| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] verkeerde naam op aankondiging van beschikking
verkeerde naam op aankondiging van beschikking
Ik heb een aankondiging van beschikking(gele papiertje) in de bus gekregen van de gemeente,(maar liefst 20 euro + 6 euro admin kosten)
op deze beschikking staat een verkeerde naam en geen ID nummer of BSNnr of iets dergelijks (had ik niet bij). BOA heeft mijn naam verkeerd verstaan waarschijnlijk.
Nu krijg in van 3 weken later de beschikking van het CJIB waarop wel de goede naam staat.
Hoe kan dit? Mag een BOA zomaar gegevens uit het GBA overnemen.
En moet ik bezwaar maken tegen de bekeuring? en of ik een goede kans maak?
TRS.
op deze beschikking staat een verkeerde naam en geen ID nummer of BSNnr of iets dergelijks (had ik niet bij). BOA heeft mijn naam verkeerd verstaan waarschijnlijk.
Nu krijg in van 3 weken later de beschikking van het CJIB waarop wel de goede naam staat.
Hoe kan dit? Mag een BOA zomaar gegevens uit het GBA overnemen.
En moet ik bezwaar maken tegen de bekeuring? en of ik een goede kans maak?
TRS.
Re: verkeerde naam op aankondiging van beschikking
Een boa werkt toch voor de gemeente,lijkt mij dat die bij je gegevens kan komen.
En ik denk dat je die bekeuring gewoon moet betalen.
CJIB heeft de goede gegevens ,en je betaald aan het CJIB en niet aan een BOA.
En ik denk dat je die bekeuring gewoon moet betalen.
CJIB heeft de goede gegevens ,en je betaald aan het CJIB en niet aan een BOA.
Blijkbaar had je geen legitimatiebewijs bij je, dan moet BOA dit toch kunnen controleren, of jou gegevens, wat je hebt opgegeven, kloppen.
Als je denkt een kans te maken, dan teken je bezwaar aan.
Als je denkt een kans te maken, dan teken je bezwaar aan.
Ben ik het mee eens maar een BOA mag toch alleen maar de gegevens inzien aan de hand van een ID en die heeft hij niet.
Goede man heeft gezocht op adres en zo mijn naam eraan gekoppeld, de vraag is kan dit zomaar.
Iedereen kan mijn gegevens wel opgeven bij een bekeuring,...Toch?
Goede man heeft gezocht op adres en zo mijn naam eraan gekoppeld, de vraag is kan dit zomaar.
Dat komt idd wel eens voor.TRS schreef: Goede man heeft gezocht op adres en zo mijn naam eraan gekoppeld, de vraag is kan dit zomaar.
Hier heb je een punt.
Daarom moet je ook een IDkaart bij je hebben,dan kunnen ze controleren of je echt degene bent,die je zegt dat je bent.
Ik weet niet of je bezwaar kunt maken,BOA kan zeggen dat je verkeerde gegevens hebt doorgegeven,dan ben je nog verder nat.
-
Pindakaaspotje
** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe kan hij dan weten of ik de goede persoon ben?Pindakaaspotje schreef:om kort te zijn, ja dat mag.. als hij er zeker van is dat jij de goede persoon bent.
TRS
Heb je de bekeuring gekregen, omdat je geen ID Kaart mee had?
Nee geen bekeuring gekregen voor het niet bij hebben van ID
Bekeuring was voor het rijden in geslotenverklaring(fiets)
TRS
TRS
Dan ben je er volgens mij nog goed vanaf gekomen, want ook dit had nog een aparte bekeuring kunnen zijn!TRS schreef:Nee geen bekeuring gekregen voor het niet bij hebben van ID
TRS
Dat snap ik,......maar de vraag is nog steeds hoe de beste BOA kon weten dat ik het was.
Let wel de naam was helemaal verkeerd dus geen letter verkeerd of zo.
TRS
Let wel de naam was helemaal verkeerd dus geen letter verkeerd of zo.
TRS
dan gaat u toch gewoon in beroep? Wel gewoon betalen, procedure staat op de acceptgiro van CJIB.
Vind dat de BOA niet de juiste procedure heeft gevolgd. Men had de politie erbij moeten halen omdat u niet aan de legitimatieplicht kon voldoen, en had dus inderdaad ook daarvoor een bekeuring moeten krijgen.
U kan natuurlijk ook zeggen: ik ben er eigenlijk heel goed vanaf gekomen, is een leermoment, en gewoon dokken , want ik begrijp dat er geen discussie is over de overtreding op zich.
Vind dat de BOA niet de juiste procedure heeft gevolgd. Men had de politie erbij moeten halen omdat u niet aan de legitimatieplicht kon voldoen, en had dus inderdaad ook daarvoor een bekeuring moeten krijgen.
U kan natuurlijk ook zeggen: ik ben er eigenlijk heel goed vanaf gekomen, is een leermoment, en gewoon dokken , want ik begrijp dat er geen discussie is over de overtreding op zich.
Heel eenvoudig. Als TS zich had kunnen legitimeren, was de naam juist geschreven.
Blijkbaar is er met het zeggen/spellen vanuit TS iets verkeerds over gekomen, want ik denk dat BOA de naam zo heeft geschreven, zoals TS heeft gespeld.
Als de BOA dit zou kunnen lezen, dan tred hij in vervolg niet meer zo soepel op, en geeft meteen 2 proces verbalen!
Blijkbaar is er met het zeggen/spellen vanuit TS iets verkeerds over gekomen, want ik denk dat BOA de naam zo heeft geschreven, zoals TS heeft gespeld.
Als de BOA dit zou kunnen lezen, dan tred hij in vervolg niet meer zo soepel op, en geeft meteen 2 proces verbalen!
Ik heb mijn naam niet gespeld gewoon gezegd,...zo ook mijn andere gegevens.
BOA had de oortjes niet goed open denk ik.
TRS
BOA had de oortjes niet goed open denk ik.
TRS
Bonnetje in de bus heb je die geweigerd dan? zo'n cadeautje krijg je toch gelijk mee. De Boa heeft op basis van jou woorden opgemaakt wat naam en adres was, later worden daar de juiste gegevens aan gekoppeld niks mis mee dus. Als beroep al mogelijk is wordt de Boa er bij gehaald en herkent je natuurlijk direct. Met die ene boete kom je danig goed weg, Id kaart verplicht weet je nog. 26 euro is de wereld niet.