Slechte ervaring Electrolux / Scheer&Foppen
Geplaatst: 30 okt 2010 16:46
Met onderstaande brief wil ik mijn ervaring met de service van Electrolux naar voor brengen:
Op zaterdag 29 mei j.l. heb ik een wasmachine (Zanussi ZWF3145) gekocht. Afgelopen week, op woensdag 6 oktober, heb ik voor het eerst met het apparaat een was kunnen draaien. Dat dit zo lang heeft moeten duren, is onder andere te wijten aan uw service, waarvan ik u op de hoogte wil stellen.
16 Juni is het apparaat aangesloten in mijn nieuwe woning. Na het programma gestart te hebben, stopte deze na ongeveer twintig minuten en deed het apparaat niets meer. Omdat de afvoer hoger zat dan de genoemde afmetingen in de gebruiksaanwijzing, heb ik op advies van een specialist (van Scheer en Foppen) een wasmachineverhoger gekocht.
Na plaatsing van deze verhoger, gaf het apparaat dezelfde ‘storing’; na twintig minuten stopte deze. Probleem dus nog niet opgelost en ik was €45,- kwijt aan deze wasmachineverhoger.
Scheer en Foppen adviseerde mij een monteur te laten komen. Omdat het echter vakantieperiode was, duurde het tien(!!) dagen voordat er een monteur langs kon komen.
Op 23 augustus stond het bezoek met de monteur gepland tussen 13.00u en 16.00u. Om 16.30u was er nog steeds niemand geweest. Ik heb een telefoontje gepleegd met u, en er werd enkel gezegd: ‘oh, dan zal de monteur wel uitlopen.’ Verder geen enkel excuus van uw kant uit. Om 16.45u kwam de monteur. Hij heeft gekeken, op een aantal knopjes gedrukt (waaruit geen storing naar voor kwam). Hij gaf me het advies de wasmachine op beton te zetten. Van wasmachineverhogers had hij nog nóóit gehoord en ik moest van hem niet te kleine- en niet te grote wasjes draaien. Vervolgens ging hij weer.
Ik besloot aan de slag te gaan met betontegels. Ik heb vier tegels gekocht en deze onder de wasmachine gelegd, met helaas nog steeds dezelfde storing. Het apparaat deed het zonder was, maar mét was er in deed hij het niet. Ik was intussen weer €60,- lichter (4x €15,-) .
Geirriteerd ben ik terug gegaan naar Scheer en Foppen, omdat ik nog steeds geen gebruik kon maken van mijn wasmachine. Zij konden niets voor mij doen. Hun producten worden getest en goed geleverd, dus de fout zat toch bij mij / in de stabiliteit. Zonder service kon ik dus weer naar huis.
Omdat ik ook niet meer goed wist wat ik moest doen (de fout lag immers aan de manier van plaatsing), heb ik van alles geprobeerd. Wasmachine op de juiste hoogte, op betontegels, instabiel. Wasmachine op de grond en dus te laag, maar wel erg stabiel. Uiteindelijk had ik een constructie waarbij de wasmachine zowel hoog genoeg, als stabiel stond. Wederom gaf de wasmachine dezelfde fout.
Via internet heb ik het contactformulier op www.mijn-apparaten.nl ingevuld, met uitleg van het probleem. Hier heb ik nooit reactie op gehad! Meteen de dag er na heb ik gebeld met u. Opnieuw een afspraak met dezelfde monteur als de eerste keer; hij zou op 20 september komen, tussen 14.30u en 18.00u. Om 18.00u was er nog steeds niemand gekomen! Na 18.00u was u telefonisch niet meer bereikbaar. De dag er na heb ik meteen gebeld. Ik kreeg te horen dat de monteur ziek was en dat ze mij een aantal keer hebben geprobeerd te bereiken. Op mijn telefoon had ik echter slechts één gemiste oproep van een mobiel nummer. Ik heb gevraagd waarom ze geen voicemail ingesproken hebben, dan was alles een stuk duidelijker. Het antwoord was echter: “nee mevrouw, daar doen wij niet aan.” Ik vroeg aan de telefoniste hoe ik dan moest weten dat de monteur ziek was, maar daar had ze geen antwoord op.
Op 27 september kwam er wederom een monteur langs, een andere ditmaal. Na naar mijn probleem geluisterd te hebben, begon hij meteen allerlei handelingen te verrichten en heeft o.a. een nieuw programma op de module gedownload.
Wanneer de machine het niet zou doen mocht ik hem direct mobiel terug bellen. Hij zei: ‘als je een nieuw product koopt, mag je wel verwachten dat hij het doet.’ Eindelijk iemand die tijd en zorg wilde investeren in de wasmachine die ik inmiddels vier maanden geleden had gekocht.
Helaas deed het apparaat het nog steeds niet en heb ik de monteurgebeld. Op 30 september heeft hij tijd vrij gemaakt voor mij. Hij bleef net zo lang totdat hij precies zag wat het apparaat deed. Toen hij de ‘storing’ zag, kreeg ik na vier maanden eindelijk gelijk: de storing had te maken met het apparaat, en niet met de manier waarop het apparaat staat. De monteur heeft de module van het apparaat vervangen.
Het weekend er na heb ik hem echter opnieuw moeten bellen; de wasmachine deed het nog steeds niet. Op 6 oktober om 7.30u kwam de monteur opnieuw langs. Er is een nieuwe motor geplaatst. En eindelijk; de wasmachine doet het.
Electrolux heeft geen enkel excuus van hun kant uit gegeven, maar vertelt wel dat het mijn 'schuld' is dat het vier maanden heeft moeten duren. Had ik maar eerder moeten bellen...
