hoog factuurbedrag HI door smsdienst (1800 euro)
Geplaatst: 07 nov 2010 15:45
hallo
Ik heb even een verontrustende vraag van een vriend van mij.
Hij heeft een abonnement bij HI. Dit abonnement heeft hij al een aantal jaren en er zijn nooit problemen geweest. Tot hij een telefoontje kreeg een paar weken geleden dat zijn kosten afweken van het normale bel en sms gedrag. Het ging om een bedrag van 1800 euro. ze zeiden dat er een smsdienst was die ongeveer 500 smsjes had gestuurd of verstuurd per dag en dit ging over 3 dagen dus 1500 sms. alleen mijn vriend heeft geen weet van deze smsdienst. Nou hebben ze al contact gehad met de ombudsman. die zei dat HI bewijs moest leveren voor de toestemming van deze smsdienst. dit is gevraagd in een brief die naar HI gestuurd is. Tot gister niks gehoord alleen gister wel een brief van een incasso bureau dat rekening nog niet betaald was en dat het bedrag nu op 2200 euro uitkwam dit zou voor de elfde overgemaakt moeten worden anders worden er andere maatregelen genomen. Maar om een lang verhaal kort te maken weet iemand hier een oplossing voor ? Alle advies is welkom.
met vriendelijke groeten,
Jilling Bloem
Ik heb even een verontrustende vraag van een vriend van mij.
Hij heeft een abonnement bij HI. Dit abonnement heeft hij al een aantal jaren en er zijn nooit problemen geweest. Tot hij een telefoontje kreeg een paar weken geleden dat zijn kosten afweken van het normale bel en sms gedrag. Het ging om een bedrag van 1800 euro. ze zeiden dat er een smsdienst was die ongeveer 500 smsjes had gestuurd of verstuurd per dag en dit ging over 3 dagen dus 1500 sms. alleen mijn vriend heeft geen weet van deze smsdienst. Nou hebben ze al contact gehad met de ombudsman. die zei dat HI bewijs moest leveren voor de toestemming van deze smsdienst. dit is gevraagd in een brief die naar HI gestuurd is. Tot gister niks gehoord alleen gister wel een brief van een incasso bureau dat rekening nog niet betaald was en dat het bedrag nu op 2200 euro uitkwam dit zou voor de elfde overgemaakt moeten worden anders worden er andere maatregelen genomen. Maar om een lang verhaal kort te maken weet iemand hier een oplossing voor ? Alle advies is welkom.
met vriendelijke groeten,
Jilling Bloem