Blokker neemt nieuwe weigerende produkten niet terug
Geplaatst: 02 nov 2010 13:28
Mijn vader (81) kocht een frituurpan voor EURO 25,00 bij de Blokker.
Thuisgekomen vulde hij hem met schoon vet en schakelde hem aan.
De pan deed niets. Mijn vader leegde de pan maakte em schoon en ging terug naar blokker. Volgens het personeel had mijn vader de pan niet goed schoongemaakt. Ze hebben mijn vader VIER !!! keer teruggestuurd omdat
de pan volgens hen niet schoon genoeg was.
Bij de vierde keer heeft mijn vader ziedend van woede de pan daar gewoon maar gelaten.
Een paar jaar geleden had ik een soortgelijke ervaring. Een produkt was ondeugdelijk. Ondanks de wettelijke verplichting geld terug te geven moest ik genoegen nemen met een tegoedbon (bewijs van schuldvordering)
Na 13 maanden wilde ik ermee betalen. Dit werd geweigerd, omdat tegoedbonnen volgens Blokker, maar 1 jaar geldig zijn. Dit is in het Nieuwe Burgerlijk Wetboek absoluut uitgesloten, maar Blokker heeft aan de Wet geen boodschap. Schuldvorderingen hebben namelijk een verjaringstermijn van 5 jaren
die niet verkort mag worden. het ging hier om een bedrag van EURO 10,- maar toch.
Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken, dat Blokker een bedrijfspolitiek heeft waarbij alles in het werkt wordt gesteld geen garantie te geven. (Daar heeft meneer Blokker wel een punt. Hij verkoopt zoveel troep, dat het onbegonnen werk is garantie te geven. Dus geeft Blokker garantie tot de deur)
Wilt ook tot de mensen behoren die zoals Youp van het Hek zegt: Dat zijn mensen die bij de Blokker naar binnen gaan en er nog wat vinden!
Ik in ieder geval niet meer!
Mr A.D.M. Schagen
Thuisgekomen vulde hij hem met schoon vet en schakelde hem aan.
De pan deed niets. Mijn vader leegde de pan maakte em schoon en ging terug naar blokker. Volgens het personeel had mijn vader de pan niet goed schoongemaakt. Ze hebben mijn vader VIER !!! keer teruggestuurd omdat
de pan volgens hen niet schoon genoeg was.
Bij de vierde keer heeft mijn vader ziedend van woede de pan daar gewoon maar gelaten.
Een paar jaar geleden had ik een soortgelijke ervaring. Een produkt was ondeugdelijk. Ondanks de wettelijke verplichting geld terug te geven moest ik genoegen nemen met een tegoedbon (bewijs van schuldvordering)
Na 13 maanden wilde ik ermee betalen. Dit werd geweigerd, omdat tegoedbonnen volgens Blokker, maar 1 jaar geldig zijn. Dit is in het Nieuwe Burgerlijk Wetboek absoluut uitgesloten, maar Blokker heeft aan de Wet geen boodschap. Schuldvorderingen hebben namelijk een verjaringstermijn van 5 jaren
die niet verkort mag worden. het ging hier om een bedrag van EURO 10,- maar toch.
Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken, dat Blokker een bedrijfspolitiek heeft waarbij alles in het werkt wordt gesteld geen garantie te geven. (Daar heeft meneer Blokker wel een punt. Hij verkoopt zoveel troep, dat het onbegonnen werk is garantie te geven. Dus geeft Blokker garantie tot de deur)
Wilt ook tot de mensen behoren die zoals Youp van het Hek zegt: Dat zijn mensen die bij de Blokker naar binnen gaan en er nog wat vinden!
Ik in ieder geval niet meer!
Mr A.D.M. Schagen