Telfort bedriegt klanten!
Geplaatst: 08 nov 2010 12:40
De vandaag verstuurde onderstaande brief naar Telfort maakt mijn frustratie wel duidelijk. Inmiddels is dit de 2e internet provider (na KPN: DRAMA!) waarmee ik overhoop lig over onkosten (buiten mijn schuld om) die niet vergoed worden. Is er een internetprovider die wel zijn beloftes na komt? Ik heb het gevoel moedwillig van het kastje naar de muur te worden gestuurd in de hoop dat ik het opgeef. Maar helaas, deze pitbull laat inmiddels niet eerder los dan wanneer ze haar onkosten terug heeft. Desnoods (weer) d.m.v. juridische stappen!
Graag jullie meningen en ervaringen...
Telfort Internet
Postbus 217
2400 AE Alphen aan de Rijn
Betreft: Terugboeking onkosten
......, 8-11-10
Geachte heer/mevrouw,
Op 8-11-10 belde ik voor de zoveelste keer met de klantenservice, ditmaal sprak ik met een medewerker genaamd Dhr. Plomp. Ik heb nogmaals contact op moeten nemen met de klanten’service’ (de laatste 2 lettergrepen tussen aanhalingstekens omdat het woord wat mij betreft niet van toepassing is) omdat ik nog steeds niet de beloofde onkosten vergoed heb gekregen. Hieronder de onkosten toegelicht.
Ik ben eind 2009 overgestapt naar Telfort internet wegens conflicten met KPN, ik kreeg onkosten die ik buiten mijn schuld om gemaakt had in de eerste instantie niet vergoed. Dit is uiteindelijk juridisch opgelost in mijn voordeel, ik stond in mijn recht. Dit heeft me alleen wel veel figuurlijke grijzen haren opgeleverd en me erg veel tijd en energie gekost. Helaas is mij inmiddels duidelijk geworden dat ik ook bij Telfort niet veel beter af ben en het liedje zich weer van vooraf aan af begint te spelen.
Aan het begin van mijn contract bij Telfort heb ik ruim een halve maand zonder de beloofde aansluiting gezeten maar er wel abonnementskosten voor betaald. Ik heb toen contact opgenomen met het dure 0900nummer maar ik werd zeer vriendelijk geholpen. Er werd mij beloofd dat ik zelfs de gehele maand vergoed zou krijgen omdat ik een nieuwe klant was. Ik was tevreden en liet de belkosten voor wat het was, Telfort kwam mij immers zeer klantvriendelijk tegemoet.
Helaas zag ik de vergoeding niet verschijnen en alsof dat nog niet genoeg was zat ik een tijd later weer ruim een maand zonder internet. Ik belde regelmatig naar het dure 0900nummer maar werd van het kastje naar de muur gestuurd. Het zou aan mijn modem of bedrading moeten liggen. Een maand (!) én eindelijk een monteur later werd duidelijk dat het lag aan het ‘kastje’ 1 kilometer verderop. De bedrading zat daar ‘gekruist’ volgens meneer de monteur. Maar mijn abonnementskosten liepen ook deze maand gewoon door en de beloofde eerdere vergoeding had ik nog steeds niet ontvangen.
Wederom belde ik het 0900nummer (35 minuten lang heb ik in de wacht gestaan!!!), en werd weer vriendelijk geholpen door een medewerker die mij vertelde dat ik mijn belkosten vergoed zou krijgen omdat ik geduldig en véél te lang in de wacht had gestaan. Ook vertelde hij mij later dat ik de abonnementskosten vergoed zou krijgen. Ik had stille hoop op een goede afloop.
