Pagina 1 van 60

Meubelmarkt Montfoort

Geplaatst: 10 nov 2010 19:00
door Robert T C
Op 12 Juni 2010 heb ik een bank besteld bij meubelmarkt L & F beheer BV in Montfoort het betreft hier de bank Betty wij waren daar om een bed te kopen ze hadden een boxspring bed met elektrische bodem in het krantje staan voor € 1000,- toen we daar kwamen stond daar wel een bed maar niet die in het krantje stond dit bed had afwijkende maten dus besloten we het bed niet te kopen, we keken verder rond en zagen een bank staan [Betty] we vonden het een mooie bank en besloten het te kopen. nou adverteert deze zaak dat je de aangekochte meubelen direct kunt meenemen, nou dat kon bij deze bank niet hij moest worden besteld levertijd was 6 tot 12 weken goed dachten wij na de vakantie hebben wij een nieuwe bank dus niet na veel heen en weer bellen werd de levertijd eind september. eind september alles wat kwam maar geen bank ik heb toen contact gehad met de consumentenbond die adviseerde mij zelf een lever datum vast te stellen ik heb de datum i.w.o. met meubelmarkt op half november ik heb ze vandaag 10-11-2010 gebeld omdat in deze week de levering zou plaats vinden
maar wederom is de levering uitgesteld tot wk 50 ik heb € 312,50 aanbetaald destijds bij bestelling nu kan ik wel zeggen u bent in gebreke omdat er een leverdatum is afgesproken maar dan heb ik nog geen bank en ik wil graag deze bank hebben. mijn vragen zijn de volgende wat kan ik doen om hen te dwingen om deze bank binnen afzienbare tijd te leveren 2 wie heeft bij deze firma dezelfde problemen gehad of heeft ze nog 3 wie weet er een oplossing voor dit probleem. b.v.d. Robert

Re: Meubelmarkt Montfoort

Geplaatst: 10 nov 2010 19:50
door MAXIEM
Robert T C

In principe kun je weinig anders doen als afwachten.....................tot dat je het zat bent en deze fraaie firma een aangetekende brief stuurt met daarin de eis dat zij de koop ontbinden en dat je binnen 5 werkdagen je aanbetaling wilt terug hebben.

Maxiem.

Re: Meubelmarkt Montfoort

Geplaatst: 10 nov 2010 22:03
door crazyme
Een oplossing is er niet. Alleen de fabriek kan de bank maken, en die heeft daar om de een of andere reden meer tijd voor nodig.

Dit komt erg vaak voor in de meubelhandel. Helaas.

Soms geeft de winkel een te korte levertijd op, men is dus te optimistisch. Maar meestal zijn toeleveranciers van de fabriek de oorzaak.

Re: Meubelmarkt Montfoort

Geplaatst: 11 nov 2010 13:21
door mm-service
Geachte Robert T C,

Bij deze willen wij graag reageren op het door u geplaatste topic.
Uiteraard betreuren wij uw ervaringen ten zeerste en is uw reactie niet het resultaat dat wij als klantgerichte onderneming nastreven. Echter begrijpen wij ook uw situatie en het feit dat bij aankoop aangegeven levertermijnen niet nagekomen kunnen worden, leidt logischerwijs tot frustratie van uw kant.
Onze organisatie ontleent, als vanzelfsprekend, haar bestaansrecht aan het creëren en behouden van tevreden klanten. Dit is ook waarop ons beleid gefocust is en wat wij te allen tijde nastreven.

Zoals crazyme bovenstaand al aangeeft, zijn wij als detaillist steeds afhankelijk van onze toeleveranciers en in veel gevallen ook hun fabrikanten en toeleveranciers. De bedrijfskolom in de meubelbranche is over het algemeen lang en de verantwoordelijkheid voor de leverbetrouwbaarheid ligt bij zeer veel derde partijen. Dit is de reden dat een detaillist soms de met haar klant gemaakte afspraken niet na kan komen, omdat simpelweg een van de schijven in de bedrijfskolom verstek laat gaan. Gelukkig heeft de overkoepelende brancheorganisatie om deze reden een coulangemarge in het leven geroepen, die de detaillist hiervoor indekt en deze ook bij overschrijding van de overeengekomen levertermijn alsnog de kans geeft om te leveren. Met gemiddeld 14.000 unieke klanten per jaar, hebben wij hier, al is het met slechts 1% van onze klanten, logischerwijs ook mee te maken.

