LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Waarschuwing: uitkijken met Scheer & Foppen
Waarschuwing: uitkijken met Scheer & Foppen
Ook ík ben in Nijmegen helaas bij Scheer & Foppen geweest; koop daar een t.v., zie ik bij het uitpakken dat er nog twee bonnen in de doos zitten: een reparatiebon en een rekening. ’t Apparaat was drie en een halve maand eerder ook al een keer verkocht, ze ik hadden me dus met een tweedehandsje opgezadeld. Ik dus de winkel bellen: ik moest maar langs komen, dan zou het probleem worden opgelost. In de winkel bleek dat niet te kunnen, maar de chef zou me vier dagen later bellen met een voorstel. Ik heb doorgegeven dat ik ’t graag schriftelijk had (over de mail). Vier dagen later: géén mail. Een week later weer gebeld en doorgegeven dat ik op het schriftelijk voorstel wachtte. Weer niks gehoord. Toen de klacht via de webside ingediend. Die beloofde een reactie binnen 48 uur. Na 72 uur nóg niks. Toen maar gebeld: ik zou diezelfde dag nog een reactie krijgen. En natuurlijk: weer niks.
’t Komt erop neer, dat ze me een tweedehands t.v. hebben verkocht en er niets aan (willen) doen. En op hun webside maar de mond vol over “klanttevredenheid” en “vertrouwen” terwijl het oplichters zijn die nog niet het fatsoen hebben iets van zich te laten horen als je een klacht hebt. Mijn advies: met een grote boog om de winkels van Scheer & Foppen heen lopen.
’t Komt erop neer, dat ze me een tweedehands t.v. hebben verkocht en er niets aan (willen) doen. En op hun webside maar de mond vol over “klanttevredenheid” en “vertrouwen” terwijl het oplichters zijn die nog niet het fatsoen hebben iets van zich te laten horen als je een klacht hebt. Mijn advies: met een grote boog om de winkels van Scheer & Foppen heen lopen.
Re: Waarschuwing: uitkijken met Scheer & Foppen
Maar wat is er nu mis met het toestel ?
Dat er twee bonnen in zaten hoeft niet direct te betekenen dat er iets met het apparaat mis is toch ?
Dat er twee bonnen in zaten hoeft niet direct te betekenen dat er iets met het apparaat mis is toch ?
Pardon? Ik zou het ook niet pikken als dit mij zou overkomen!crazyme schreef:Maar wat is er nu mis met het toestel ?
En iniedergeval bedankt voor de tip bij het kopen bij scheer & foppen!
En waarom niet dan ?harmen58 schreef:Pardon? Ik zou het ook niet pikken als dit mij zou overkomen!crazyme schreef:Maar wat is er nu mis met het toestel ?
Wat is er mis mee dan ?
Is het beschadigd ?
Gaat het ding nu eerder stuk omdat iemand anders het apparaat heeft aangeraakt ?
Is het nu plotseling een slecht apparaat ?
Vragen, vragen.
Nou ja zeg, als je een NIEUWE tv denkt te kopen is het toch belachelijk dat je een ''gerepareerde'' krijgt?? En natuurlijk wel de volle prijs vangen. In principe is hij nu dus tweede hands!
Je weet toch niet wat ermee aan de hand was?
Kan wel een mankement zijn wat steeds opnieuw voor problemen zorgt.
Het lijkt wel of je tegenwoordig niets meer kunt kopen zonder belazerd te worden,
ja ik spreek uit ervaring.
Je weet toch niet wat ermee aan de hand was?
Kan wel een mankement zijn wat steeds opnieuw voor problemen zorgt.
Het lijkt wel of je tegenwoordig niets meer kunt kopen zonder belazerd te worden,
ja ik spreek uit ervaring.
TS stelt dat er een reparatiebon in de doos zat. Dat wil nog niet zeggen dat die bon bij dat toestel hoort en dat het dus om een gerepareerd toestel gaat.
-
Dat er een bon in het toestel zit is al fout, een nieuwe tv is ongeopend!! Staat het typenummer van de tv ook op de reparatiebon dan weet je wel zeker dat het een gerepareerd toestel is. Als klant sta je dan wel heel sterk, de verkoper had je moeten vertellen van de geschiedenis van het toestel. Dus je hebt 1 aanspreekpunt en dat is de verkopende partij!
Crazyme houdt Scheer en Foppen wel heel erg de hand boven het hoofd?? Ik denk dat iedere consument in deze kwestie hetzelfde zal reageren als TS.
Crazyme houdt Scheer en Foppen wel heel erg de hand boven het hoofd?? Ik denk dat iedere consument in deze kwestie hetzelfde zal reageren als TS.
Ik werk daar ......audiofreak1 schreef:Crazyme houdt Scheer en Foppen wel heel erg de hand boven het hoofd??
In de winkel bleek dat niet te kunnen,
Waarom dan niet, was hetzelfde toestel er niet of was men onwillig??
Als een tv er tijdelijk niet is kan ik me nog voorstellen dat ze u naar deze laten kijken en hem dan omruilen voor een nieuwe. Maar als men onwillig is wordt het en ander verhaal.
Zeer slordig dat ze niet terug bellen, dat gelijk gedaan had dit probleem voorkomen.
Ik hoor graag wat ze gaan doen als ze iets gaan doen.
Succes
Rick
Waarom dan niet, was hetzelfde toestel er niet of was men onwillig??
Als een tv er tijdelijk niet is kan ik me nog voorstellen dat ze u naar deze laten kijken en hem dan omruilen voor een nieuwe. Maar als men onwillig is wordt het en ander verhaal.
Zeer slordig dat ze niet terug bellen, dat gelijk gedaan had dit probleem voorkomen.
Ik hoor graag wat ze gaan doen als ze iets gaan doen.
Succes
Rick
-
Nijmegen-Centrum zeker? Inderdaad, niet al te deskundig en behulpzaam. Echt luisteren doen ze niet, tenminste, niet in de tijd dat ik er woonde. En zo heel lang ben ik daar ook nog niet weg (2 1/2 jaar). Daar ben je nog wel even mee onderweg, om iets voor elkaar te krijgen.
Bijkomend probleem is dat het een aardig eindje sjouwen is van de auto naar de winkel met die TV, anders zou je hem mee kunnen nemen, op de toonbank gooien en een andere eisen.
Je zou het eventueel bij een ander filiaal in de omgeving kunnen proberen, wellicht dat ze daar behulpzamer zijn. Of dat je eerst even contact met het hoofdkantoor opneemt, om advies in te winnen.
Bijkomend probleem is dat het een aardig eindje sjouwen is van de auto naar de winkel met die TV, anders zou je hem mee kunnen nemen, op de toonbank gooien en een andere eisen.
Je zou het eventueel bij een ander filiaal in de omgeving kunnen proberen, wellicht dat ze daar behulpzamer zijn. Of dat je eerst even contact met het hoofdkantoor opneemt, om advies in te winnen.