LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Help,advies,reactie,aub

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
azadhe

Help,advies,reactie,aub

Ongelezen bericht door azadhe »

Paar weken geleden ik wordt thuis gebeld namens kpn en ze wilden met mij de gegevens doornemen of alles klopt maar ze hadden alles van mij en verder ik heb geen toestemming gegeven na 1 week krijg ik welkom brief,toen heb ik pretium telecom gebeld en gezegd ik heb geen toestemming gegeven aan PT om mijn lijn overnemen van kpn....maar tijdens 3 weken 10 brieven naar pt en ook naar kpn dat ik niet eens ben en ik wil bij kpn blijven maar goed ik krijg alleen maar acceptgiro van pt dat ik 1 jaar vast zit bij hun en moet abonnoment maar voor 1 jaar betalen terwijl geen toestemming heb ik aan hun gegeven en toen zag ik niemand kan mij helpen heb ik nieuwe telefoon aangevraagd weer met nieuwe neummer bij andere bedrijf en hierover heb ik pt gebeld dat per nu ik bel niet meer via deze oude lijn en moeten ze zelf kijken wat gaan ze doen ik heb gezged mijn oude lijn opheffen of opzeggen weet ik veel allemaal ze weten donders goed wat ik bedoel maar zeggen ze er zijn 2 verschlilende woorden of zo ik zei ik ben een buitelander ik wil niet meer via jullie bellen en dit is toch nederlands of niet ...maar goed dus ik bel niet meer via hun lijn maar wat moet de abonnoment doen voor 1 jaar terwijl ik gebruik oude lijn niet meer...ik heb duidelijk gezegd en ook geschrijven dat ik absluut ga ik niet betalen is dat geod wat vinden jullie???

azadhe

Re: Help,advies,reactie,aub

Hallo mensen, ik word gebeld door kpn dat ik vanaf volgende week andere nummer krijgt,ik heb importing formulier ingetrokken want ik was bang dat kpn niet leukt om mijn oude lijn terug te halen ik weet niet dat ik geod gedaan of niet maar voor mij is niet belangrijk als oude nummer kwijt raakt...Maar kpn zei dat een montuur komt volgende week langs maar ik weet het niet waar voor?

groetjes azadhe

SirPeter

Ongelezen bericht door SirPeter »

Pretium is een bagger telecom. In het verleden hebben ze veel van dit soort telefoontjes gepleegd en voor veroordeeld. Blijkbaar doen ze dit nog steeds. Pretium/Superieur bestaat helaas nog.

Aangetekende brief sturen waarin u aangeeft dat het abonnement onder valse voorlichting aangegaan is. Er werd immers vermeld dat ze vanuit KPN spraken.
Tevens in de brief uw wens vermelden en dat u niet van plan bent om te gaan betalen. Vermeld tevens een termijn van maximaal 10 werkdagen waarin u ontvangstbevestiging van uw brief wilt hebben.
Stuur de brief aangetekend op.

Tip: registreer u bij https://www.bel-me-niet.nl/ . Na registratie mag u niet meer gebeld worden door Nederlandse bedrijven waar u niet lid van bent die u het eea willen aansmeren.

@2e post, bel KPN even op want die kunnen uitleg geven wat er gaat gebeuren, wij niet. Kan namelijk zijn dat het nieuwe nummer op een andere aansluitpunt gekoppeld gaat worden in plaats van de aansluitpunt waar uw huidige telefoon op aan is gesloten.

MementoMori

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste Azadhe,

Ik sluit mij geheel aan bij het advies van SirPeter hierboven. Voorbeelden voor de aangetekende brief vind je in De Telefoongids. Maar dat wist je al.

