| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Misleiding Legio?
-
Dubio
Misleiding Legio?
Veel mensen op dit forum hebben hun product via LL, middels tussenpersoon/advertentie aangeschaft. Het feit dat deze firma Lease in z'n naam voert, geeft al een indicatie dat je met een lening te maken krijgt. Het feit dat er alleen maar positieve rendementen in de rekenvoorbeelden genoemd worden geeft al een indicatie dat bij koersdalingen het weleens niet goed zou kunnen zitten. Wat dat betreft vind ik de bank niet echt misleidend geweest. Misleidend waren de tussenpersonen die verzekerden dat slechts winst gehaald zou kunnen worden. De bank/contract/folders zeggen dit niet.
Re: Misleiding Legio?
Dubio,
Los van de vraag of wat je zegt over de bank en de folders correct is (ik deel je mening in elk geval niet) was de bank wel verantwoordelijk voor de door de bank ingeschakelde tussenpersonen. Dus, wat is je punt?
Los van de vraag of wat je zegt over de bank en de folders correct is (ik deel je mening in elk geval niet) was de bank wel verantwoordelijk voor de door de bank ingeschakelde tussenpersonen. Dus, wat is je punt?
-
jan
wat ben je toch een wijsneus....
achteraf is het heel makkelijk alles te analyseren.....
doet DExia en wellicgt de rechtbank straks ook...
waar het echter om gaat is dat de gedupeerden tijdens het afsluiten van de contracten met zoveel begrippen en namen te maken kregen dat zij meer op de uitleg van de verkoper af zijn gegaan dan zoals jij nu doet
al het geschreven analyseren.
Jij weet ook wel dat de uitleg van de verkopers er op gericht was ons het contract te laten tekenen.
Beetje flauw om nu te zeggen dat het correct was dat zij het positieve eruit
hebben gelicht en dat wij genoeg gegevens hadden om zelf de risico's in te schatten.
Maar hier is al te veel over geschreven, de rechter zal het laatste woord hebben.
achteraf is het heel makkelijk alles te analyseren.....
doet DExia en wellicgt de rechtbank straks ook...
waar het echter om gaat is dat de gedupeerden tijdens het afsluiten van de contracten met zoveel begrippen en namen te maken kregen dat zij meer op de uitleg van de verkoper af zijn gegaan dan zoals jij nu doet
al het geschreven analyseren.
Jij weet ook wel dat de uitleg van de verkopers er op gericht was ons het contract te laten tekenen.
Beetje flauw om nu te zeggen dat het correct was dat zij het positieve eruit
hebben gelicht en dat wij genoeg gegevens hadden om zelf de risico's in te schatten.
Maar hier is al te veel over geschreven, de rechter zal het laatste woord hebben.
-
Dubio
Sara,
Is een automerk verantwoordelijk voor een dealer die z'n product aan de man brengt? Als deze dealer failliet gaat kun je met de auto nog steeds bij de fabriek terecht. Een dealer kan ook een auto van een ander merk verkopen, vaak occasions. Deze dealer kan wel garantie geven, waar je dan bij hem moet zijn, en niet bij de fabriek. Als een tussenpersoon van Spaarselect de garantie heeft gegeven dat je niet kan verliezen moet je toch bij hem/haar die garantie afdwingen. Helaas, vaak mondeling gebeurt, en dan is het het ene woord tegen het andere.
Is een automerk verantwoordelijk voor een dealer die z'n product aan de man brengt? Als deze dealer failliet gaat kun je met de auto nog steeds bij de fabriek terecht. Een dealer kan ook een auto van een ander merk verkopen, vaak occasions. Deze dealer kan wel garantie geven, waar je dan bij hem moet zijn, en niet bij de fabriek. Als een tussenpersoon van Spaarselect de garantie heeft gegeven dat je niet kan verliezen moet je toch bij hem/haar die garantie afdwingen. Helaas, vaak mondeling gebeurt, en dan is het het ene woord tegen het andere.
-
ike
Ik ben niet bij een dealer geweest maar via herhaalde pamfletten in contakt gekomen met een persoon aan de telefoon die in opdracht van ll (klein letters) producten aan de man bracht door hen voor te liegen.
