Omdat ik op het verkeerde forum zat heb ik ook de reactie's hier geplaatst.
Gamma Compactplaat Garantie
Bij de Gamma kocht ik 2 Compactplaten 250 x 130 cm.
Maar ik kon ze nog niet monteren, dus dat doe ik vanmiddag en ondanks ik de platen op balkjes gezet heb, en er boven plastic over gehangen.
Bleek dat een plaat allemaal losse papieren vellen zijn. Dus de plaat kan niet tegen regenwater. Maar op de beschrijving staat: Weerbestendig, Geschikt voor buiten toepassing, Geschikt voor natte ruimtes, Duurzaam onderhoudsvrij, Kleurecht, slijtvast, 3 jaar garantie op delaminatie (loslaten van de lagen)
Borstwering en gevelbekleding, er moet 2 mm ruimte tussen de platen zijn.
Nu hebben de platen in de openlucht gestaan, en is het al los gelaten.
Nu was er geen garantie mogelijk omdat ik de plaat buiten heb laten staan.
Maar een plaat is nog goed, en bij de 2e plaat zijn de lagen losgelaten.
Die 2 mm spatie is erger dan dat ik de platen in de openlucht zet, de regendruppel blijft dus langer in de 2 mm spatie zitten. Nu is de verticale kant ook los gelaten, maar ik heb straks tussen de platen een horizontale spatie van 2 mm dus komt er veel water in horizontale spatie. Het advies van de Gamma was de platen gebruiken, slechte stukken er af zagen. Want ik heb toch 3 jaar garantie, zei de bedrijfsleider. Maar dan heb ik wel 2 maal werk. Wie kent dit probleem ook?
Dus als ik het begrijp, krijg je een nieuwe plaat, maar je wil niet twee keer werken!
Je hebt toch 3 jaar garantie!
Trouwens in de verkeerde rubriek geplaatst!
Nee, ik heb geen nieuwe plaat gehad, ik moet langs de slecht stukken zagen, en dan monteren, en dan kan ik later zien of het weer gebeurd.
Maar als de plaat in de open lucht dus alleen even regenwater kreeg, en door de wind snel opdroogt, maar met naden van horizontale en verticale naden van 2 mm. Daar blijven de regendruppels tussen zitten, dus veel kans op in de plaat te trekken. De plaat zijn zeker 10 cm losse velletjes papier, en aan de zijkant die dus verticaal in de vrije lucht stond, dus snel droogt, 2 tot 3 cm op gebold. Dus is duidelijk wat er gaat gebeuren.
In welke rubriek moet het staan?
Sorry, maar ik begrijp het nog niet.
Als het uit velletjes papier bestaat, kan het toch niet weerbestendig en voor buiten zijn.
Dit kan ik niet volgen!
Rubriek: Winkels
Ik kan geen foto bij voegen, anders kon ik het je laten zien.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Gamma Compactplaat Garantie
Re: Gamma Compactplaat Garantie
Ik heb een nieuwe plaat gehad, via een ander filiaal Tilburg Oost, die bestelde meteen een andere.
Dus is er geen probleem bij de Gamma maar bij de filiaalhouder, en de plaat heeft 15 jaar garantie.
Dus is er geen probleem bij de Gamma maar bij de filiaalhouder, en de plaat heeft 15 jaar garantie.