Cheaptickets; een regelrechte ramp!
Geplaatst: 29 okt 2010 11:07
Ik heb voor de eerste (en na deze ervaring ook zeker de laatste) keer een ticket bij Cheaptickets geboekt. Nadat ik geboekt en betaald had ging het direct al fout. Overal staat duidelijk vermeld, ook na het boeken, dat als je binnen 10 minuten geen bevestigingsmail ontvangt, je direct telefonisch contact op moet nemen met Cheaptickets. Na een uur had ik nog geen mail, maar ik had 's avonds laat geboekt dus ik kon Cheaptickets niet meer bellen. De volgende ochtend nogmaals m'n mail gekeken; nog steeds geen bevestiging. Dus toen ben ik gaan bellen naar Cheaptickets. Ik heb een kwartier in de wacht gehangen (a 30 cent per minuut + de kosten van mobiele telefonie) en toen heb ik het opgegeven. Er werd niet aangeven hoe lang ik nog moest wachten en ondertussen groeide mijn telefoonrekening met de minuut! Kort hierna keek ik op mijn e-mail en wat denkje; ticket ontvangen. Die bevestigingsmail heb ik nooit gezien.
Maargoed, ik was blij dat m'n boeking toch goed was gegaan maar had hierbij nog wel wat vragen. Omdat ik geen zin had om weer een belachelijk bedrag aan wachten uit te geven heb ik een e-mail gestuurd.
Het zit namelijk zo; ik heb een ticket van KLM geboekt met een treinticket vanaf Antwerpen. Ik neem dus de trein vanaf Antwerpen naar Amsterdam en stap daar op het vliegtuig. Dit is goedkoper dan rechtstreeks vanaf Amsterdam vliegen, dus met die extra treinreis kan ik wel leven. Ik heb aan Cheaptickets gevraagd of ik ook geen gebruik kon maken van de treinreis, maar zij gaven aan dat mijn vliegticket dan geannuleerd wordt. Nou, dan wil ik dus graag weten hoe gecontroleerd wordt of ik dat treinticket daadwerkelijk gebruikt heb voordat ik daar problemen mee krijg. Omdat er pas in Belgie gestaakt werd, wilde ik ook graag weten wat er gebeurd als ik geen gebruik van het treinticket kan maken. Hierop kreeg ik het volgende antwoord:
U dient gebruik te maken van het gehele traject van uw boeking. Als u geen gebruik maakt van de trein dan zal de KLM uw ticket in Amsterdam annuleren. Mochten er stakingen zijn dan dient u contact met ons op te nemen. De KLM zal dan bepalen of er een uitzondering gemaakt kan worden. Hier kan op dit moment geen concreet antwoord op gegeven worden.
'Of er een uitzondering gemaakt kan worden'?? Wat is dat voor onzin!
Ik was dus niet bepaald tevreden met dit antwoord en stuurde terug dat ik graag een concreet antwoord wilde en geen antwoord vol met twijfeltaal. Ook vroeg ik nogmaals hoe gecontroleerd wordt dat ik dat treinticket gebruikt heb. Hierop kreeg ik van een andere medewerker het kattige antwoord terug dat haar collega het antwoord al gegeven had. Daarbij werd weer hetzelfde verhaal (iets anders geformuleerd) gebruikt.
Oftewel; ik heb nu nog steeds geen antwoord op mijn vraag en vind Cheaptickets dus bepaald niet klantvriendelijk. Vandaar dat ik mijn vraag hier voor wil leggen. Heeft iemand wel is zo'n 'combinatieticket' gehad en hoe ging dat in z'n werk?
Bij KLM heb ik nog niet geinformeerd, omdat op hun website duidelijk staat aangegeven dat als je je ticket via een tussenpersoon hebt geboekt, je bij die tussenpersoon moet zijn voor vragen.
In ieder geval nooit meer Cheaptickets voor mij!
Maargoed, ik was blij dat m'n boeking toch goed was gegaan maar had hierbij nog wel wat vragen. Omdat ik geen zin had om weer een belachelijk bedrag aan wachten uit te geven heb ik een e-mail gestuurd.
Het zit namelijk zo; ik heb een ticket van KLM geboekt met een treinticket vanaf Antwerpen. Ik neem dus de trein vanaf Antwerpen naar Amsterdam en stap daar op het vliegtuig. Dit is goedkoper dan rechtstreeks vanaf Amsterdam vliegen, dus met die extra treinreis kan ik wel leven. Ik heb aan Cheaptickets gevraagd of ik ook geen gebruik kon maken van de treinreis, maar zij gaven aan dat mijn vliegticket dan geannuleerd wordt. Nou, dan wil ik dus graag weten hoe gecontroleerd wordt of ik dat treinticket daadwerkelijk gebruikt heb voordat ik daar problemen mee krijg. Omdat er pas in Belgie gestaakt werd, wilde ik ook graag weten wat er gebeurd als ik geen gebruik van het treinticket kan maken. Hierop kreeg ik het volgende antwoord:
U dient gebruik te maken van het gehele traject van uw boeking. Als u geen gebruik maakt van de trein dan zal de KLM uw ticket in Amsterdam annuleren. Mochten er stakingen zijn dan dient u contact met ons op te nemen. De KLM zal dan bepalen of er een uitzondering gemaakt kan worden. Hier kan op dit moment geen concreet antwoord op gegeven worden.
'Of er een uitzondering gemaakt kan worden'?? Wat is dat voor onzin!
Ik was dus niet bepaald tevreden met dit antwoord en stuurde terug dat ik graag een concreet antwoord wilde en geen antwoord vol met twijfeltaal. Ook vroeg ik nogmaals hoe gecontroleerd wordt dat ik dat treinticket gebruikt heb. Hierop kreeg ik van een andere medewerker het kattige antwoord terug dat haar collega het antwoord al gegeven had. Daarbij werd weer hetzelfde verhaal (iets anders geformuleerd) gebruikt.
Oftewel; ik heb nu nog steeds geen antwoord op mijn vraag en vind Cheaptickets dus bepaald niet klantvriendelijk. Vandaar dat ik mijn vraag hier voor wil leggen. Heeft iemand wel is zo'n 'combinatieticket' gehad en hoe ging dat in z'n werk?
Bij KLM heb ik nog niet geinformeerd, omdat op hun website duidelijk staat aangegeven dat als je je ticket via een tussenpersoon hebt geboekt, je bij die tussenpersoon moet zijn voor vragen.
In ieder geval nooit meer Cheaptickets voor mij!