ING: zeg maar nee (?) van service hebben ze geen idee.
Geplaatst: 09 nov 2010 17:17
Ik heb in de afgelopen maand al diverse klachten richting ING gezonden, allemaal direct en indirect verband houdend met het openen van een extra betaalrekening.
Ik heb in oktober 2010 online een extra betaalrekening aangevraagd met als doel daarop een bedrag te parkeren voor aankomende speciale uitgaven, om zo het overzicht een beetje te houden, naast mijn normale ING rekening.
Ik kreeg na een week of zo een ING pas opgestuurd, het afhaalbericht van de pincode volgde een week later en dat werd reden voor een klacht.
Ik heb het niet zo op het moderne bankieren: banken lijken niet op banken. Bij ING in mijn woonplaats is er een lege, witte ruimte met een korte en een lange desk.
De korte desk is de Kas, met ongeveer 80 cm. daarvoor een in de vloer verankerde posterhouder voor ING reclame. De lange desk is de "service"balie. Daarboven hangen 20 gelijke lampjes, erop staat 1 laptop, ervoor staan 10 barkrukachtige stoeltjes, erachter staat (behalve één medewerker) een nis met naar schatting 40 flesjes water en 1 kleine glazen koelkast met nog meer flesjes water. Er staat een futuristisch ogend zitje en er hangen en staan wat beeldschermen met verschillende functies (zoals pinnen/storten, nummertje trekken, beursberichten etc.). Verder staat de muziek zo hard als in een modezaak.
Ik kwam als 5e klant binnen en was over 3 nummertjes aan de beurt. Na 10 minuten moest een man voor mij, in een invalidenscooter, zien zich aan de Kas desk te manoeuvreren, dat werd een langdurige vertoning met veel vooruit/achteruit. Toen hij klaar was hetzelfde verhaal. Intussen was er aan de lange desk (we hebben het over ruim een kwartier later) nog niet 1 nummertje vooruitgang geboekt. Weer een kwartier later kwam uit het kantoorgedeelte een andere ING medewerker die een van de wachtenden (inmiddels opgelopen tot 10) kende en er een praatje mee maakte. Na enige tijd merkte hij waarschijnlijk mijn chagrijnige gezicht op en ging achter de lange balie aan de slag. Kortom: na 35 minuten wachten waarin het aantal wachtenden verdubbelde, kon ik eindelijk met mijn pincode het pand verlaten.
Maar goed: pas binnen, pincode binnen, dan denk je dat je aan de slag kunt. Nee, bij de eerste poging wat van het geld (dat ik inmiddels van mijn andere rekening naar de nieuwe rekening had overgeboekt) naar een webwinkel over te boeken kreeg ik de melding dat de rekening geblokkeerd was. Bleek dat ik ook nog een contract moest ondertekenen. Na een klacht over het ontbreken hiervan, kreeg ik het opnieuw opgestuurd en retourneerde het meteen, getekend en ingevuld en wel.
Dan denk je, na enkele weken, toch eindelijk van de nieuwe rekening gebruik te kunnen maken. Nee: je krijgt het contract retour, omdat je handtekening niet klopt. Ik belde de "klantenservice" (lachwekkend, die naam bij ING) en de dame die me te woord stond zei dat mijn handtekening op het contract niet overeenkwam met mijn handtekening op het aanvraagformulier. Ik vertelde haar dat dat wel klopte, omdat ik de aanvraag via internet gedaan had. Oh, nou dan klopte hij niet met de gegevens die ze van mij hadden.....
In de retourbrief wordt mij verzocht mij in persoon bij een ING kantoor te vervoegen met een geldig identiteitsbewijs om te bewijzen dat ik zelf de handtekening gezet heb. Je snapt, dat ik helemaal geen behoefte heb om nog meer van mijn kostbare tijd te verdoen in een ING kantoor, en al helemaal niet om als langjarige klant / rekeninghouder van meerdere rekeningen mijn identiteit te moeten bewijzen.
Ik vroeg de medewerkster dat ik die handtekening die ING van mij in bestand heeft dan wel wil zien, aangezien ik al decennia dezelfde handtekening heb. Ik kreeg een adres waarbij ik mijn verzoek schriftelijk moet indienen. Ik ben benieuwd of ze mijn handtekening onderaan die brief acceptabel zullen vinden. Ik vind de "service"verlening van ING, zeker naar vaste klanten, in ieder geval onacceptabel genoeg om mijn ervaringen van de laatste maanden voor te leggen aan het Radar forum (en wellicht de redactie van Radar zelf - of plukken die geen items voor het programma van het forum?).