Groetjes,
MementoMori

azadhe

heel erg bedankt SirPeter en MementoMori :) ik ben blij dat ik kan van jullie ervaring wat leren omdat heb ik tot nu nooit zo iets mee geaamkt....als ik reactie van mensen hier allemaal leest,krijg ik moed of zo iets...maar ik hou jullie op de hoogte als iets van hoor van deze organistaie...ik hoop van niet...

groetjes Azadhe

azadhe

hallo mensen,
Ik heb net brief gehad van pt dat 1- ze hebben mijn voicelog geluisterd maar ze willen niet opsturen i.v.m privacy gevoelige maar ik kan hun bellen en via telefoon beluisteren.2-accept giro weer gekregen dat eerst was 15 euro en 75 euro wat rare bedag dat ik moet betalen.3-nog een brief dat ik moet eerst me aan medlen bij andere telefoon aanbieder en als pt krijgt die bevestiging daarna zullen ze de vaste telefonie opheffen en maar als ik me niet aanmelden bij andere telefoon aanbieder dan zeggen ze dan blijf ik bij hun,staat indien u zich niet bij een nieuwe telecomaanbieder heeft aangemeld wordt bij vroegtijdig beeinding van pt abonoment vastaansluiting opgeheven,waardoor u niet meer kunt bellen.

maar ik heb helemaal nieuwe aangemeld bij kpn en nu?ik ga weer brief schrijven dat ik wil helemaal met deze mensen te maken toch?of moet importingformulier weer sturen naar kpn,want pt wil de bevestigingen allemaal...

groetjes azadhe

MementoMori

Beste Azadhe,

Ik vermoed dat je de aanwijzingen uit De Telefoongids nog niet hebt gevolgd.

Je moet echt beginnen bij “Situatie 2” met voorbeeld brief 2-1.
Die kan je nu aanvullen met: “Aangezien u de bandopname van het telefonische verkoopgesprek niet aan mij beschikbaar wenst te stellen, moet ik er van uit gaan dat u niet beschikt over de wettelijk vereiste bewijsstukken voor het bestaan van een overeenkomst.“

Dit moet je toevoegen tussen “…..met zijn aanbieding werd gesuggereerd.“ en “Ik ontbind daarom de overeenkomst …..”

Je moet namelijk jouw verhaal vastleggen over het misleidende telefoongesprek om later Pretium mee om de oren te kunnen slaan. En dat moet je dus snel doen! Nu je gewoon bij KPN een nieuw nummer hebt gevraagd, kan je de overdracht van jouw oude nummer gewoon laten zitten en Pretium er veel plezier mee wensen. Daarna gaat het verhaal verder zoals De Telefoongids beschrijft met nog wat briefwisseling daarna. Ik schreef eerder al dat je het beste wat hulp kan inschakelen (Juridisch loket, je werk, KPN) bij het gebruik van De Telefoongids.

Groetjes,
MementoMori

azadhe

beste MementoMori,Ik begrijp brief wisseling niet wat bedoel je?
Ik ben bij juridsche loket geweest nou ze kunnen ook niet echt iets doen wat je zei ik moet zelf alles met pt en kpn regelen,en ik heb via teleofoongids gedaan maar wat je zegt klopt... ik ga nog een keer morgen een brief sturen naar pt naar aanleiding mislieden ... en ik hoopt dat helpt ..maar al vast bedankt nogmaals :wink:

MementoMori

Beste Azadhe,

In De Telefoongids staat een recept (zoals van de dokter) wat je moet opvolgen. Je begint met brief voorbeeld 2-1 en daarop antwoordt Pretium ook met een brief. Daar staat in dat je aan ze vast zit, bijvoorbeeld met dat verhaal van die bandopname. Daarop antwoord jij weer met brief voorbeeld 2-2. Dat staat in Hoofdstuk 0 (snelstart). Dat bedoel ik met "briefwisseling", Je schrijft wat brieven aan elkaar ;-) Het gaat niet allemaal in één keer. Maar dat staat in De Telefoongids allemaal veel beter en uitgebreider beschreven. Uiteindelijk boek je de geïncasseerde bedragen terug en je blokkeert jouw bankrekening voor incasso's van Pretium (volgens hoofdstuk 12).