Na lange tijd had ik natuurlijk weer niets op mijn bankrekening zien verschijnen en sprak ik dit keer met mevr. Ten Brink aan de andere kant van de 0900 lijn. Zij vertelde mij dat ik helemaal niet de volledige maand aan kosten vergoed zou krijgen maar alleen de tijd dat ik geen internet zou hebben gehad. Dat was dan 1,5 maand volgens haar. Ook kreeg ik wel €30,- ter compensatie voor de belkosten. Ik vond het vreemd dat de beloofde vergoeding niet hetzelfde was, maar ging hiermee akkoord want het dekte immers de kosten.
Tot op de dag van vandaag heb ik nog steeds geen enkele vergoeding ontvangen. We spreken inmiddels over een looptijd van bijna een jaar. Daarom belde ik zojuist wederom het dure 0900nummer en kreeg toen te maken met dhr. Plomp. Hij vertelde mij dat ik wel de 1,5 maand vergoed kon krijgen. Maar voor de belkosten (inmiddels €52,77: zie bijlage) kon hij me maar tegemoetkomen met €10,-. Normaal gesproken was ik hiermee akkoord gegaan, maar ik ben het ‘spelletje’ meer dan zat en daarom niet meer van plan om jullie nog maar enigszins financieel tegemoet te komen.
Ik wil de totale onkosten die ik buiten mijn schuld om heb gemaakt terug. Volgens dhr. Plomp krijg ik nu 1,5 maand abonnementskosten (1,5 x €24,95 = €37,43) plus €10,- aan belkosten terug. Het is natuurlijk maar weer afwachten of ik dit deze keer wel daadwerkelijk teruggestort krijg.
De rest moest ik volgens dhr. Plomp schriftelijk zien te declareren. Het totale bedrag wat ik via deze schriftelijke manier nog wil ontvangen is de rest van mijn belkosten en wel: €52,77-€10,- = €42,77
Ik verwacht daarom dat de onkosten op rekeningnummer ......... worden gestort. Wanneer ik mijn zuurverdiende geld terug heb ontvangen zal ik pas tevreden zijn en geen verdere stappen ondernemen.
Mocht contact vanaf Telfort uitblijven ben ik genoodzaakt andere stappen te ondernemen. Ik deins inmiddels niet terug om contact op te nemen met mijn advocaat of zelfs een tv programma zoals Kassa. Ik weet namelijk dankzij de zaak inzake KPN dat ik volledig in mijn recht sta.
Ik verzoek u binnen twee weken telefonisch dan wel via bovenstaand e-mailadres of schriftelijk te reageren op deze brief.
Graag jullie meningen en ervaringen...
Telfort Internet
Postbus 217
2400 AE Alphen aan de Rijn
Betreft: Terugboeking onkosten
......, 8-11-10
Geachte heer/mevrouw,
Op 8-11-10 belde ik voor de zoveelste keer met de klantenservice, ditmaal sprak ik met een medewerker genaamd Dhr. Plomp. Ik heb nogmaals contact op moeten nemen met de klanten’service’ (de laatste 2 lettergrepen tussen aanhalingstekens omdat het woord wat mij betreft niet van toepassing is) omdat ik nog steeds niet de beloofde onkosten vergoed heb gekregen. Hieronder de onkosten toegelicht.
Ik ben eind 2009 overgestapt naar Telfort internet wegens conflicten met KPN, ik kreeg onkosten die ik buiten mijn schuld om gemaakt had in de eerste instantie niet vergoed. Dit is uiteindelijk juridisch opgelost in mijn voordeel, ik stond in mijn recht. Dit heeft me alleen wel veel figuurlijke grijzen haren opgeleverd en me erg veel tijd en energie gekost. Helaas is mij inmiddels duidelijk geworden dat ik ook bij Telfort niet veel beter af ben en het liedje zich weer van vooraf aan af begint te spelen.
Aan het begin van mijn contract bij Telfort heb ik ruim een halve maand zonder de beloofde aansluiting gezeten maar er wel abonnementskosten voor betaald. Ik heb toen contact opgenomen met het dure 0900nummer maar ik werd zeer vriendelijk geholpen. Er werd mij beloofd dat ik zelfs de gehele maand vergoed zou krijgen omdat ik een nieuwe klant was. Ik was tevreden en liet de belkosten voor wat het was, Telfort kwam mij immers zeer klantvriendelijk tegemoet.