Ik heb in oktober 2010 online een extra betaalrekening aangevraagd met als doel daarop een bedrag te parkeren voor aankomende speciale uitgaven, om zo het overzicht een beetje te houden, naast mijn normale ING rekening.
Ik kreeg na een week of zo een ING pas opgestuurd, het afhaalbericht van de pincode volgde een week later en dat werd reden voor een klacht.
Ik heb het niet zo op het moderne bankieren: banken lijken niet op banken. Bij ING in mijn woonplaats is er een lege, witte ruimte met een korte en een lange desk.
De korte desk is de Kas, met ongeveer 80 cm. daarvoor een in de vloer verankerde posterhouder voor ING reclame. De lange desk is de "service"balie. Daarboven hangen 20 gelijke lampjes, erop staat 1 laptop, ervoor staan 10 barkrukachtige stoeltjes, erachter staat (behalve één medewerker) een nis met naar schatting 40 flesjes water en 1 kleine glazen koelkast met nog meer flesjes water. Er staat een futuristisch ogend zitje en er hangen en staan wat beeldschermen met verschillende functies (zoals pinnen/storten, nummertje trekken, beursberichten etc.). Verder staat de muziek zo hard als in een modezaak.
Ik kwam als 5e klant binnen en was over 3 nummertjes aan de beurt. Na 10 minuten moest een man voor mij, in een invalidenscooter, zien zich aan de Kas desk te manoeuvreren, dat werd een langdurige vertoning met veel vooruit/achteruit. Toen hij klaar was hetzelfde verhaal. Intussen was er aan de lange desk (we hebben het over ruim een kwartier later) nog niet 1 nummertje vooruitgang geboekt. Weer een kwartier later kwam uit het kantoorgedeelte een andere ING medewerker die een van de wachtenden (inmiddels opgelopen tot 10) kende en er een praatje mee maakte. Na enige tijd merkte hij waarschijnlijk mijn chagrijnige gezicht op en ging achter de lange balie aan de slag. Kortom: na 35 minuten wachten waarin het aantal wachtenden verdubbelde, kon ik eindelijk met mijn pincode het pand verlaten.
Maar goed: pas binnen, pincode binnen, dan denk je dat je aan de slag kunt. Nee, bij de eerste poging wat van het geld (dat ik inmiddels van mijn andere rekening naar de nieuwe rekening had overgeboekt) naar een webwinkel over te boeken kreeg ik de melding dat de rekening geblokkeerd was. Bleek dat ik ook nog een contract moest ondertekenen. Na een klacht over het ontbreken hiervan, kreeg ik het opnieuw opgestuurd en retourneerde het meteen, getekend en ingevuld en wel.
Dan denk je, na enkele weken, toch eindelijk van de nieuwe rekening gebruik te kunnen maken. Nee: je krijgt het contract retour, omdat je handtekening niet klopt. Ik belde de "klantenservice" (lachwekkend, die naam bij ING) en de dame die me te woord stond zei dat mijn handtekening op het contract niet overeenkwam met mijn handtekening op het aanvraagformulier. Ik vertelde haar dat dat wel klopte, omdat ik de aanvraag via internet gedaan had. Oh, nou dan klopte hij niet met de gegevens die ze van mij hadden.....
In de retourbrief wordt mij verzocht mij in persoon bij een ING kantoor te vervoegen met een geldig identiteitsbewijs om te bewijzen dat ik zelf de handtekening gezet heb. Je snapt, dat ik helemaal geen behoefte heb om nog meer van mijn kostbare tijd te verdoen in een ING kantoor, en al helemaal niet om als langjarige klant / rekeninghouder van meerdere rekeningen mijn identiteit te moeten bewijzen.
Ik vroeg de medewerkster dat ik die handtekening die ING van mij in bestand heeft dan wel wil zien, aangezien ik al decennia dezelfde handtekening heb. Ik kreeg een adres waarbij ik mijn verzoek schriftelijk moet indienen. Ik ben benieuwd of ze mijn handtekening onderaan die brief acceptabel zullen vinden. Ik vind de "service"verlening van ING, zeker naar vaste klanten, in ieder geval onacceptabel genoeg om mijn ervaringen van de laatste maanden voor te leggen aan het Radar forum (en wellicht de redactie van Radar zelf - of plukken die geen items voor het programma van het forum?).