LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] problemen Esprit en Lindorff

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
robba1234

problemen Esprit en Lindorff

Ongelezen bericht door robba1234 »

Tot mijn verbazing krijg ik sinds enkele weken aanmaningen van Lindorff.
Hier bleef het niet bij, ze dreigen nu ook een incassobureau in te schakelen.

De aanmaningen heb ik genegeerd na contact omdat ze niet willen luisteren maar ik wil het nu toch graag opgelost hebben.

De rekening betreft een factuur van esprit van begin 2009. bedrage 160 euro.
Deze bestelling zou gedaan zijn op een voor mij onbekend adres, telefoonnummer en emailadres.
De achternaam komt overeen met die van mij. Ik heb echter geen extra initialen en wel tussenvoegsels.

Nu krijg ik deze brieven dus op een heel ander adres. (mijn adres dus)
Ik heb vaak contact gehad met Lindorff en Esprit maar ik kom er niet uit.

Wat kan ik hier aan doen?
Laatst gewijzigd door robba1234 op 30 okt 2010 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.

MAXIEM

Re: problemen Esprit en Lindorff

Ongelezen bericht door MAXIEM »

robba1234

Ik begrijp het even niet. Waarom betaal je een rekening voor iets wat je niet hebt besteld?

Maxiem.

robba1234

ik heb het even aangepast.
nog niks betaald.

MAXIEM

robba1234

Stuur dit incassobureau een aangetekende brief met bewijs van ontvangst en stuur een kopie van die brief ook naar Esprit (niet aangetekend). Gebruik het voorbeeld en pas de voorbeeldbrief aan aan de eigen situatie.

Model:

(naam en adres incassobureau)
(datum)

Geachte meneer/mevrouw,

Ik heb kennis genomen van uw brief gedateerd op (datum) waarin u mij maant om een schuld ad € …….. voor (datum) aan u te voldoen.
Mij is echter niets bekend van een schuld die ik bij u of de door u genoemde firma (naam firma) zou hebben.
Ik verzoek u dan ook om de rechtmatigheid van deze vordering binnen 14 kalenderdagen schriftelijk te bewijzen. Mocht ik binnen de genoemde termijn niets hebben ontvangen, dan beschouw ik deze zaak als afgedaan.

Indien u mij echter zonder valide grond noodzaakt om rechtsbijstand in te roepen, dan zullen alle daarmee verband houdende kosten ten titel van onrechtmatige daad op uw cliënte worden verhaald.

Ik zie uw antwoord met belangstelling tegemoet.

Hoogachtend,

(naam en adres)
(geen telefoonnummer)

Ps. Als je een handtekening zet, zet die dan dwars door de adresgegevens zodat zij daarmee geen valsheid in geschrifte kunnen plegen.

Tip2: bewaar altijd een kopie van deze brief en uiteraard het bewijs van ontvangst.

Sukses, Maxiem.

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

Perfecte brief maxiem.
Ben benieuwd of ze iets kunnen bewijzen.
Lijkt mij sterk.

robba1234

bedankt, is het niet nodig om het extra uit te leggen?
ik ben bang dat ze dan het probleem niet zien en er een simpele "U dient te betalen" van maken.
als ik bv zeg. het adres ken ik niet en ik woon ergens anders dan kunnen ze daar op reageren.

ik bedenk mij nu dat er een handtekening voor ontvangst zou moeten zijn.
ik zal Esprit eens vragen om deze te sturen zodat ik kan bewijzen dat deze niet van mij is.

Ik houd jullie op de hoogte.

snepke

Hun eisen,dus hun moeten bewijzen dat u iets hebt besteld.

MAXIEM

robba1234

Je schrijft:
...als ik bv zeg. het adres ken ik niet en ik woon ergens anders dan kunnen ze daar op reageren.
Dat kun je natuurlijk gewoon in de brief verwerken.

Sukses, Maxiem.

frenkievee

Ongelezen bericht door frenkievee »

robba1234 schreef:De rekening betreft een factuur van esprit van begin 2009. bedrage 160 euro.
Deze bestelling zou gedaan zijn op een voor mij onbekend adres, telefoonnummer en emailadres.
De achternaam komt overeen met die van mij. Ik heb echter geen extra initialen en wel tussenvoegsels.
Dit lijkt een beetje op: 'we krijgen bij de originele persoon geen response dus proberen we het bij iemand in de buurt, met (ongeveer) dezelfde naam. Misschien schrikt die en wordt er alsnog betaald'.