Uiteraard proberen wij onze klant altijd een realistisch levertermijn aan te geven en bij afwijking hiervan op tijd de juiste informatie te verstrekken. Echter blijven wij steeds afhankelijk van derden en hebben wij het totale proces van productie en levering niet zelf in de hand.
Daarentegen begrijpen wij ook dat wij als organisatie verantwoordelijkheid dragen voor de tevredenheid van onze klanten en wij om deze te garanderen onze klanten tegemoet dienen te komen. Om deze reden willen wij u hierbij een tegemoetkoming van € 200,00 aanbieden om uw leed te verzachten. Wij hopen dat bovenstaande u duidelijk maakt dat gevallen als deze helaas niet altijd te voorkomen zijn en dat wij pas tevreden zijn als onze klant dat ook is met zijn of haar aankoop.

Graag vragen wij u om contact met ons op te nemen via [email protected] en daarbij uw volledige naam en ordernummer te vermelden.

Met vriendelijke groet,

MM Service

Re: Meubelmarkt Montfoort

Geplaatst: 11 nov 2010 18:04
door 16again
Gelukkig heeft de overkoepelende brancheorganisatie om deze reden een coulangemarge in het leven geroepen, die de detaillist hiervoor indekt en deze ook bij overschrijding van de overeengekomen levertermijn alsnog de kans geeft om te leveren
Volgens CBW voorwaarden kan de klant, zodra de vermoedelijke levertijd met 1 maand overschreden wordt, de koop al ontbinden. Inmiddels is de opgegeven levertijd met al 2 maanden overschreden....

tegemoetkoming van € 200,00 aanbieden om uw leed te verzachten
Lijkt niet onredelijk, al is niet duidelijk welk percentage van het aankoopbedrag dit is

Re: Meubelmarkt Montfoort

Geplaatst: 11 nov 2010 20:56
door crazyme
mm-service schreef:Met gemiddeld 14.000 unieke klanten per jaar, hebben wij hier, al is het met slechts 1% van onze klanten, logischerwijs ook mee te maken.
Ik weet welk programma jij afgelopen maandag hebt gezien ! :mrgreen:

Re: Meubelmarkt Montfoort

Geplaatst: 11 nov 2010 21:58
door happiehappie
[*]Ik weet welk programma jij afgelopen maandag hebt gezien ! :mrgreen:

[*]

Herrie in de keuken ?

Re: Meubelmarkt Montfoort

Geplaatst: 12 nov 2010 08:45
door sjoegel
Ha, ha, :D 14.000 klanten. In tien jaar misschien. (en dan zit ik er heel weinig naast :wink: )

Re: Meubelmarkt Montfoort

Geplaatst: 12 nov 2010 16:49
door Robert T C
Na mijn plaatsing op Radar werd ik gebeld door Dhr. Zevenhoven :) die de Directeur van mm service is en na een voor mij redelijke uitleg en excuses :oops: is er een financiële tegemoetkoming voor dit probleem overeengekomen en met de mededeling dat de bank 100% in week 50 geleverd word, ik heb besloten deze handreiking te accepteren en mijn vertrouwen nog niet op te zeggen in deze firma al moet ik er wel bij zeggen dat mm service zijn toeleveranciers toch iets secuurder onder de loep moet nemen want ik denk dat als dit vaker gebeurd er toch klanten wegblijven en dat zou zonde zijn voor een bedrijf dat deze zaak net overgenomen heeft.rest mij nog te zeggen Dhr Zevenhoven ik hoop dat u uw belofte nakomt en er voor ons in december een heerlijk avondje zal komen. :lol: :lol: :lol:

Re: Meubelmarkt Montfoort

Geplaatst: 13 nov 2010 21:35
door Lenmur
Wij hebben ook een zeer slechte ervaring met Meubelmarkten in Montfoort! Wij hebben op 9 juli 4 eetkamerstoelen besteld, die nog steeds niet geleverd zijn. Van communicatie van hun kant is geen sprake, wij moeten steeds contact met hen opnemen. Ze beloven dan steeds te leveren, maar vervolgens horen we weer niks. Ze hebben de volgende levertijden al beloofd:
- eind september
- week 42
- week 43
- in week 43 is gezegd dat het binnen twee weken in huis zou staan
- week 45 of 46
Nu hebben ze het over week 48 of 49.
Wij wilden de boel annuleren, maar dan dreigen ze met annuleringskosten.

Re: Meubelmarkt Montfoort

Geplaatst: 13 nov 2010 22:34
door 16again
Wij wilden de boel annuleren, maar dan dreigen ze met annuleringskosten.
Zodra de vermoedelijke levertijd (zoals op bon vermeld) met een maand overschreden is, kun je kosteloos de koop ontbinden.
In plaats je op je rechten te wijzen wordt je geintimideerd met annuleringskosten...

