Pagina 1 van 1

Ryan air? Nee bedankt

Geplaatst: 31 okt 2010 14:38
door erikensonja
Op 29 april gingen wij (een groep van 15 meiden van 14 jaar en 4 begeleiders) naar Charleroi voor een reis met ryan air naar Malaga. Reden een trainingskamp. Eenmaal in de rij mochten van onze groep 5 personen door de rest niet. Reden we waren te laat. Dit terwijl er maar een loket open was en nog een hele lange rij achter ons stond. Eindelijk was er een employee beschikbaar en hij vertelde: het vliegtuig is al weg. Onzin want telefonisch hadden wij contact met degene die door waren. Op het gegeven moment was de employee ons blijkbaar zat en begon hij te schelden: woorden als trut ed. (naam employee is bij ons bekend). Okee berust en op zoek naar alternatieven hebben we de reis alsnog gemaakt twee dagen later vanaf Weeze. Ryan air hierop aangesproken via de mail, want in de nederlndse site staat: stuur een mail. Geen reactie dus gebeld en ja hoor mijn man voerdde het gesprek en was niet meegegaan dus stond men hem niet te woord. Dus nogmaals gereageerd maar nu via de engelstalige site. Daar heb je een formulier wat je moet invullen. Reactie van ryan air. Pech want u heeft niet hard gemaakt dat u op tijd was. Na nog tweemaal aandringen per mail krijg je steeds ontwijkende mails/opmerkingen. Oftewel tip: vlieg niet met Ryan air. Youp heeft gelijk

Re: Ryan air? Nee bedankt

Geplaatst: 03 nov 2010 13:12
door martijntje
Wat een raar verhaal. Wat voor belang heeft een luchtvaartmaatschappij bij het niet meenemen van passagiers? Geen enkel belang natuurlijk. Waarschijnlijk bent u gewoon te laat geweest. Daarnaast is het grondpersoneel niet van Ryanair maar van de luchthaven.

Re: Ryan air? Nee bedankt

Geplaatst: 03 nov 2010 18:54
door Chocomelk
Al vaker met Ryan air gevlogen vanuit Weeze, nooit geen problemen
gehad.

Re: Ryan air? Nee bedankt

Geplaatst: 08 nov 2010 07:14
door roanne80
Mijn dochter toen 16 zou twee weken komen naar ons in Spanje wij gaan altijd met de auto zij zou vliegen aangezien ze niet 3 weken met ons wilde vertoeven, ticket geboekt via reisbureau aangezien ik niet in het bezit ben van een creditkaart. Uiteindelijk wilde ze toch eerder mee toen ben ik nog naar reisburo geweest om te vragen of dat geen probleem was had betaald voor retour wilde geen geld terug werd even voor gebeld nee hoor geen probleem!!! U raad het al toen we online wilde inchecken lukte het niet reden heen vlucht had ze niet gebruikt dus werd alles geannuleerd wel betaald geen vlucht te belachelijk voor woorden. Helemaal omdat ik het nog na gevraagd heb.

Re: Ryan air? Nee bedankt

Geplaatst: 08 nov 2010 08:40
door Roosje1957
Beste Roanne80,

Wat jullie dochter is overkomen, geldt voor alle luchtvaartmaatschappijen:
zodra een heenreis niet wordt gebruikt, is dit een no-show en wordt vervolgens de hele reservering geannuleerd.
Dit is dus niet alleen bij Ryanair.
Zonde van het geld, hè?