Aansluitingskosten
Geplaatst: 02 nov 2010 19:30
Hallo allemaal,
Vorig jaar heb ik een nieuwbouw woning (sociale huurwoning) toegewezen gekregen en eind oktober j.l heb ik de sleutel en het huurcontract van de woning gekregen.
Tot die tijd wist ik alleen de straatnaam en het huisnummer van de woning en de postcode van de woning was nog niet bekend gemaakt.
Op de dag dat ik de sleutel kreeg kon ik ook voor de eerste keer bij de brievenbus en daarin vond ik twee kaarten / brieven van de netbeheerder.
De eerste brief was van eind augustus en in de brief stond aangegeven dat er nog geen energiemaatschappij bekend was en in de tweede brief stond aangegeven (deze was van begin september) dat ik me binnen 5 dagen moest aanmelden bij een energiemaatschappij omdat anders de toevoer van stroom naar de woning stop gezet zou worden / afgesloten zou worden.
Ik heb pas vorige week de sleutel gekregen van de woning en het huurcontract, de postcode van de woning wist ik ook nog niet, ik was daardoor niet in de mogelijkheid om al een aanmelding in te sturen naar een energiemaatschappij.
Op de dag dat ik de sleutel en het huurcontract heb gekregen heb ik meteen een aanmelding ingezonden naar een energiemaatschappij en een formulier dat ik van de netbeheerder had gekregen in de brievenbus registratieformulier energiemaatschappij heb ik samen met een kopie van het huurcontract (waar ook op staat op welke datum ik het huurcontract en de sleutel heb gekregen) ook meteen verzonden met de post.
Ik ben door de kaartjes / brieven waar op stond dat ze de stroom zouden gaan afsluiten toch bang geworden dat ik straks een (hoge) rekening krijg van aansluitkosten, ook al woonde ik nog niet in de woning toen hun de kaartjes / brieven in de brievenbus hadden gedaan (6 weken later heb ik pas de sleutel gekregen).
Je hoort tegenwoordig zulke rare dingen en omdat dit pas de eerste keer is dat ik zelf een huis huur (tot nu toe ben ik altijd inwonend geweest) heb ik ook nog helemaal geen ervaringen met zulke situaties.
Ik heb de netbeheerder en de energiemaatschappij ook een e-mail gezonden en daarin alles uitgelegd en gevraagd of ik geen aansluitingskosten hoef te betalen maar tot nu toe nog geen reacties terug ontvangen.
Heel graag zou ik willen vragen of jullie misschien een soort gelijke situatie hebben gehad en of jullie denken dat ik geen hoge aansluitingskosten hoef te betalen?
Alvast hartelijk bedankt voor jullie reactie(s)
Sprietje
Vorig jaar heb ik een nieuwbouw woning (sociale huurwoning) toegewezen gekregen en eind oktober j.l heb ik de sleutel en het huurcontract van de woning gekregen.
Tot die tijd wist ik alleen de straatnaam en het huisnummer van de woning en de postcode van de woning was nog niet bekend gemaakt.
Op de dag dat ik de sleutel kreeg kon ik ook voor de eerste keer bij de brievenbus en daarin vond ik twee kaarten / brieven van de netbeheerder.
De eerste brief was van eind augustus en in de brief stond aangegeven dat er nog geen energiemaatschappij bekend was en in de tweede brief stond aangegeven (deze was van begin september) dat ik me binnen 5 dagen moest aanmelden bij een energiemaatschappij omdat anders de toevoer van stroom naar de woning stop gezet zou worden / afgesloten zou worden.
Ik heb pas vorige week de sleutel gekregen van de woning en het huurcontract, de postcode van de woning wist ik ook nog niet, ik was daardoor niet in de mogelijkheid om al een aanmelding in te sturen naar een energiemaatschappij.
Op de dag dat ik de sleutel en het huurcontract heb gekregen heb ik meteen een aanmelding ingezonden naar een energiemaatschappij en een formulier dat ik van de netbeheerder had gekregen in de brievenbus registratieformulier energiemaatschappij heb ik samen met een kopie van het huurcontract (waar ook op staat op welke datum ik het huurcontract en de sleutel heb gekregen) ook meteen verzonden met de post.
Ik ben door de kaartjes / brieven waar op stond dat ze de stroom zouden gaan afsluiten toch bang geworden dat ik straks een (hoge) rekening krijg van aansluitkosten, ook al woonde ik nog niet in de woning toen hun de kaartjes / brieven in de brievenbus hadden gedaan (6 weken later heb ik pas de sleutel gekregen).
Je hoort tegenwoordig zulke rare dingen en omdat dit pas de eerste keer is dat ik zelf een huis huur (tot nu toe ben ik altijd inwonend geweest) heb ik ook nog helemaal geen ervaringen met zulke situaties.
Ik heb de netbeheerder en de energiemaatschappij ook een e-mail gezonden en daarin alles uitgelegd en gevraagd of ik geen aansluitingskosten hoef te betalen maar tot nu toe nog geen reacties terug ontvangen.
Heel graag zou ik willen vragen of jullie misschien een soort gelijke situatie hebben gehad en of jullie denken dat ik geen hoge aansluitingskosten hoef te betalen?
Alvast hartelijk bedankt voor jullie reactie(s)
Sprietje