LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Minimumjeugdloon 2011 is bekend

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
_Doc_
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 okt 2010 14:54

Minimumjeugdloon 2011 is bekend

Ongelezen bericht door _Doc_ »

Het minimumloon voor 2011 is bekend gemaakt door de Minister van SZW. Zie onderstaande link voor de tabel met alle gegevens.

http://law4all.nl/artikel/minimumloon-2011-bekend/

Ik vind het nog steeds heel er weinig.

GloriusWorld
Berichten: 232
Lid geworden op: 25 mei 2010 08:50

Re: Minimumjeugdloon 2011 is bekend

Ongelezen bericht door GloriusWorld »

Daarom heet het ook minimum, en zo gek vind ik het nog niet als ik lees wat iemand van 23 kan verdienen.
Kan alleen niet terug vinden of het bruto of netto was.
Blijkbaar wil je meteen de hoofdprijs verdienen bij de eerste werkgever.

witte angora
Berichten: 32033
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Minimumjeugdloon 2011 is bekend

Ongelezen bericht door witte angora »

1424,33
Aangezien dit het bedrag is wat een 23-jarige (en ouder) verdient bij een volle werkweek, ga ik er van uit dat het om bruto bedragen gaat. Kan ook niet anders, want de netto-bedragen per uur kunnen ontzettend verschillen naarmate de werkweken korter worden.

riddert
Berichten: 2187
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Minimumjeugdloon 2011 is bekend

Ongelezen bericht door riddert »

het gaat inderdaad om bruto bedragen.

Firestar
Berichten: 21
Lid geworden op: 02 dec 2010 23:59

Re: Minimumjeugdloon 2011 is bekend

Ongelezen bericht door Firestar »

1424,33 bruto per maand.
Dat is 8.22 bruto per uur.

Het is gelukkig dat we hier nog een MINIMUM loon hebben.
Maar voor een fulltime baan van 40 uur per week is het niet echt veel geld.
Zeker gezien de kosten van levensonderhoud tegenwoordig.
'ts geen vetpot.

En meer en meer mensen vallen onder dit minimum loon.
Daarvoor hoef je alleen naar de TNT te kijken die van haar echte postbodes af wil en het liefst nog stuksloon zou wensen te betalen.

Welcome to America zou ik haast willen zeggen.
Straks hebben wij ook twee of meer banen nodig om te kunnen overleven!

FiscaalJurist
Berichten: 579
Lid geworden op: 05 dec 2008 09:39

Re: Minimumjeugdloon 2011 is bekend

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

Firestar schreef:1424,33 bruto per maand.
Dat is 8.22 bruto per uur.

Het is gelukkig dat we hier nog een MINIMUM loon hebben.
Maar voor een fulltime baan van 40 uur per week is het niet echt veel geld.
Zeker gezien de kosten van levensonderhoud tegenwoordig.
'ts geen vetpot.

En meer en meer mensen vallen onder dit minimum loon.
Daarvoor hoef je alleen naar de TNT te kijken die van haar echte postbodes af wil en het liefst nog stuksloon zou wensen te betalen.

Welcome to America zou ik haast willen zeggen.
Straks hebben wij ook twee of meer banen nodig om te kunnen overleven!
Vergeet ook niet dat mensen met dit loon de volgende netto toeslagen kunnen ontvangen:
Huurtoeslag
Zorgtoeslag
Kindgebonden budget

De netto inkomsten liggen dus vaak honderden euro's hoger.

Schrijnend wordt het voor hen die net boven de toeslagengrens zitten en dus minder overhouden dan de minima (welke nog steeds een levenspeil hebben waar 90% van de wereldbevolking slechts kan dromen, maar het zij iedereen gegund).

Firestar
Berichten: 21
Lid geworden op: 02 dec 2010 23:59

Re: Minimumjeugdloon 2011 is bekend

Ongelezen bericht door Firestar »

FiscaalJurist schreef: Vergeet ook niet dat mensen met dit loon de volgende netto toeslagen kunnen ontvangen:
Huurtoeslag
Zorgtoeslag
Kindgebonden budget

De netto inkomsten liggen dus vaak honderden euro's hoger.

