Pagina 1 van 1

Zakelijke telefonie / internet

Geplaatst: 03 nov 2010 02:57
door Mo78
Sinds half september heeft mijn vriendin een commerciele gehuurd om haar eigen bedrijf te starten. Meteen heb ik voor haar rondgekeken voor de mogelijke telefonie / internetaanbieder en kwam uit bij Ziggo Zakelijk. Op hun website heb ik de mogelijkheden gekeken (postcode check), maar voor de voor de zekerheid toch maar even telefonisch contact opgenomen. Het was allemaal geen probleem, alle diensten waren beschikbaar op dit adres. Afspraak gemaakt voor een monteur en een telefoonnummer uitgekozen. Deze hebben we meteen gebruik voor onze reclame/drukwerk en doorgegeven aan de leveranciers (diensten en producten).
Afgelopen week kwam de monteur zoals afgesproken langs om alles te installeren en binnen 5 minuten constateerde hij dat er geen kabel aanwezig was. Meteen hebben wij Ziggo klantenservice contact opgenomen. Ze deelde ons mee dat er echt een aansluiting in hun systeem stond, alleen als toevoeging een "A" bij het huisnummer. Alleen op ons adres geeft het huisnummer 5 & 7. Na onderzoek bleek dat er een registratie fout is gemaakt bij de splitsing van het pand in een commerciele ruimte en een woongedeelte.
Huisnummer 7 is in het begin geregistreerd als 5A i.p.v. nummer 7.
Die zelfde middag naar de KPN winkel gegaan om dat er toch een KPN winkel gegaan, omdat we wel een blauwe kabel hadden gevonden in de meterkast. Maar bij die winkel werd ons medegedeeld dat dit adres niet in hun systeem bekent was.
Die zelfde dag hebben wij nog contact opgenomen met de verhuurder, maar deze wist had hierover geen informatie. Wel heeft hij ons 2 oude telefoonnummer gegeven.
Met deze gevens heb ik de volgende dag contact gezocht met KPN en ineens was er telefoon, internet en pin mogelijk, maar het activeren
en aansluiten duurt ongeveer 20 werkdagen. Want die oude nummers
waren niet van hun.
Die zelfde dag hebben we nogmaals met Ziggo contact opgenomen of de kabel toch niet ergens anders in het pand is binnengekomen i.v.m. splitsing van het pand, maar hierbij werd ik verwezen naar huisaansluitingen.nl. Dit hebben we meteen gedaan en morgen krijgen wij hier de uitkomst van. Maar tot die tijd heeft mijn vriendin nog geen telefoon, internet en pin en de zaak gaat over anderhalve week open. Graag zou ik willen weten of iemand mij kan vertellen of ik beter de aanvraag bij KPN kan aanvragen, ondanks de 20 werkdagen, ze prijzig zijn, het drukwerk opnieuw moet laten ontwerpen. Of dat ik beter met Ziggo verder kan gaan met de kans op dure aanlegkosten ondanks dat hun een fout in hun systeem hebben en ons daardoor verkeerd geinformeerd hebben. En wat kan ik de verhuurder verplichten/verhalen door onstane problemen met de telefonie aansluiting? Misschien zie ik nog wel mogelijkheden over het hoofd, maar dit houdt mij al 1,5 week bezig.

Re: Zakelijke telefonie / internet

Geplaatst: 03 nov 2010 08:07
door Pjotrvrolijkhuisdier
Altijd op eigen risico, ook ik heb een eigen bedrijfje en dat kon KPN weer niks schelen toen er bij hun een storing was.
En KPN is wereldkampioen spook nota,s sturen.