Pearle Opticiens: Professionele oplichters!
Geplaatst: 10 nov 2010 14:25
Hoi allemaal,
ik ben pas nieuw hier (lees de topics hier wel) maar had eigenlijk nooit echt een klacht ofzo. Tot laatst toen mijn moeder min of meer werd opgelicht door Pearl opticiens.
Mijn moeder had namelijk laatste een bril gekocht bij Pearl, waarbij ze volgens de verkoopster slechts 100 euro hoefde bij te betalen. De zorgverzekeraar zou de rest vergoeden, volgens de medewerkster 150 euro.
Echter, wat schetst haar verbazing als 2 maanden (!) later een naheffing van Pearl komt van 50 euro.Het bleek dat de verkoopster in de winkel 200 euro had gedeclareerd terwijl zij zelf tegen ons had gezegd dat het 150 euro was. Daardoor leek het also de bril 50 euro goedkoper was terwijl ze donders goed wist dat dit niet waar was.
Dus ik heb namens mijn moeder (ze is al wat ouder) nu een aantal keer contact opgenomen met Pearl waarbij ze eerst verwezen naar de bedrijfsleider en die verwees weer terug naar het hoofdkantoor. Uiteindelijk na vele pogingen tot contact gaven ze toe dat ze fout zaten maar ze wilden per se dat mijn moeder die naheffing betaalde.
Ik vind dit dus echt afschuwelijk (de oudere populatie oplichten omdat ze kwetsbaar zijn)en ik heb contact opgenomen met de consumentenautoriteit. Schijnbaar gebeurt het vaker volgens hen dus vroeg ik me af of er meer mensen dit hebben meegemaakt.
ik ben pas nieuw hier (lees de topics hier wel) maar had eigenlijk nooit echt een klacht ofzo. Tot laatst toen mijn moeder min of meer werd opgelicht door Pearl opticiens.
Mijn moeder had namelijk laatste een bril gekocht bij Pearl, waarbij ze volgens de verkoopster slechts 100 euro hoefde bij te betalen. De zorgverzekeraar zou de rest vergoeden, volgens de medewerkster 150 euro.
Echter, wat schetst haar verbazing als 2 maanden (!) later een naheffing van Pearl komt van 50 euro.Het bleek dat de verkoopster in de winkel 200 euro had gedeclareerd terwijl zij zelf tegen ons had gezegd dat het 150 euro was. Daardoor leek het also de bril 50 euro goedkoper was terwijl ze donders goed wist dat dit niet waar was.
Dus ik heb namens mijn moeder (ze is al wat ouder) nu een aantal keer contact opgenomen met Pearl waarbij ze eerst verwezen naar de bedrijfsleider en die verwees weer terug naar het hoofdkantoor. Uiteindelijk na vele pogingen tot contact gaven ze toe dat ze fout zaten maar ze wilden per se dat mijn moeder die naheffing betaalde.
Ik vind dit dus echt afschuwelijk (de oudere populatie oplichten omdat ze kwetsbaar zijn)en ik heb contact opgenomen met de consumentenautoriteit. Schijnbaar gebeurt het vaker volgens hen dus vroeg ik me af of er meer mensen dit hebben meegemaakt.