Pagina 1 van 1

Telfort - factuurbedrag

Geplaatst: 28 okt 2010 16:06
door Dimitri71
Vandaag kreeg ik per sms een berichtje van Telfort: of ik even een fors bedrag aan telefoonrekening wilde betalen... Men kon het niet van mijn rekening boeken...

Hierop heb ik gelijk het e.e.a gecontroleerd op mijntelfort.nl en zag tot mijn schrik dat het torenhoge bedrag inderdaad overeenkomt met het bedrag van de sms...

Vragen: Het grootste bedrag is voor bellen naar het buitenland (Duitsland); het totaal aantal gebelde minuten is fors hoger dan het totaal aantal minuten wat ik daadwerkelijk gebeld heb.
Voorts: ik heb de hele lijst met nummers en alles is per minuut afgerekend; mag dat ? Ik heb immers het contract indertijd afgesloten met betalen per seconde !
Dit is in mijn ogen een wijziging die a) niet gemeld is en b) waarmee ik akkoord moet gaan of anders de mogelijkheid moet hebben het contract te ontbinden.
Ik kan immers van mijn kant uit het contract wijzigen...

Wie heeft wat concrete antwoorden ?

Re: Telfort - factuurbedrag

Geplaatst: 28 okt 2010 16:11
door SuperJERK
http://frontpage.fok.nl/nieuws/411234/1 ... terug.html

Voor Telfort klanten is er volgens mij niks geregeld... ik als Telfort klant voel mij ook besodemieterd. Ik kan mij herinneren dat zij vroeger juist adverteerden dat betalen per seconde veel eerlijker was.

Daarnaast heb ik nooit (duidelijk) bericht van Telfort ontvangen dat "we" per minuut gingen betalen.

Re: Telfort - factuurbedrag

Geplaatst: 28 okt 2010 22:16
door Busch
Ik kreeg gisteren net zo'n sms en inderdaad vandaag nagekeken en ze berekenen dus al maanden op deze manier

De oude facturen zijn niet opvraagbaar en de nieuwe zijn afgerond

De reden dat ik het niet eerder merkte is omdat ik een 400 minuten abonnement heb en niet altijd veel bel. Met deze manier van berekenen zijn te minuten snel op

Ik ben al jaren bij telfort en heb altijd per seconde betaald

Tros Radar wat moet ik hiermee doen??
Of anderen met hetzelfde probleem al actie ondernomen??

Raymond

Re: Telfort - factuurbedrag

Geplaatst: 29 okt 2010 10:37
door Telfort webcare
@all,

Wij hebben eerder kenbaar gemaakt de minuutafronding daadwerkelijk ingevoerd te hebben op nieuwe aansluitingen en verlengingen vanaf 1 oktober 2008. Op onze website staat deze informatie ook vermeld. Destijds is deze wijziging ook via de bekende kanalen bekend gemaakt. Voor nog meer informatie kunt u altijd contact leggen met onze klantenservice.

Daphne

Re: Telfort - factuurbedrag

Geplaatst: 29 okt 2010 10:41
door Telfort webcare
@Dimitri71,

In een privébericht kunt u uw naw-gegevens, e-mailadres, het factuurnummer en het 06-nummer aan mij kenbaar maken.

Daphne

Re: Telfort - factuurbedrag

Geplaatst: 30 okt 2010 21:57
door mreefs
Ik ben zelf ook al jaren klant bij telfort. En heb al genoeg problemen met ze gehad. En in augustus voor de zoveelste keer verlengd, omdat ik telfort nog steeds de goedkoopste vond. Maar nu zie ik ineens ook dat alles naar hele minuten wordt afgerond. Wat een diefstal!! Op die manier red ik het dus echt niet met mijn bundel. En wijzigen zou niet gaan, want dan ben ik nog duurder uit. Leuk is dat! Zit ik lekker 2 jaar eraan vast en durf ik nauwelijks te bellen. Alleen in noodgevallen. Wil echt niet een torenhoge rekening ontvangen. Dan kan ik nog beter prepaid gaan, zodat ik tenminste met een gerust hart kan bellen en een duidelijk overzicht heb. Want dit is gewoon onoverzichtelijk en niet te doen. Ik heb echt geen goed woord meer over voor Telfort. Laatst hebben ze me dan nog wel goed geholpen, maar na dit verhaal ben ik toch weer zeer ontevreden. Dan kunnen ze wel zeggen dat ze het duidelijk hebben gemaakt, maar ze hebben het wel op een erg onklantvriendelijke manier gedaan. Ze hadden het gewoon duidelijk moeten zeggen toen ik mijn abonnement verlengde. En dat hebben ze niet gedaan. Ze willen lekker veel klanten, en daarna kun je maar uitzoeken hoe je er weer vanaf komt.

Re: Telfort - factuurbedrag

Geplaatst: 01 nov 2010 13:32
door SuperJERK
@ Daphne,

Zou jij willen reageren op een ander topic? Bedankt!
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 25&t=75761

Re: Telfort - factuurbedrag

Geplaatst: 01 nov 2010 14:20
door mihoen
bij vara's kassa hebben ze een onderwerp hierover gehad. je kunt een protest indienen. al ruim 30000 mensen hebben dat gedaan