Schrijnend wordt het voor hen die net boven de toeslagengrens zitten en dus minder overhouden dan de minima (welke nog steeds een levenspeil hebben waar 90% van de wereldbevolking slechts kan dromen, maar het zij iedereen gegund).
Klopt helemaal.
En wat denk je van al die langdurig werkelozen die de regels precies en exact kennen. Uitkering + huurtoeslag/zorgtoeslag & kwijtscheldingen van Gemeentelijke belastingen en daarmee op een dermate 'hoog' bedrag netto uitkomen dat ze er met werken op achteruit zouden gaan )-

Helaas er zijn teveel van dat soort profiteurs. Maar die toeslagen maken dat ook mogelijk helaas.

M.i. heeft oa de huurtoeslag er ook toe geleid dat huren enorm zijn gestegen over de laatste 10 jaar. Zonder die huurtoeslag had dit m.i. nooit zo ver gekomen en waren de huren dus betaalbaar gebleven. Dat zijn ze m.i. nu dus niet meer.

Toeslagen en subsidies ... het klinkt allemaal zo mooi maar uiteindelijk betaald iedereen de rekening daarvan.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Minimumjeugdloon 2011 is bekend

Ongelezen bericht door GJvdZ »

_Doc_ schreef:Het minimumloon voor 2011 is bekend gemaakt door de Minister van SZW. Zie onderstaande link voor de tabel met alle gegevens.

http://law4all.nl/artikel/minimumloon-2011-bekend/

Ik vind het nog steeds heel er weinig.
Waarom zou het meer moeten zijn? Het uiteindelijke loon wordt tussen werknemers en werkgevers vastgesteld en is in het algemeen hoger dan het minimum.

kimba444
Berichten: 22
Lid geworden op: 18 sep 2009 10:26

Re: Minimumjeugdloon 2011 is bekend

Ongelezen bericht door kimba444 »

Minimumloon is zo slecht nog niet,gezien de toeslagen wat ze ontvangen...
Mensen met bruto inkomen 1900 houden rond de 1400 euro over en hebben alleen recht op zorgtoeslag 49 euro in de maand....
Iemand met bruto 1900,- moet noodgedwongen goedkoper huren,dan iemand met minimumloon,aangezien hun bij een huurpand van 650,- 247,- huursubsidie kunnen ontvangen...Ik kan geen huurpand permiteren van 650,- euro.
Dus eerlijk gezegd zijn de minimuminkomers beter af dan diegene die 1800 tot 2000 bruto verdienen...
Je zou toch zeggen dat iemand die bruto 1800 tot 2000 bruto meer in de maand moet overhouden,dan iemand met minimumloon,helaaaaaaaaas schijn bedriegd en aangezien velen werkgevers hiervan op de hoogte zijn,betalen ze hun werknemers daardoor ook niet meer dan minimum...Ze worden toch verzorgd door de overheid...
Ik was in ploegendiensten gaan werken,ging van minimum naar 1900 bruto en dacht,dat ik letterlijk financieel erop vooruit ging,nou sta ik in ploegendiensten te werken in weekend,avonddiensten,dagdiensten en op 't eind van de rit hou ik nog minder over,dan toen ik voor minimumloon werkte...Dit is eigenlijk te triest voor woorden....leven van 't minimum is moeilijk,dat even terzijde,maar brutoverdieners tussen de 1800 en 2000 hebben 't even zwaar...
Kortom we hebben op 't eind van de rit 't zelfde te besteden in de maand...

Enige verschil is minimumloon kan beter wonen dan diegene die geen huursubsidie ontvangen....Tenzij hun een eigen vermogen hebben,maar ik ga hier uit van beide groepen zonder vermogen...

Maar dit is al jaren zo.........

Gesloten