Pagina 1 van 1

Telfort: Verlengen? Had je een paar dagen eerder moeten zijn

Geplaatst: 02 nov 2010 16:26
door ThomasR
Al een geruime tijd ben ik klant bij telfort.
Nu loopt mijn abonnement af in Januari 2011. Een paar weken geleden kreeg ik netjes een brief van telfort dat ik mijn abonnement kan verlengen. Na de rekensom gemaakt te hebben koos ik ervoor de Nokia C6 los te kopen en mijn SIM-only te gaan verlengen.

Inmiddels heb ik mijn nieuwe telefoon binnen en besloot ik vandaag, op mijn vrije dag, mijn abonnement te gaan verlengen.
Ik log in op mijntelfort.nl. De tekst onder mijn abonnementgegevens zegt:
U kunt uw abonnement op dit moment verlengen
Waarna ik op de knop "Abonnement verlengen" klik (zie: screenshot in bijlage). Vervolgens wordt ik naar een nieuwe pagina verwezen waarop staat:
Uw nummer is nog niet verlengbaar
Wilt u een herinnering krijgen wanneer uw nummer wel verlengbaar is? Vul dan hieronder uw e-mailadres in. U krijgt dan van ons bericht op het moment dat u wel kunt verlengen (4 maanden voor het einde van uw contract). U kunt dan direct gebruik maken van uw persoonlijke aanbieding zonder dat u het zelf in de gaten hoeft te houden.
Tegenstrijdig!

Ik besloot om de telefonische helpdesk van telfort in te schakelen. Na een bijna oneindig lijkend keuzemenu krijg ik medewerker Ruud H. aan de telefoon. Ik leg de situatie uit en voor het eerst lijk ik een helpdeskmedewerker te horen die begrip heeft voor mijn situatie en bereid is een oplossing te vinden. Helaas duurde dat moment slechts een minuut.

Ruud H. gaf aan dat ik wel een punt maakte maar dat de het verlengingstermijn sinds 1 November is verkort.
Ik gaf hem aan dat ik een paar weken geleden een brief kreeg met daarin het verhaal dat ik mijn abonnement vanaf nu kan verlengen, hierin stond niets over 1 November. Het kwam er op neer dat ik gewoon pech heb en nog 2 weken moet wachten. De manier waarop je behandeld wordt is zorgwekkend en arrogant. Waarom heet dit nog klantenservice? Hoe bedoel je service? Het is toch duidelijk dat deze fout bij telfort ligt, dan zou je als klant verwachten dat telfort deze fout ook op lost?

Waar eerder Youp van het Hek een boekje over T-Mobile open doet gaat telfort vrolijk verder. Je zou toch verwachten dat andere providers hierdoor wakker geschud zouden zijn?

Misschien zal u denken, waarom doet hij nou zo moeilijk? Dit is een pure principe kwestie. Telfort zou blij moeten zijn met haar klanten. Ik begrijp als marketingstudent als geen ander dat er fouten gemaakt worden, dat kan natuurlijk altijd gebeuren. Een klacht moet voor een bedrijf een kans zijn, een kans om de service te verbeteren.

Ik overweeg om mijn abonnement in plaats van te verlengen, op te gaan zeggen en een nieuwe provider te zoeken. Al ben ik bang dat de bij alle providers dezelfde problematiek heerst.

Re: Telfort: Verlengen? Had je een paar dagen eerder moeten zijn

Geplaatst: 09 nov 2010 14:22
door MrV1976
Ga naar een telfort winkel bij u in de buurt zij kunnen u wel verlengen.

Re: Telfort: Verlengen? Had je een paar dagen eerder moeten zijn

Geplaatst: 09 nov 2010 14:39
door mich24
Op het moment van verzenden van de brief was de nieuwe regel nog niet ingegaan. Dat men nu naar 2 maanden gegaan is, is gewoon gecommuniceerd naar de klant.

Dus ik snap je punt niet helemaal. Je kan het namelijk aangeven bij de provider.

Re: Telfort: Verlengen? Had je een paar dagen eerder moeten zijn

Geplaatst: 09 nov 2010 15:53
door Roytheslayer
MrV1976 schreef:Ga naar een telfort winkel bij u in de buurt zij kunnen u wel verlengen.
Winkels kunnen ook niet meer verlengen, de termijn is naar beneden bij gesteld. dus dat ritje kun je jezelf besparen.

Re: Telfort: Verlengen? Had je een paar dagen eerder moeten zijn

Geplaatst: 10 nov 2010 15:33
door wendy278
begrijp ik nu goed dat je pas 2 maanden voor eind contract mag verlengen en nieuwe tel mag uitzoeken???

terwijl dit altijd 4 maanden was???

Re: Telfort: Verlengen? Had je een paar dagen eerder moeten zijn

Geplaatst: 17 nov 2010 18:21
door MrV1976
Ik werk zelf in een telfort winkel. Als de medewerker daar een klacht voor je aanmaakt kan je gewoon verlengen. Sms verlengtermijn naar 7171 dat werkt ook tot 20 november

Re: Telfort: Verlengen? Had je een paar dagen eerder moeten zijn

Geplaatst: 17 nov 2010 18:23
door MrV1976
Wijziging verlengtermijn
Wat verandert er precies?
Vanaf 1 november 2010 wijzigt Telfort het moment waarop u kunt verlengen. U kunt voortaan uw contract verlengen vanaf 2 maanden voor het einde van uw contract. Het blijft mogelijk om uw contract vóór het einde van de contractstermijn te verlengen, de verlengtermijn wordt echter gewijzigd van 4 maanden naar 2 maanden.

Waarom wijzigt Telfort de verlengtermijn?
Op 1 juli 2009 is de opzegtermijn bij Telfort aangepast van drie maanden naar één maand. Telfort is van mening dat de opzegtermijn en verlengtermijn sindsdien niet meer goed op elkaar aansluiten. Om die reden hebben wij een eerste stap gezet in de richting van een logischere indeling van deze termijnen. Nu de opzegtermijn verkort is tot 1 maand, wijzigen wij vanaf 1 november 2010 ook de verlengtermijn. U kunt - net als altijd het geval is geweest - 1 maand voordat de opzegtermijn ingaat, een nieuw contract met ons aangaan.

Kan ik bezwaar maken?
U kunt tot 20 november 2010 bezwaar maken tegen de wijziging. Wilt u bezwaar maken? Sms de tekst verlengtermijn naar 7171. U ontvangt een gratis sms ter bevestiging van uw aanvraag. Zodra uw bezwaar is verwerkt, ontvangt u per sms een bevestiging. Indien u op tijd bezwaar maakt behoudt u het recht om 4 maanden voor het einde van uw contract te verlengen. De opzegtermijn van 1 maand blijft ongewijzigd.