Re: Meubelmarkt Montfoort

Geplaatst: 14 nov 2010 13:02
door crazyme
16again schreef: In plaats je op je rechten te wijzen wordt je geintimideerd met annuleringskosten...
Je zou ook kunnen denken dat de winkel wordt geïntimideerd met de annulering.

De vraag is of de afgesproken levertijd "hard" op papier staat.

Re: Meubelmarkt Montfoort

Geplaatst: 14 nov 2010 14:29
door 16again
Volgens mij is meubelmarkten montfoort aangesloten bij CBW, dus met CBW voorwaarden art 6.3 in de hand heeft de klant gewoon de mogelijkheid de koop kosteloos te ontbinden (en dus niet annuleren). Dit heeft niets met intimidatie te maken!
De vraag is of de afgesproken levertijd "hard" op papier staat
Levertijd hoort sowieso op de overeenkomst/offerte te staan, zie CBW art 4.2

Hoe moeilijk kan het zijn voor een bedrijf om core business (leveren van meubelen) tijdig uit te voeren? Door een vermoedelijke levertijd te gebruiken (bijv 4 tot 8 weken) wordt al speelruimte gecreeerd, bovenop de extra maand vlgs cbw art 6.3

Altijd wordt de zwarte piet bij toeleverancier gelegd echter daar heeft consument geen overeenkomst mee en dus geen boodschap aan.
Overigens horen we nooit dat de leverancier pas weer levert zodra openstaande facturen voldaan zijn.... (Voor de duidelijkheid: Ik beweer niet dat dit hier het geval is)

Re: Meubelmarkt Montfoort

Geplaatst: 14 nov 2010 16:05
door crazyme
16again schreef: Altijd wordt de zwarte piet bij toeleverancier gelegd echter daar heeft consument geen overeenkomst mee en dus geen boodschap aan.
Standaard reactie.

De leverancier moet de meubels maken. Dus wanneer jij denkt dat de klant niet afhankelijk is van de leverancier dan klopt jouw logica niet.

En dan kun je nog zo hard lopen te stampvoeten, dat heeft niet veel zin.

Maar geduld is moeilijk. Heel erg moeilijk.....

Re: Meubelmarkt Montfoort

Geplaatst: 14 nov 2010 16:19
door 16again
Laat de ondernemer dan direct op de overeenkomst zetten:
"Als je hier iets koopt moet je geduld hebben!"

Re: Meubelmarkt Montfoort

Geplaatst: 14 nov 2010 18:03
door Lydia2.30
Het advies van de consumentenbond lijkt mij het juiste advies. Deze organisatie heeft veel ervaring met dergelijke zaken en veel deskundigheid over de wijze waarop zo'n probleem kan worden opgelost Je kan er natuurlijk altijd zelf voor kiezen om te blijven wachten als je per sé deze bank wil hebben. maar misschien vindt je als je verder kijkt ook ergens anders een leuke bank. En de koop ontbinden omdat de winkelier niet aan zijn verplichting tot leveren voldoet is natuurlijk geen intimidatie, maar gewoon je recht als consument.

Re: Meubelmarkt Montfoort

Geplaatst: 14 nov 2010 22:57
door crazyme
16again schreef:Laat de ondernemer dan direct op de overeenkomst zetten:
"Als je hier iets koopt moet je geduld hebben!"
Dat hoeft er niet op te staan. Is logisch bij elke aankoop. Er kán altijd vertraging ontstaan.

Re: Meubelmarkt Montfoort

Geplaatst: 17 nov 2010 13:33
door sjoegel
alle filialen zijn dicht. Bleek een grote criminele organisatie. CBW erkend.

http://www.trouw.nl/nieuws/nederland/ar ... nkels.html

Re: Meubelmarkt Montfoort

Geplaatst: 17 nov 2010 13:41
door mariet_bijl
Verrassend :twisted: :evil:

Ik stond er idd gisteren voor een dichte deur, wij hadden er een afspraak om een nieuw bed uit te zoeken....... er liepen allemaal mannen heen en weer en we werden gewoon genegeerd !!!!!! :shock:
Toen we in Woerden kwamen ( die is nog open) hoorde we er idd wat van.....

Nou dit stuk van de trouw gaat ook gelijk door naar mijn jurist !!!

Re: Meubelmarkt Montfoort

Geplaatst: 17 nov 2010 15:53
door nor
Vorige week donderdag is mijn hoekbank geleverd door de Meubelmarkt uit Montfoort. In plaats van 3 delen, zijn er slechts 2 geleverd. Ik ben bang dat ik nu met een niet complete bank in me maag gesplitst zit (die ik wel geheel betaald heb). Welke stappen zou ik kunnen ondernemen?