Beste dames en heren, ondanks het feit, dat ik altijd erg wantrouwend ben, is het Anfi toch gelukt om mij onlangs een contract te laten tekenen....
Ik heb het juridisch loket ingeschakeld, die verwees mij door naar het ecc, van hen kreeg ik de volgende info terug:
Naar aanleiding van uw klacht tegen de ondernemer Anfi Group, informeren wij u over het volgende: Wij kunnen u mededelen dat onze Spaanse collega’s contact hebben gehad met de ondernemer. Helaas heeft de ondernemer negatief gereageerd. De ondernemer is niet bereid mee te werken en daarmee ook niet bereid uw aanbetaalde bedrag van €250 terug te betalen. Omdat het ECC een buitengerechtelijke organisatie is en wij afhankelijk zijn van de medewerking van een ondernemer om tot een oplossing te komen, zijn wij genoodzaakt uw dossier te sluiten. Onze Spaanse collega’s zullen uw klacht ter signalering doorgegeven aan de lokale autoriteiten.
Tot slot willen wij reageren op uw vraag uit uw onderstaande email. De RDO is een brancheorganisatie voor de ondernemers van Timeschare en Holiday Club overeenkomsten. U kunt dus de informatie van deze site gebruiken, maar daarbij moet u wel onthouden dat de RDO de belangen van de ondernemers behartigd. Helaas bestaat er geen verkoopmarkt voor Timeshare of in uw geval voor Holiday Club overeenkomsten. Dit komt mede doordat er geen vraag is naar dit soort overeenkomsten. Verkooporganisatie vragen vaak veel geld voor het verkopen van uw overeenkomst, waarna uw overeenkomst niet wordt verkocht. Wij raden u aan deze organisaties te vermijden. Uiteraard is dit altijd uw eigen afweging.
het ecc schreef mij ook nog het volgende:
Indien u besluit geen verdere betalingen meer te doen proberen de meeste holidayclub ondernemers u onder druk te zetten zodat u uiteindelijk toch overgaat tot betaling. Dit doen zij vaak door vermelding te maken van: “wij zullen genoodzaakt zijn rechterlijke stappen te ondernemen”. Op deze manier zinspelen ze erop dat u de resterende betalingen doet. Onze Spaanse collega’s (zij ontvangen veel klachten over holidayclub ondernemers) raden consumenten aan om dit te negeren en geen verdere betalingen te doen aan de ondernemer. Uiteraard blijft dit altijd uw eigen afweging. Ons is tot op heden niet bekend of Timeshare en/of holidayclub ondernemers consumenten voor de rechter hebben gedaagd wanneer deze niet aan de verplichtingen hebben voldaan.
Zijn er mensen, die mij verdere info over hun ervaringen kunnen geven, als ze hun contract niet betaald hebben of niet gaan betalen, ook graag info van mensen, die er wel naartoe op vakantie gegaan zijn. (het ecc zegt dat er veel slechte berichten rondgaan, je hoort vaak niets meer als ze je centen binnen hebben, komen afspraken niet meer na...)
GRAAG ALLEEN SERIEUZE REACTIES, MEN HOEFT MIJ NIET UIT TE LEGGEN, DAT IK STOM BEN GEWEEST OM TE TEKENEN, DIT ZIE IK OOK ZELF WEL IN !!!!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] De valkuil die anfi heet
Re: De valkuil die anfi heet
Zoek uit, wat je wilt weten:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... i#p1042072
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... i#p1041931
De rest over zoekfunctie!
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... i#p1042072
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... i#p1041931
De rest over zoekfunctie!
-
-
Re: De valkuil die anfi heet
De grondhouding van de RDO is inderdaad dubieus. Zij wijzen gegronde klachten tegen Anfi af en geven zodoende deze malafide club min of meer hun zegen om met dit soort afschuwelijke praktijken door te kunnen gaan.Tot slot willen wij reageren op uw vraag uit uw onderstaande email. De RDO is een brancheorganisatie voor de ondernemers van Timeschare en Holiday Club overeenkomsten. U kunt dus de informatie van deze site gebruiken, maar daarbij moet u wel onthouden dat de RDO de belangen van de ondernemers behartigd. Helaas bestaat er geen verkoopmarkt voor Timeshare of in uw geval voor Holiday Club overeenkomsten. Dit komt mede doordat er geen vraag is naar dit soort overeenkomsten. Verkooporganisatie vragen vaak veel geld voor het verkopen van uw overeenkomst, waarna uw overeenkomst niet wordt verkocht. Wij raden u aan deze organisaties te vermijden. Uiteraard is dit altijd uw eigen afweging.
Gevolg is dus dat Anfi zonder enige scrupules gewoon door gaat met het negeren en minachten van consumenten en het ergste is nog dat zelfs de branche organisatie RDO ze de hand boven het hoofd houdt.
De verhalen en ervaringen zijn inmiddels legio, zie http://timesharesprookjeofnachtmerrie.info/
Met gezamenlijke inspanningen zullen wij toch het gerechtelijke pad gaan bewandelen. Het linkt heel cru, maar hoe meer zielen hoe meer vreugd, samen staan we sterk en zullen we deze oplichters aan gaan pakken. Dus stap over uw schaamte heen en schroom niet om U als gedupeerde bij ons aan te melden: [email protected].
Meer informatie (ervaringen met verkooppraktijken, boeken, foto's) over dit soort oplichters is uiteraard altijd welkom en zullen wij met liefde op onze site publiceren ..!!
De politiek en de rechterlijke macht staan de kant en kijken lijdzaam toe. Er is tot op heden geen enkele instantie waarbij gedupeerden daadwerkelijkterecht kunnen. Het ECC en dus ook de RDO blijken een wassen neus en hebben geen enkele rechtsgrond. Wanneer wordt er eens een (europees) instituut in het leven geroepen die deze piraten wel gerechtelijk kan en wil aanpakken.