Helaas zag ik de vergoeding niet verschijnen en alsof dat nog niet genoeg was zat ik een tijd later weer ruim een maand zonder internet. Ik belde regelmatig naar het dure 0900nummer maar werd van het kastje naar de muur gestuurd. Het zou aan mijn modem of bedrading moeten liggen. Een maand (!) én eindelijk een monteur later werd duidelijk dat het lag aan het ‘kastje’ 1 kilometer verderop. De bedrading zat daar ‘gekruist’ volgens meneer de monteur. Maar mijn abonnementskosten liepen ook deze maand gewoon door en de beloofde eerdere vergoeding had ik nog steeds niet ontvangen.
Wederom belde ik het 0900nummer (35 minuten lang heb ik in de wacht gestaan!!!), en werd weer vriendelijk geholpen door een medewerker die mij vertelde dat ik mijn belkosten vergoed zou krijgen omdat ik geduldig en véél te lang in de wacht had gestaan. Ook vertelde hij mij later dat ik de abonnementskosten vergoed zou krijgen. Ik had stille hoop op een goede afloop.
Na lange tijd had ik natuurlijk weer niets op mijn bankrekening zien verschijnen en sprak ik dit keer met mevr. Ten Brink aan de andere kant van de 0900 lijn. Zij vertelde mij dat ik helemaal niet de volledige maand aan kosten vergoed zou krijgen maar alleen de tijd dat ik geen internet zou hebben gehad. Dat was dan 1,5 maand volgens haar. Ook kreeg ik wel €30,- ter compensatie voor de belkosten. Ik vond het vreemd dat de beloofde vergoeding niet hetzelfde was, maar ging hiermee akkoord want het dekte immers de kosten.
Tot op de dag van vandaag heb ik nog steeds geen enkele vergoeding ontvangen. We spreken inmiddels over een looptijd van bijna een jaar. Daarom belde ik zojuist wederom het dure 0900nummer en kreeg toen te maken met dhr. Plomp. Hij vertelde mij dat ik wel de 1,5 maand vergoed kon krijgen. Maar voor de belkosten (inmiddels €52,77: zie bijlage) kon hij me maar tegemoetkomen met €10,-. Normaal gesproken was ik hiermee akkoord gegaan, maar ik ben het ‘spelletje’ meer dan zat en daarom niet meer van plan om jullie nog maar enigszins financieel tegemoet te komen.
Ik wil de totale onkosten die ik buiten mijn schuld om heb gemaakt terug. Volgens dhr. Plomp krijg ik nu 1,5 maand abonnementskosten (1,5 x €24,95 = €37,43) plus €10,- aan belkosten terug. Het is natuurlijk maar weer afwachten of ik dit deze keer wel daadwerkelijk teruggestort krijg.
De rest moest ik volgens dhr. Plomp schriftelijk zien te declareren. Het totale bedrag wat ik via deze schriftelijke manier nog wil ontvangen is de rest van mijn belkosten en wel: €52,77-€10,- = €42,77
Ik verwacht daarom dat de onkosten op rekeningnummer ......... worden gestort. Wanneer ik mijn zuurverdiende geld terug heb ontvangen zal ik pas tevreden zijn en geen verdere stappen ondernemen.
Mocht contact vanaf Telfort uitblijven ben ik genoodzaakt andere stappen te ondernemen. Ik deins inmiddels niet terug om contact op te nemen met mijn advocaat of zelfs een tv programma zoals Kassa. Ik weet namelijk dankzij de zaak inzake KPN dat ik volledig in mijn recht sta.
Ik verzoek u binnen twee weken telefonisch dan wel via bovenstaand e-mailadres of schriftelijk te reageren op deze brief.