Pagina 1 van 1
Service Apple/Amac
Geplaatst: 09 nov 2010 13:59
door mloesje
Met kerst 2009 heb ik een Ipod nano (5de generatie) cadeau gekregen. Al snel bleek dat de batterij maar erg kort meeging (max 6 uur). Ik heb hem toen een tijd nog gebruikt maar op 4 okt jl heb ik hem ter reparatie afgeven bij Amac in Eindhoven. Ondertussen zijn we 6 weken verder en de Ipod ligt nog steeds ter reparatie. Heb al meerdere malen mails van hun ontvangen dat Apple een benodigd onderdeel niet kon leveren, hierbij bleef het dan ook.
Afgelopen zondag nogmaals contact gezocht dat ik nu toch wel zeker wil weten wanneer hij klaar zou zijn. Vandaag krijg ik een mail terug dat het onderdeel opgestuurd is en dat het nou echt niet lang meer gaat duren.
Nou is mijn vraag: bij het afgeven van de ipod werd mij gezegd dat als er bij de check niets met de ipod aan de hand zou zijn ik 42,50 euro zou moeten betalen voor gemaakte kosten (dit lijkt me nu niet meer het geval). Daarnaast moet ik sowieso 10 euro verzendkosten betalen.
Wat is mijn recht nu als consument? Moet ik nu dadelijk alsnog 10 euro betalen voor een reparatie waar ik al zolang op wacht?
Bedankt!
Re: Service Apple/Amac
Geplaatst: 13 mar 2011 15:23
door Pasta24
Ik heb ook verschrikkelijke ervaringen met Amac. Ik heb mijn laptop in Uitgeest gekocht bij Icenter en daar heb ik tot nu toe niks over te klagen. Maar omdat de Amac Den bosch voor mij het meest dichtbij is heb ik mijn laptop daar heen gebracht. Als ik dit had geweten dan had ik dat ook niet gedaan.
Mijn laptop is nu voor de vierde keer kapot gegaan waarvan 3 keer door Amac elf. De eerste keer was de harde schijf defect. Ik had de laptop 1 jaar en 10 dagen en geen Applecare aangeschaft. Dus eigelijk viel mijn laptop 10 dagen buiten de garantie. Dus ik had mijn laptop naar Amac gebracht en vroeg of daar wat mee gedaan kon worden omdat het maar 10 dagen buiten de garantie viel. Amac beweerde dat ze contact hadden opgenomen met Apple en dat Apple dat niet wilde vergoeden.
Vervolgens had ik iCenter opgebeld omdat ik mijn laptop daar had aangeschaft en die hadden de Coulance binnen 1 dag voor mij geregeld. Ik kon mijn laptop gewoon bij Amac in Den Bosch inleveren en het zou mij niks kosten. Nadat ik mijn macbook had ingeleverd kreeg ik een dag later een telefoontje dat Apple een defecte harde schijf had geleverd dus dat de reparatie een dag langer zou zijn. Nou 1 keer kan gebeuren zou je denken.
Dus ik had hem ingeleverd bij Amac Den Bosch en toen ik hem terug kreeg kwam ik er in de trein onderweg naar huis achter dat de laptop het nog steeds niet deed en kon ik weer terug. (Dit wordt de 2e keer dat hij terug naar Amac gaat). Het bleek dat Amac een defecte harde schijf in mijn laptop had gezet. Dus werd de Macbook weer ingenomen en toen ik hem terug kreeg kwam ik er later achter dat mijn mic ingang het niet meer deed.
Daarvoor had ik telefonisch contact opgenomen met Amac omdat het probleem speelde sinds dat ik mijn laptop terug had gekregen van Amac na de reparatie. Amac beweerde dat het niet kon komen door de reparatie die bij hun was gedaan en als ik mijn klachten wilde uiten, ik contact op kon nemen met Apple zelf. Dat had ik dus gedaan en Apple had contact opgenomen met Amac Den Bosch.
Uiteindelijk heeft Amac Den Bosch mijn laptop weer ingenomen en gemaakt. Het bleek dat het draadje los zat naar de mic ingang en dat Amac het draadje niet meer had vast gezet.
Nu heb ik mijn laptop gister opgehaald en viel mij vanochtend op dat er een scheurtje in me laptop zit van mijn trackpad (muis ding) tot de schroef aan de onderkant van mijn laptop. Ik vermoed dat ze het schroefje zo strak hebben aangedraaid waardoor mijn behuizing is gaan scheuren. Dus morgen (maandag 14 maart 2011) zal ik weer contact met ze opnemen en ik ben heel benieuwd waarmee ze nu weer komen.
Het liefst zou ik mijn laptop ergens anders willen laten repareren want ik geen vertrouwen meer in Amac na al deze slechte ervaringen. Dit speelt vanaf 15 december 2010 trouwens.
Nou dit zijn dus mijn ervaringen met Amac.
Van schaal van 1 tot 10 een -3!
Re: Service Apple/Amac
Geplaatst: 19 okt 2012 17:59
door jillherpers
Mijn ervaring met Amac zijn ongeveer hetzelfde. Wat gek dat ze in die twee jaar niks veranderd hebben aan hun klantenservice.
Mijn MacBook Pro stopte er ineens mee en ging niet meer aan. Ik heb hem naar Amac in Leiden gebracht, maar het bleek dat de harde schijf het echt niet meer deed. Mijn computer was 1 jaar en 1 maand oud en dat was toch echt te lang voor een coulance regeling. Echter, dat had niet eens uitgemaakt, volgens Amac. Zij zeggen namelijk dat een harde schijf een draaiend onderdeel is en daarom überhaupt niet binnen een garantie valt.
Ik kreeg een prijsopgave van 210EUR voor een nieuwe harde schijf en al mijn bestanden zijn verloren gegaan.
Dit vond ik zo vervelend dat ik eens goed ben gaan zoeken naar de garantievoorwaarden en regelgeving. Mijn rechtsbijstand liet me weten dat ik volledig in mijn recht sta als blijkt dat een harde schijf echt langer dan 1 jaar mee moet gaan. Volgens de Nederlandse wetgeving heb je namelijk recht op een deugdelijk product.
Western Digital, de maker van de hard schijf, liet me weten dat een schijf minstens 6 jaar mee moet gaan.
Dus ik ging terug naar Amac om verhaal te halen. Zij kunnen mij niet laten zien in welke documenten staat dat een harde schijf niet meetelt voor de garantie. Het enige wat zij nu nog zeggen is dat ik zelf moet aantonen dat ik mijn computer niet stuk heb gemaakt.
Los van de vervelende en ingewikkelde officiele procedure, ben ik ook erg ontevreden over de kwaliteit van de klantenservice. De telefoonlijn is altijd bezet, en als je eindelijk iemand aan de lijn hebt zegt die persoon altijd dat je moet mailen. Maar, het duurt minstens 7 dagen voordat een email beantwoord wordt. Bovendien wordt de mail altijd beantwoord door Marc Pot, die nooit antwoord geeft op de vraag die ik stel, maar steeds zichzelf tegenspreekt met een nieuwe smoes.
Ondertussen ben ik drie maanden verder en is het nog steeds niet opgelost. Amac begint wel te merken dat ik niet zal opgeven en bood me de helft van het bedrag aan bij wijze van coulance. Ik vind echter dat het niet coulant is mij tegemoet te komen in een bedrag dat ze onrechtmatig van mij willen ontvangen.
Hopelijk komen we er nog uit!