:16
door nigel72
Ik zeg T-Mobile op schreef:@LangevanWijk en nigel72

De verklaring is simpel: Er zit een meneer in streepjespak zijn nieuwe beleid http://www.t-mobile.nl/Corporate/htdocs ... nance.aspx uit te voeren. Daarbij worden alle kruimels geraapt.
Met dit geldschraap beleid wordt de financiële positie voor t-mobile beter, krijgen de aandeelhouders meer dividend, en voor deze handelwijze kan je zelfs genomineerd worden voor Credit Manager of the Yearhttp://financieel-management.nl/content ... g-t-mobile
Ik heb sinds plm 10 jaar een abonnement bij T-Mobile. Altijd netjes op tijd betaald.
Je verwacht dat je dan als trouwe klant netjes behandeld wordt. Maar je vergist je. Het is niet zo belangrijk dat jij correct en tijdig geinformeerd wordt, want achteraf betalen van je abonnementskosten is een breng schuld, dus moet jij zelf zorgen dat je alles tijdig betaald. Op straffe van administratiekosten of BKR registratie. That's t-mobile....
Het lijkt me wel moeilijk te betalen als je de facturen digitaal binnen krijgt en niks af weet van een factuur die niet online is by mijn T-Mobile.Dus ik kan LangevanWijk wel begrijpen.
Bij mij ging het automatisch dus ik had geen betalings achterstand.
Mijn probleem was meer dat de laaste factuur niet klopte en daar hebben ze netjes een creditnota gestuurd na lang onderzoek. Alleen de creditnota kwam in mijn vakantie periode binnen. na mijn vakantie heb ik het netjes overgemaakt

Re: T-Mobile: aanmaning/factuur onduidelijk

Geplaatst: 28 okt 2010 01:16
door nigel72
Ik heb nog een bewijs in handen dat mijn T-Mobile niet deugt.
Dat er soms geen facturen tussen zitten.
Als je die nodig hebt stuur ik het graag naar je toe.
groetjes nigel

Re: T-Mobile: aanmaning/factuur onduidelijk

Geplaatst: 03 nov 2010 15:47
door benjoke
Ook ik heb exact dezelfde negatieve ervaring met T Mobile
Al jaren afnemer,steeds mijn abonnement keurig verlengd,altijd op tijd betaald.
een heel lange tijd geleden had tmobile zich vergist door een vast kortingbedrag nu bij te tellen ipv af te trekken. hetgeen ik heb gecorrigeerd door betreffend bedrag in te houden op de betaling.

3weken terug kwam ,als donderslag uit een heldere hemel , een aanmaning betreffende 10 euro onder dreiging van afsuiting cq aanmelding bij het BKR.
verder geen enkele info waar dit bedrag betrekking op zou moeten hebben.

heb direct per mail gereageerd met het verzoek aan te geven waarop dit bedrag dan betrekking op zou moeten hebben. vanuit Tmobile werd niet hierop gereageerd
week later wel plots een SMS dat ik binnen 24 uur afgesloten zou worden.
heb toen direct klantenservice gebeld waar men mij wist te vertellen dat dat volgens hun gegevens een factuur van maart à €7.50 niet was betaald.
Volgens mij was alles betaald echter op mijn vraag ,als dat inderdaad zo zou zijn,waarom na 7 maanden plots een super klantonvriendelijke BKR dreigbrief zonder ooit enige reminder te hebben ontvangen kreeg ik het excuus dat hun admimistratie de afgelopen maanden over was gegaan op een andere systemathiek waardoor nooit een reminder is verstuurd.
de resterende €2.50 bleek ...de inhouding op hun destijds gemaakte vergissing.
Men gaf ruiterlijk toe dat dit alles echt niet de schoonheidsprijs verdiende en stelde voor om hun fout te crediteren en dat ik het ontbrekende bedrag à€7.50 direct zou overmaken , waarmee de zaak dan was afgedaan.
€7.50 isdirect overgemaakt
eedoch..... T mobile gaat gewoon door met klant-onvriendelijk gedrag
vandaag een factuur van €15.- administratieve kosten ivm betaling
uiteraard geen nadere toelichting, dus weer gissen waarop dit nou weer betrekking heeft .
aangezien ik (muv maart ) altijd alle facturen op tijd betaald heb zal het wel weer betrekking hebben op bovenstaande "zaak"
Ga over dit onterechte "spookbedrag" weer mailen naar hun cq inhouden op de betaling waardoor er wel weer een nieuwe "zaak"zal ontstaan
T MOBILE VERKOOPT COMMUNICATIE MAAR COMMUNICEERT ZELF NIET!!

Re: T-Mobile: aanmaning/factuur onduidelijk

Geplaatst: 03 nov 2010 16:31
door LangevanWijk
Ben net gebeld door T-Mobile dat ik het bedrag ad 12,60 voor administratiekosten voor te laat betalen gecrediteerd krijg. Het wordt verrekend met mijn volgende nota. Ben benieuwd! Een of ander verhaal over het over gaan naar een ander adminstratiekantoor en dat nu oude nota's boven water komen. Slordig!!!!! Hoop dat alles nu goed komt en dat zij hun zaakjes op orde krijgen op korte termijn anders zie ik het somber in voor T-Mobile!