Stuur de brief van Maxiem en wacht dan af hoe ze reageren. Extra uitleg van jouw kant is misschien een loffelijk streven, maar je weet nooit hoe daar gebruik (lees: misbruik) van gemaakt kan worden. Als zij niet alle juiste gegevens hebben, dan kan alle extra informatie van jouw kant een mooi aanvulling voor hun database zijn.......

MAXIEM

frenkievee

Wat je opmerkt vind ik heel slim. Je moet inderdaad dit soort ******** bedrijven zo weinig mogelijk (persoonlijke) gegevens verstrekken. Daar had ik even niet bij stil gestaan. Bedankt voor de aanvulling!

Maxiem.

robba1234

bedankt.
hoe serieus moet ik deze brief trouwens nemen?
kan ik binnenkort een deurwaarder op mijn stoep hebben of zijn dit nog steeds dreigementen?
het begon met aanmaningen en in de laatste brief staat:
sommatie en ingebrekestelling.
kosten betalen voor 31 oktober.
indien wij geen betaling ontvangen, zullen wij deze vordering zonder verdere aankondiging overdragen aan de gerechtsdeurwaarder.

Pindakaaspotje

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Guusje61

Ongelezen bericht door Guusje61 »

Pindakaaspotje schreef:
robba1234 schreef:bedankt.
indien wij geen betaling ontvangen, zullen wij deze vordering zonder verdere aankondiging overdragen aan de gerechtsdeurwaarder.
ach op de stoep.. dan zullen ze toch echt langs de rechter moeten.. vaak wordt er dan pas door een jurist met kennis naar gekeken. Die zien meteen dat het een onhaalbare vordering is.
om het bij de rechter voor te leggen moet toch echt eerst de deurwaarder op de stoep staan, met de dagvaarding.

En het is niet noodzakelijk dat de deurwaarder de dagvaarding opstelt. Zelfs een jurist hoeft hier niet aan te pas te komen.
Als de dagvaarding 'kant en klaar' bij de deurwaarder wordt aangeleverd dan controleert die alleen de NAW gegevens en juridische nietigheden. De deurwaarder controleert dan NIET de eis en de haalbaarheid daarvan.

snepke

Guusje61 schreef: De deurwaarder controleert dan NIET de eis en de haalbaarheid daarvan.
Dat klopt.

En Lindorff kennende krijg je een dagvaarding.
En na de eerste zitting kijken ze pas of de vordering terecht is.

Guusje61

Ongelezen bericht door Guusje61 »

Gezien het soort vordering zal het de kantonrechter zijn.
Zorg er dan voor dat je naar de rechtbank je verweer voert. Dat kan mondeling op de zitting zelf, maar je mag ook schriftelijk (in tweevoud) je verweer indienen. E
Voor zover je bewijzen hebt, dus ook de brief die je naar aanleiding van de berichten hier hebt gezonden, een kopie meesturen met je verweer.
Je verweer mag je in je eigen woorden opschrijven.
Het belangrijke dat in je verweer moet staan:
- de naam en plaats van de eisende partij (Esprit/Lindorff)
- jouw naam en woonplaats
- de datum van de zitting
- jouw verweer, dus waarom jij het niet eens bent dat de eiser hun vordering op jou wil verhalen.

robba1234

nou hopelijk komt het niet zo ver en kan ik Esprit of Lindorff overtuigen.

snepke

Die(Lindorff) zijn niet te overtuigen ,echt niet,die zijn harstikke star,en zeggen niets anders dan "de vordering is terecht"
Heb er ervaring mee.Ben 2 jaar aan het bakkeleien geweest met Lindorff.
Ben zelfs gedagvaard.

robba1234

zo'n vermoeden had ik al.
gelukkig reageert Esprit wel gewoon op emails.
ik ga ze morgen bellen misschien helpt dat iets.

snepke

Als Esprit je in het gelijk stelt, zie dat schriftelijk te krijgen.
Heb je iig bewijs mocht Lindorff doorgaan.

Guardian72

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Of,
als het onterecht is, stel Esprit aansprakelijk voor de (financiele) gevolgen - zij hebben hun vordering met kennelijk onjuiste gegevens uit handen gegeven aan een star clubje, toch?

Gesloten