Dan dreigt Pretium met een incassobureau en daarom moet je eerst die brieven hebben gezonden omdat je moet hebben vastgelegd dat Pretium jou belazerd heeft. Daar gaat het dus om. Je moet een paar dingen goed vastleggen, want je kan niet zomaar roepen dat je niet betaalt. En dat doe je dus met die brieven.

Groetjes,
MementoMori

azadhe

beste MementoMori,
Ik heb paar weken geen leven meer en ik zit alleen die telefoongids te lezen ik heb inderdaad situatie 2 heb ik gekozen en blijkbaar volgende week mijn oude telefoon ga ik kwijt raken maar geen probleem.ik was net aan wwer een brief geschrijven en heb ik de voorbeeld breiven in telefoongids gebruikt...
maar ik weet niet ik krijg alleen acceptgiro en nog niet van mijn rekeningen afgenomen mischien is dit een strategie en later willen ze bom gooien in mijn rekenning maar ik ga wel terug halen zeker het geld...ik heb in de brief niet gezeged dat ik zal andere telefoon krijgen gaat hun niks aan.. maar wel gezegd dat ik me aangegeven voor bel-me niet gerigsteer of zo iets... :)

groetjes van Azadhe

MementoMori

Beste Azadhe,

Je maakt het mij wel moeilijk, maar je gaat wel de goede kant op. Je kreeg een acceptgiro van Pretium, omdat je ze geen toestemming hebt gegeven voor automatische incasso. Heel goed. Dat moet je vooral zo houden.
Die acceptgiro betaal je niet. Pretium komt over een week of 2 – 3 met een aanmaning. Die betaal je ook niet. En daarna komt Pretium met een dreigbrief van “Gerecht Incasso”.

Als je de voorbeeld brieven hebt gebruikt, heb je bewezen en vastgelegd dat Pretium je misleid heeft, toen ze je belden. Je hoeft alleen maar af te wachten en je bankafschriften in de gaten te houden, dat ze toch niet stiekem geld incasseren. Dat moet je dan terugboeken en je rekening blokkeren. Pas als de dreigbrief van Gerecht Incasso komt omdat je niet betaalt, antwoord je met brief voorbeeld 10. Maar dat duurt nog een maand of twee.

Je nieuwe nummer moet je natuurlijk meteen aanmelden bij het bel me niet register.

Groetjes,
MementoMori

azadhe

Bste MementoMori,Sorry dat ik je moeilijk heb gemaakt met mijn vragen :)
Maar omdat ik krijg constant acceptgiro vandaan en ik heb helemaal geen toestemming gegeven van automatische afschrijven omdat in het telefoon ging helemaal niet over dat zo dingen ging alleen over mijn gegevens klopt of niet en verder niet vandaar.....ik heb me ook aangemeld bij bel-me niet geregerister ook ,vandaag heb de voorbeeld brief ook gestuurdt 2-1 denk ik vanwege mislieding...aangetekendt en als mij gaan ze bellen heb ik deze week andere telefoon weer hoop ik...dus kunnen ze mij niet bellen,maar hoe weten ze dat dat ik bij andere aanbieder zit of zo vraag ik me af of kpn geeft het door dat zij andere telefoon heeft of zo?
bedankt voor advies en help

groetjes Azadhe

MementoMori

Beste Azadhe,

Pretium zal je niet bellen, want ze weten niet welk nieuw nummer je hebt. Ze zullen je een brief sturen als antwoord op de brief die jij nu gestuurd hebt. Die moet je afwachten. Ondertussen moet je wel je bankrekening afschriften in de gaten houden of er toch geen geld wordt afgehaald.