Nu begrijp ik ook iets meer van aandelen maar ik nog steeds niet wat een call optie is of wat er ook bedoeld mag worden met het wurgaanbod van dexia.
Het spreek woord zegt door schade en schande word men wijs. Maar ik hoef wijzer meer te worden ik heb genoeg van al die rot banken.

Nu begrijp ik ook iets meer van aandelen maar ik nog steeds niet wat een call optie is of wat er ook bedoeld mag worden met het wurgaanbod van dexia.
Het spreek woord zegt door schade en schande word men wijs. Maar ik hoef wijzer meer te worden ik heb genoeg van al die rot banken.
-
schaker
Dubio.
Wéér volslagen onzin van jouw kant!
Je zegt:
Nee, Dubio, zo werkt het niet. Als er risico's aan een product zitten, moeten die expliciet en uitvoerig toegelicht worden en niet versluierd in ingewikkeldheden. De normen die gehanteerd worden bij het aanbieden van financiële producten zijn niet voor niets de laatste jaren stevig aangepast.
Trouwens, je maakt wel een rare gedachtekronkel: Omdat de bank alleen maar 'positieve rendementen in de rekenvoorbeelden' noemt, is hij 'wat dat betreft (...) niet echt misleidend geweest'.
Grotere onzin hoor je maar zelden ......
vr.gr. schaker
Wéér volslagen onzin van jouw kant!
Je zegt:
Bij elk product dat wordt aangeboden op de markt, en waarvoor geadverteerd wordt, worden positieve kanten uitgelicht. Maar als je jouw gedachtegang volgt, moet je juist daaruit concluderen dat het wel eens goed fout kan zitten.Het feit dat er alleen maar positieve rendementen in de rekenvoorbeelden genoemd worden geeft al een indicatie dat bij koersdalingen het weleens niet goed zou kunnen zitten. Wat dat betreft vind ik de bank niet echt misleidend geweest.
Nee, Dubio, zo werkt het niet. Als er risico's aan een product zitten, moeten die expliciet en uitvoerig toegelicht worden en niet versluierd in ingewikkeldheden. De normen die gehanteerd worden bij het aanbieden van financiële producten zijn niet voor niets de laatste jaren stevig aangepast.
Trouwens, je maakt wel een rare gedachtekronkel: Omdat de bank alleen maar 'positieve rendementen in de rekenvoorbeelden' noemt, is hij 'wat dat betreft (...) niet echt misleidend geweest'.
Grotere onzin hoor je maar zelden ......
vr.gr. schaker
Dubio,
Je vergelijkt appels met peren. De aansprakelijkheid van Dexia voor de tussenpersonen vloeit voort uit het BW. Om meerdere redenen. Is reeds veelvuldig besproken dus voor vragen verwijs ik je naar eerdere topic's over dit onderwerp.
Je vergelijkt appels met peren. De aansprakelijkheid van Dexia voor de tussenpersonen vloeit voort uit het BW. Om meerdere redenen. Is reeds veelvuldig besproken dus voor vragen verwijs ik je naar eerdere topic's over dit onderwerp.
Dubio wil het wiel opnieuw uitvinden.
Leeeeegio keren bediscussieerd hier

Leeeeegio keren bediscussieerd hier
-
dutchgoalgirl
Ook ik heb pas geleerd wat leasen was (hoewel ik het natuurlijk wel kon vermoeden) en callopties enzo heb ik ook pas geleerd nadat ik horode dat ik nog wel es misleid kon zijn door Legio Lease. Wat nu dus ook zo blijkt te zijn.ike
Gast
Geplaatst op 08 Jul 2003 16:40 door ike
--------------------------------------------------------------------------------
Ik ben niet bij een dealer geweest maar via herhaalde pamfletten in contakt gekomen met een persoon aan de telefoon die in opdracht van ll (klein letters) producten aan de man bracht door hen voor te liegen.
Naar boven
Ik hoop dat de rechter maar snel zijn oordeel klaar heeft want ik ben alsnog niet van plan om die ****** 1 rode cent te geven.
Butien dat heeft mijn vriend het contract nog es goed doorgelezen, en het feit dat in het aanbod stond dat je voor onbepaalde tijd door kan gaan met je aandelen is niet eens een aanbod! Staat al in het contract!
Groetjes Eline