UPS koeriersdienst WAARDELOOS
Geplaatst: 05 nov 2010 16:18
We zijn een klein atelier dat sinds kort gebruikt maakt van koeriersdiensten van UPS. Het gaat om een verzending binnen Nederland naar een klant van ons die bedrijf vanuit huis voert. Wij hebben nog in het contract gekeken, maar konden nergens vinden dat wij nu ineens een toeslag ( achteraf ) gefactureerd krijgen. Bij navraag werd ons nergens aangeduid waar wij dit konden vinden in het contract. Uiteraard hebben wij per mail informatie gevraagd en wij kregen als antwoord:
De definitie van een residentiele toeslag is:
Aflevering op privé-adres
UPS kan uw zendingen overal afleveren, zowel op privé- als op zakenadressen. Er is sprake van een aflevering op een privé-adres als er wordt afgeleverd bij een huis (inclusief bedrijfsuitoefening vanuit huis) dat geen vrij toegankelijke ingang heeft. Voor aflevering op een privé-adres gelden bijkomende kosten per zending. U kunt de kosten voor aflevering op een privé-adres berekenen aan de hand van de tabel Bijkomende Kosten.
EN NU KOMT HET wij citeren de ontvangen mail:Overigens bepaald de chauffeur of hij het een prive adres vindt. Wanneer je hier dus geen toeslag voor krijgt, heeft de hij het niet in zijn diad aangegeven.
Het moet niet gekker worden : De extra kosten hangen dus af van de willekeur van een chauffeur van UPS en heeft geen juridisch fundament.Als iedereen achteraf maar kosten gaat declareren omdat hij iets wel of niet zo vindt, dan wordt het een ongestructureerd geheel bij bedrijven !
Voorts staan er nergens in de contracten dat er ineens achteraf kosten moeten worden verrekend omdat het een woonadres is of bedrijfsadres.
Ups heeft op haar website geen enkel klachtenreglement gepubliceerd. We hebben wel getracht een klacht te melden maar zijn niet terug gebeld. Wel heeft men gebeld maar geen klacht echt geregistreerd.
Wij dachten er goed aan te doen als klein bedrijfje eens een leuke koeriersdienst in de arm te nemen. Maar we kwamen bedrogen uit:
Sterker nog...vandaag kregen we een betalingsherinnering terwijl we allang betaald hebben. ( en ook nog eens ontvang je dan de herinnering, terwijl de wettelijke 14 dagen nog niet eens om zijn!!
Wat een waardeloos bedrijf is dit , wij versturen nu maar weer per TNT post.
De definitie van een residentiele toeslag is:
Aflevering op privé-adres
UPS kan uw zendingen overal afleveren, zowel op privé- als op zakenadressen. Er is sprake van een aflevering op een privé-adres als er wordt afgeleverd bij een huis (inclusief bedrijfsuitoefening vanuit huis) dat geen vrij toegankelijke ingang heeft. Voor aflevering op een privé-adres gelden bijkomende kosten per zending. U kunt de kosten voor aflevering op een privé-adres berekenen aan de hand van de tabel Bijkomende Kosten.
EN NU KOMT HET wij citeren de ontvangen mail:Overigens bepaald de chauffeur of hij het een prive adres vindt. Wanneer je hier dus geen toeslag voor krijgt, heeft de hij het niet in zijn diad aangegeven.
Het moet niet gekker worden : De extra kosten hangen dus af van de willekeur van een chauffeur van UPS en heeft geen juridisch fundament.Als iedereen achteraf maar kosten gaat declareren omdat hij iets wel of niet zo vindt, dan wordt het een ongestructureerd geheel bij bedrijven !
Voorts staan er nergens in de contracten dat er ineens achteraf kosten moeten worden verrekend omdat het een woonadres is of bedrijfsadres.
Ups heeft op haar website geen enkel klachtenreglement gepubliceerd. We hebben wel getracht een klacht te melden maar zijn niet terug gebeld. Wel heeft men gebeld maar geen klacht echt geregistreerd.
Wij dachten er goed aan te doen als klein bedrijfje eens een leuke koeriersdienst in de arm te nemen. Maar we kwamen bedrogen uit:
Sterker nog...vandaag kregen we een betalingsherinnering terwijl we allang betaald hebben. ( en ook nog eens ontvang je dan de herinnering, terwijl de wettelijke 14 dagen nog niet eens om zijn!!
Wat een waardeloos bedrijf is dit , wij versturen nu maar weer per TNT post.