Als het antwoord van Pretium komt moet je dat maar laten weten. Je kunt brief voorbeeld 2-2 alvast klaarleggen ;-)

Groetjes,
MementoMori

azadhe

Beste MementoMori,

Je hebt helemaal gelijk ik ga nu alvast brief 2-2 klaar maken,ik heb het vergeten om te zeggen dat staat ook op hun brief dat ik kan hun bellen en mijn voiclog of zoiets te luisteren dat blijkbaar ik ja raar wel toestemming gegeven voor deze overeenkomst raar maar ik ga echt niet bellen met mijn telefoon nummer laat ze hun mij bellen...of niet?
Ik hou jouw op de hoogte en nogmaals bedankt voor hulp en kan veel gebruik maken van jullie ervaringen.

groetjes van Azadhe

azadhe

Beste Mamatorie

hallooo weer binnen 1 week begint weer PT met deze breiven:
1-wij hebben jouw bandopname geluisterd en je bent akkoord gegaan nou ik weet zeker dat niet zo is.....
2-je hebt welkom brief ontvangen en in welkombreif aan jouw een bedenk tijd geboden binnen 7 dagen en je hebt niet gedaan.....

dus je moet aan ons betalen ja ik vind erg raar ....

later nog een brief:
1- je hebt nog niet telefoonkosten betaald daarom wij hebben uitgaande telefoon geblokkeerd en als je nog niet betalen gaan we in komende tele gesprekken blokkeren...

en nu dus moet brief 2-1 sturen of zeg ik laat maar ik heb andere dingen in mijn hoof en moet ik brief sturen aangetekent ook nog.............

Tis weer bijzonder

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Is dit onderwerp wel een serieuze hulpvraag?
Ik heb inmiddels mijn bedenkingen hierover.

azadhe

beste Tis weer bijzonder

wat bedoel je ja is wel serius omdat pt heeft mij gek gemaakt met al die breiven vind je normaal?

MementoMori

Beste Azadhe,

Goed opletten, je hebt het abonnement al geweigerd (brief 2-1) en daar heeft Pretium op geantwoord dat ze de bandopname hebben afgeluisterd en dat ze hoorden dat je “ja” zei. Nogal dronken. Dat zou ik ook zeggen als ik Pretium was ;-). Ze waarschuwen ook al dat ze je uitgaande gesprekken hebben geblokkeerd en dat ze je inkomende gesprekken gaan blokkeren als je niet betaalt. Dat geeft niet want je hebt een nieuw nummer van KPN.

Het is dus tijd voor brief 2-2a (blz. 33 in De Telefoongids), die ook aangetekend met ontvangstbevestiging moet worden verzonden. Je kan daaraan toevoegen dat Hans Nyks het nummer in zijn haar mag smeren.

Pretium zal je (oude) telefoonnummer geheel afsluiten en dan is het wachten op de brief van Gerecht Incasso (het nep incassobedrijf van Pretium). Dat duurt weer even. Bewaar ondertussen wel alle kopieën van de brieven van Pretium en jouw brieven.

Groetjes,
MementoMori

azadhe

beste MementoMor,

Oke erg bedankt voor je adveis ik zou brief sturen maar geod dat je zei dat moet brief 2-2 a zijn omdat ik wist niet a of b of.....
Ik hou jouw op de hoogte.... maar wat rare bedrijf is dat welke geke mens zou zeggen ja oke ik ga bij kpn weg terwil ik heb pakket bij kpn , ik bedoel TV+telefonie+internet alles zit in een pakket..maar geod ik zou snel sturen..

groetjes van Azadhe

MementoMori

Beste Azadhe,

We doen het stapje voor stapje ;-)
Als je brief 2-2a hebt verzonden ga je gewoon wachten. Je zult eerst nog 1 of 2 brieven van Pretium krijgen waarin ze je meedelen dat ze je helemaal afsluiten en dat ze dreigen met incasso. Op die brieven geef je gewoon geen antwoord meer (je moet ze wel netjes bewaren), want brief 2-2a is volkomen duidelijk.

Het kan zijn dat Pretium dan de moed opgeeft en dat je nooit meer wat van ze hoort (dat zou mooi zijn), maar waarschijnlijk krijg je op gegeven moment een brief van ‘Gerecht Incasso’ (dat is Pretium zelf). Als die brief komt moet je maar weer even langskomen, zogezegd.

Groetjes,
MementoMori

Gesloten