Slechte zaak, als je het mij vraagt...
Op zaterdag 29 mei j.l. heb ik een wasmachine (Zanussi ZWF3145) gekocht. Afgelopen week, op woensdag 6 oktober, heb ik voor het eerst met het apparaat een was kunnen draaien. Dat dit zo lang heeft moeten duren, is onder andere te wijten aan uw service, waarvan ik u op de hoogte wil stellen.
16 Juni is het apparaat aangesloten in mijn nieuwe woning. Na het programma gestart te hebben, stopte deze na ongeveer twintig minuten en deed het apparaat niets meer. Omdat de afvoer hoger zat dan de genoemde afmetingen in de gebruiksaanwijzing, heb ik op advies van een specialist (van Scheer en Foppen) een wasmachineverhoger gekocht.
Na plaatsing van deze verhoger, gaf het apparaat dezelfde ‘storing’; na twintig minuten stopte deze. Probleem dus nog niet opgelost en ik was €45,- kwijt aan deze wasmachineverhoger.
Scheer en Foppen adviseerde mij een monteur te laten komen. Omdat het echter vakantieperiode was, duurde het tien(!!) dagen voordat er een monteur langs kon komen.
Op 23 augustus stond het bezoek met de monteur gepland tussen 13.00u en 16.00u. Om 16.30u was er nog steeds niemand geweest. Ik heb een telefoontje gepleegd met u, en er werd enkel gezegd: ‘oh, dan zal de monteur wel uitlopen.’ Verder geen enkel excuus van uw kant uit. Om 16.45u kwam de monteur. Hij heeft gekeken, op een aantal knopjes gedrukt (waaruit geen storing naar voor kwam). Hij gaf me het advies de wasmachine op beton te zetten. Van wasmachineverhogers had hij nog nóóit gehoord en ik moest van hem niet te kleine- en niet te grote wasjes draaien. Vervolgens ging hij weer.
Ik besloot aan de slag te gaan met betontegels. Ik heb vier tegels gekocht en deze onder de wasmachine gelegd, met helaas nog steeds dezelfde storing. Het apparaat deed het zonder was, maar mét was er in deed hij het niet. Ik was intussen weer €60,- lichter (4x €15,-) .
Geirriteerd ben ik terug gegaan naar Scheer en Foppen, omdat ik nog steeds geen gebruik kon maken van mijn wasmachine. Zij konden niets voor mij doen. Hun producten worden getest en goed geleverd, dus de fout zat toch bij mij / in de stabiliteit. Zonder service kon ik dus weer naar huis.
Omdat ik ook niet meer goed wist wat ik moest doen (de fout lag immers aan de manier van plaatsing), heb ik van alles geprobeerd. Wasmachine op de juiste hoogte, op betontegels, instabiel. Wasmachine op de grond en dus te laag, maar wel erg stabiel. Uiteindelijk had ik een constructie waarbij de wasmachine zowel hoog genoeg, als stabiel stond. Wederom gaf de wasmachine dezelfde fout.
Via internet heb ik het contactformulier op www.mijn-apparaten.nl ingevuld, met uitleg van het probleem. Hier heb ik nooit reactie op gehad! Meteen de dag er na heb ik gebeld met u. Opnieuw een afspraak met dezelfde monteur als de eerste keer; hij zou op 20 september komen, tussen 14.30u en 18.00u. Om 18.00u was er nog steeds niemand gekomen! Na 18.00u was u telefonisch niet meer bereikbaar. De dag er na heb ik meteen gebeld. Ik kreeg te horen dat de monteur ziek was en dat ze mij een aantal keer hebben geprobeerd te bereiken. Op mijn telefoon had ik echter slechts één gemiste oproep van een mobiel nummer. Ik heb gevraagd waarom ze geen voicemail ingesproken hebben, dan was alles een stuk duidelijker. Het antwoord was echter: “nee mevrouw, daar doen wij niet aan.” Ik vroeg aan de telefoniste hoe ik dan moest weten dat de monteur ziek was, maar daar had ze geen antwoord op.
Op 27 september kwam er wederom een monteur langs, een andere ditmaal. Na naar mijn probleem geluisterd te hebben, begon hij meteen allerlei handelingen te verrichten en heeft o.a. een nieuw programma op de module gedownload.
Wanneer de machine het niet zou doen mocht ik hem direct mobiel terug bellen. Hij zei: ‘als je een nieuw product koopt, mag je wel verwachten dat hij het doet.’ Eindelijk iemand die tijd en zorg wilde investeren in de wasmachine die ik inmiddels vier maanden geleden had gekocht.
Helaas deed het apparaat het nog steeds niet en heb ik de monteurgebeld. Op 30 september heeft hij tijd vrij gemaakt voor mij. Hij bleef net zo lang totdat hij precies zag wat het apparaat deed. Toen hij de ‘storing’ zag, kreeg ik na vier maanden eindelijk gelijk: de storing had te maken met het apparaat, en niet met de manier waarop het apparaat staat. De monteur heeft de module van het apparaat vervangen.
Het weekend er na heb ik hem echter opnieuw moeten bellen; de wasmachine deed het nog steeds niet. Op 6 oktober om 7.30u kwam de monteur opnieuw langs. Er is een nieuwe motor geplaatst. En eindelijk; de wasmachine doet het.
Electrolux heeft geen enkel excuus van hun kant uit gegeven, maar vertelt wel dat het mijn 'schuld' is dat het vier maanden heeft moeten duren. Had ik maar eerder moeten bellen...
Slechte zaak, als je het mij vraagt...