Proefabonnement Health City
Geplaatst: 05 nov 2010 00:07
Rare dingen kunnen er gebeuren bij zo'n sportschool. Via een kennis krijgen we te horen dat we een proefabonnement kunnen krijgen, te weten, twee maand gratis en daarna gewoon betalen.
Wij naar die sportschool toe en met een medewerker in gesprek. Omdat we niet naast de deur wonen, spreken we met de medewerker af, dat als het ons niet bevalt, we de twee maand gratis doen en daarna een maand moeten betalen. We zouden dan na de twee maanden gratis op kunnen zeggen. Tot dusver alles prettig geregeld. De medewerker loopt weg om de formulieren in de map te stoppen en komt met de afdrukken terug. Opgevouwen en wel.
Wij naar huis en de weken daarna een aantal keren gesport en daarmee komen we erachter dat het toch eigenlijk niet iets voor ons is en besluiten niet door te willen met het abonnement. We willen dus opzeggen, zoals afgesproken.
Toen maar naar de sportschool gegaan om ons abonnement op te zeggen. Dit kon volgens de dame achter de balie niet bij hen, maar we moesten maar met de ledenadministratie bellen. We kregen netjes een telefoonnummer mee en de volgende dag gebeld.
En wat schetst mijn verbazing aan de telefoon. We kunnen helemaal niet opzeggen, ja, het kan wel, maar dan moeten we wel aangeven dat we 15 kilometer en verder van de sportschool afwonen. Ik heb direct aan de telefoon verteld dat dit het geval was. Kreeg ik te horen dat iedereen dat wel kon zeggen en we moesten een bewijs van inschrijving in de desbetreffende gemeente overleggen.....
Daarop maar eens met de desbetreffende medewerker die met ons om tafel had gezeten om ons abonnement af te spreken gebeld. Hij klonk toen ik hem vertelde waar het over ging, al direct niet meer zo vriendelijk als toen we bij hem aan tafel zaten. Ik nogmaals verteld wat de afspraken tussen hem en ons was en daarop vertelde hij tot mijn nog grotere verbazing, dat wij een contract hadden voor 24!! maanden. Dit hebben wij echter nooit aangekruist en dat waren we ook niet van plan. We verdenken hem ervan dat hij dit aan de balie nog heeft aangekruist en dat hij daarom met de dichtgevouwen formulieren aan kwam zetten.
Nu wilde ik een brief schrijven naar de ledenadministratie, blijkt het dat ik nogmaals naar de sportschool moet om een afmeldingsformulier te halen. Dit hadden ze me toch ook wel in 1 keer kunnen vertellen. Zo wordt je er wel erg druk mee. De fitness heb je zo niet meer nodig hoor, je wordt wel fit van het heen en weer rennen van en naar die sportschool.
Geluk bij een ongeluk is wel, dat er vorig jaar een wet is ingegaan, die aangeeft dat bedrijven geen contracten langer dan een maand mogen aanbieden. In mijn optiek valt ook een sportschool hieronder en kan ik dus ten alle tijde opzeggen (kunnen wij toch wel omdat we verder dan 15 kilometer van de sportschool wonen).
Een heel verhaal, maar heeft iemand hier ook ervaring mee?
Groeten,
Twee gefrustreerde sporters
Wij naar die sportschool toe en met een medewerker in gesprek. Omdat we niet naast de deur wonen, spreken we met de medewerker af, dat als het ons niet bevalt, we de twee maand gratis doen en daarna een maand moeten betalen. We zouden dan na de twee maanden gratis op kunnen zeggen. Tot dusver alles prettig geregeld. De medewerker loopt weg om de formulieren in de map te stoppen en komt met de afdrukken terug. Opgevouwen en wel.
Wij naar huis en de weken daarna een aantal keren gesport en daarmee komen we erachter dat het toch eigenlijk niet iets voor ons is en besluiten niet door te willen met het abonnement. We willen dus opzeggen, zoals afgesproken.
Toen maar naar de sportschool gegaan om ons abonnement op te zeggen. Dit kon volgens de dame achter de balie niet bij hen, maar we moesten maar met de ledenadministratie bellen. We kregen netjes een telefoonnummer mee en de volgende dag gebeld.
En wat schetst mijn verbazing aan de telefoon. We kunnen helemaal niet opzeggen, ja, het kan wel, maar dan moeten we wel aangeven dat we 15 kilometer en verder van de sportschool afwonen. Ik heb direct aan de telefoon verteld dat dit het geval was. Kreeg ik te horen dat iedereen dat wel kon zeggen en we moesten een bewijs van inschrijving in de desbetreffende gemeente overleggen.....
Daarop maar eens met de desbetreffende medewerker die met ons om tafel had gezeten om ons abonnement af te spreken gebeld. Hij klonk toen ik hem vertelde waar het over ging, al direct niet meer zo vriendelijk als toen we bij hem aan tafel zaten. Ik nogmaals verteld wat de afspraken tussen hem en ons was en daarop vertelde hij tot mijn nog grotere verbazing, dat wij een contract hadden voor 24!! maanden. Dit hebben wij echter nooit aangekruist en dat waren we ook niet van plan. We verdenken hem ervan dat hij dit aan de balie nog heeft aangekruist en dat hij daarom met de dichtgevouwen formulieren aan kwam zetten.
Nu wilde ik een brief schrijven naar de ledenadministratie, blijkt het dat ik nogmaals naar de sportschool moet om een afmeldingsformulier te halen. Dit hadden ze me toch ook wel in 1 keer kunnen vertellen. Zo wordt je er wel erg druk mee. De fitness heb je zo niet meer nodig hoor, je wordt wel fit van het heen en weer rennen van en naar die sportschool.
Geluk bij een ongeluk is wel, dat er vorig jaar een wet is ingegaan, die aangeeft dat bedrijven geen contracten langer dan een maand mogen aanbieden. In mijn optiek valt ook een sportschool hieronder en kan ik dus ten alle tijde opzeggen (kunnen wij toch wel omdat we verder dan 15 kilometer van de sportschool wonen).
Een heel verhaal, maar heeft iemand hier ook ervaring mee?
Groeten,
Twee gefrustreerde sporters