Gebr. Van Engelen verkoopt defect Miele Showroommodel
Geplaatst: 28 okt 2010 17:03
Koop geen Showroomkeuken bij Van Engelen of via Showroomkeukens.nl.
Dat je geen garantie hebt op een Showroomkeuken da's logisch, maar een defecte oven verkopen in een showroomkeuken getuigd van geen stijl. Dat is wat Gebr. Van Engelen heeft gedaan. Fijn dat zo'n bedrijf, die overigens ook zijn showroomkeukens voor een goede prijs kwijt moet, niet de moeite neemt om mijn klacht in behandeling te nemen.
Het volgende is gebeurd. Ik heb een showroomkeuken gekocht van Gebr. Van Engelen Barendrecht. Ik ben nu de keuken aan het installeren en de Miele oven weigert dienst. Ik ben redelijk technisch en heb de oven opengeschroefd. Wat blijkt de timer heeft interne waterschade door koffie van de espressomachine die boven de oven gemonteerd stond. Dat is naar mijn idee niet het gevolg van normaal showroomgebruik.
Ik een mailtje gestuurd naar Van Engelen. krijg ik een kort, lees bot, mailtje terug met de volgende reactie:
wij hebben uw mail met betrekking tot uw keuken in goede orde ontvangen. De betreffende keuken is gebruikt en om die reden is de prijs van de keuken ook ver naar beneden bijgesteld. Gezien u hiervan op de hoogte was bij aankoop nemen wij reclamaties over het gebruikt zijn van de keuken niet in behandeling. Deze kosten kunnen wij dus niet voor u vergoeden.
Ja, ik was bij de aankoop op de hoogte van de prijs, deuh..... ook van de gevolgen van de aankoop van een showroomkeuken. Maar wat nu als men al in de showroom een montage fout maakt waardoor koffie in een oven kan komen? Lijkt mij een verborgen gebrek? Ik heb gereageerd. Krijg ik opnieuw de volgende reactie:
U was bij aankoop op de hoogte van het feit dat deze keuken gebruikt was. Dit mankement is duidelijk door het gebruik ontstaan. Ik kan u geen tegemoetkoming in de aanschaf van dit onderdeel toekennen.
Dat was nadat ik heb gevraagd om e.e.a. eens te onderzoeken. Ik heb toen vanuit emotie, voelde mij afgepoeierd, een mail gestuurd met stevige taal en kreeg de volgende reactie:
Wij zijn ook niet bereid om hier een onderzoek naar in te stellen. De keuken is verkocht als showroommodel van een demokeuken met een navenant prijsniveau. Derhalve is de apparatuur al langer dan 2 jaar in gebruik geweest en berekent Miele de onderdelen.
Dergelijke vragen worden door onze binnendienst afgehandeld en wij betrekken onze directie hier niet bij.
Kortom men leest niet eens, ik heb zelf de diagnose gesteld en nog geen eens contact gehad met Miele! Ik wordt nu opnieuw pissig van dit soort standaard teksten.
Beste trosforum, sta ik in mijn recht. Is hier sprake van een verborgen gebrek. Of moet ik het normaal vinden dat een Showroommodel gewoon kapot kan zijn bij aanschaf, omdat de 'keukenspecialist' al in de showroom apparatuur verkeerd monteerd.
Groet,
Ed de Engel
Dat je geen garantie hebt op een Showroomkeuken da's logisch, maar een defecte oven verkopen in een showroomkeuken getuigd van geen stijl. Dat is wat Gebr. Van Engelen heeft gedaan. Fijn dat zo'n bedrijf, die overigens ook zijn showroomkeukens voor een goede prijs kwijt moet, niet de moeite neemt om mijn klacht in behandeling te nemen.
Het volgende is gebeurd. Ik heb een showroomkeuken gekocht van Gebr. Van Engelen Barendrecht. Ik ben nu de keuken aan het installeren en de Miele oven weigert dienst. Ik ben redelijk technisch en heb de oven opengeschroefd. Wat blijkt de timer heeft interne waterschade door koffie van de espressomachine die boven de oven gemonteerd stond. Dat is naar mijn idee niet het gevolg van normaal showroomgebruik.
Ik een mailtje gestuurd naar Van Engelen. krijg ik een kort, lees bot, mailtje terug met de volgende reactie:
wij hebben uw mail met betrekking tot uw keuken in goede orde ontvangen. De betreffende keuken is gebruikt en om die reden is de prijs van de keuken ook ver naar beneden bijgesteld. Gezien u hiervan op de hoogte was bij aankoop nemen wij reclamaties over het gebruikt zijn van de keuken niet in behandeling. Deze kosten kunnen wij dus niet voor u vergoeden.
Ja, ik was bij de aankoop op de hoogte van de prijs, deuh..... ook van de gevolgen van de aankoop van een showroomkeuken. Maar wat nu als men al in de showroom een montage fout maakt waardoor koffie in een oven kan komen? Lijkt mij een verborgen gebrek? Ik heb gereageerd. Krijg ik opnieuw de volgende reactie:
U was bij aankoop op de hoogte van het feit dat deze keuken gebruikt was. Dit mankement is duidelijk door het gebruik ontstaan. Ik kan u geen tegemoetkoming in de aanschaf van dit onderdeel toekennen.
Dat was nadat ik heb gevraagd om e.e.a. eens te onderzoeken. Ik heb toen vanuit emotie, voelde mij afgepoeierd, een mail gestuurd met stevige taal en kreeg de volgende reactie:
Wij zijn ook niet bereid om hier een onderzoek naar in te stellen. De keuken is verkocht als showroommodel van een demokeuken met een navenant prijsniveau. Derhalve is de apparatuur al langer dan 2 jaar in gebruik geweest en berekent Miele de onderdelen.
Dergelijke vragen worden door onze binnendienst afgehandeld en wij betrekken onze directie hier niet bij.
Kortom men leest niet eens, ik heb zelf de diagnose gesteld en nog geen eens contact gehad met Miele! Ik wordt nu opnieuw pissig van dit soort standaard teksten.
Beste trosforum, sta ik in mijn recht. Is hier sprake van een verborgen gebrek. Of moet ik het normaal vinden dat een Showroommodel gewoon kapot kan zijn bij aanschaf, omdat de 'keukenspecialist' al in de showroom apparatuur verkeerd monteerd.
Groet,
Ed de Engel