Dorvo Citroendealer Dordrecht
Geplaatst: 11 nov 2010 13:00
! “De waardeloze service van Citroën Dorvo te Dordrecht”
In januari 2010 dacht ik een leuk betrouwbaar autootje gevonden te hebben bij de Citroen dealer Dorvo te Dordrecht.
Al jaren kocht ik occasions langs de weg. Het veilige daaraan is dat je weet dat er nog kosten bij komen.
Dit jaar zou ik het anders doen. Beter wel te verstaan.
Zo gezegd zo gedaan. Ik vond online een leuke Citroen Saxo uit 2001 voor 2750,- vele van u zouden dit niet echt duur vinden en verwachten misschien dan ook niet zoveel. Maar voor mij was dit de eerste keer dat ik zoveel voor een tweedehandsje uitgaf. Er kwamen natuurlijk nog rijklaar maak kosten bij á 495,- maar daar heb je dan ook iets voor? Zo werd hij nog netjes gekeurd en alles werd nog even nagelopen. De verkoper verzekerde mij nog,…”hier heeft u een leuk wagentje aan”. De Saxo was al jaren bij hun in onderhoud geweest. De onderhoudsboekjes waren aanwezig.
Mijn geluk kon niet op, wat een leuk karretje.
Begin juni ging mij opvallen dat bij stationair draaien er een onregelmatige toerental was. Nadat ik aan het google-en was geslagen vond ik een forum waarin dit probleem werd beschreven. Het kon veroorzaakt worden door een vuile carburateur. Geen probleem ik haalde een flesje á 15,95 voor het reinigen van de carburateur.
Later die maand ging ik lekker naar het strand op de terug weg kreeg ik na 5 kilometer een verlies van paardenkracht. Ik kon de gaspedaal in trappen door de bodemplaat maar nee hoor geen power. Het motormanagement lampje ging branden. Ik reed nog maar maximaal 90 km per uur en stopte dus maar bij de dichtstbijzijnde tankstation langs de rijksweg.
(Omdat ik altijd oude auto’s rijd ben ik gelukkig wel lid van de ANWB) en na een kwartier verscheen er een gele rakker.
De meneer was erg vriendelijk en “las” de computer van de auto uit. Deze gaf aan last te hebben van vonkoverslag. Mijn kennis gaat nog wel zover dat ik weet dat dit dan door de bougies gedaan moet worden.
Nadat ik op weg geholpen was heb ik de bougies bij het eerst volgende garage laten vervangen, kosten á 60,-
Probleem opgelost zou u denken? Nee hoor het begint nu pas.
In juli kreeg ik er twee problemen bij mijn acculampje brandde af en aan, ook hoorde ik een vreemd geluid tijdens het schakelen. Het leek mij verstandig om terug te gaan naar de Citroendealer. De receptioniste gaf aan dat het erg druk was in verband met vakanties maar wilde wel even een monteur naar de koppeling laten luisteren.
De monteur vertelde dat de drukplaat versleten was, reparatie ± 500,-
Ook hoorde hij het onregelmatig lopen van het toerental. Dat was de stappenmotor die gereinigd moest worden. Het acculampje gaf waarschijnlijk aan dat de dynamo slechter werd. Al met al geen best nieuws.
De receptioniste kwam met het voorstel de auto eens goed na te laten kijken voordat ik dure reparaties uit zou laten voeren. Eerst maar eens kijken naar de staat van de auto, was het verhaal.
Omdat het zo druk was kon ik pas terecht in augustus.
Nou daar zat ik dan midden in de vakantieperiode zonder auto. De monteur had namelijk het advies gegeven er niet in te rijden omdat hij niet kon zeggen hoelang de koppeling het zou houden.
Eindelijk kwam dan de dag voor het onderzoek. De uitslag volgde later die dag.
• Versleten drukplaat koppeling
• Reinigen van stappenmotor
• Een dynamo die binnenkort aan vervanging toe was
• Twee poreuze achterbanden
• Een defecte deurvanger
• Een ruiterwisser
Totalen kosten ± 1200,-
Dit ging mij toch iets te ver. Op advies van de receptioniste kon ik ook het meest belangrijke laten repareren, dat was de koppeling en het reinigen van de stappenmotor.
Kosten 590,- omdat je voor dat geld ook geen andere auto hebt heb ik maar besloten dit te laten doen.
Ik werd gebeld dat de auto gerepareerd was en ik kon hem ophalen. Ik had afgerekend en kreeg mijn sleutel. Blij liep ik naar de auto, hij was gerepareerd en ik zou weer met plezier kunnen rijden.
Bij het starten van de auto deed hij helemaal niets. Wat vreemd, dan maar even melden misschien dat ze wat vergeten zijn aan te sluiten.
Bleek de accu leeg te zijn. Goh in het lijstje kwam geen defecte accu naar voren. Maar goed zonder accu kan je niet rijden, dus ik liet de auto staan zodat de accu vervangen kon worden.
De volgende dag kon ik de auto ophalen. De kosten voor het plaatsen van de accu hoefde ik niet te betalen. Wat een “geweldig service” van Dorvo.
Natuurlijk wel voor de accu, kosten á 60,-
Mijn humeur werd hier dus echt niet beter van. Maar goed het was nu gelukkig allemaal achter de rug en ik kon weer rijden.
Ik was nog geen 3 kilometer verder of het sturen van de auto ging heel zwaar. Ik raakte in paniek en stopte de auto onmiddellijk. Ik belde in een hysterische bui naar Dorvo dat mijn auto weer iets vreemds had en dat ik niet meer durfde te rijden.
De receptioniste vond het allemaal erg vervelend voor me maar kon door de drukte ook niets voor me regelen en ik moest kijken of ik niet zelf iemand kon regelen om de auto terug te brengen naar hun.
De auto was weer terug bij Dorvo en ik zou gebeld worden zodra hij klaar was.
Ik was inmiddels in alle staten.
Het telefoontje de volgende dag deelde mij mede dat de stuurbekrachtiging was uitgevallen en dat zij een relais hadden vervangen kosten á 99,-
U zou nu denken, …..goh het heeft even geduurd maar nu is alles weer goed.
Niets is minder waar!!!!
Nadat het relais was vervangen bleek de hele passagiers kant blank te staan. Liters water lagen er in de auto.
Ik ben daarop woedend/verdrietig/overspannen/gestrest terug gegaan naar Dorvo met de mededeling dat ik helemaal klaar was met die Saxo en of er aub gezocht kon worden naar een oplossing.
Er werd niet aangeboden om te kijken waar het water vandaan kwam. Ook was er geen directe oplossing. Natuurlijk dat begrijp ik maar als jullie bereid zijn om mijn uit de brand te helpen met deze auto dan breng ik nog wel even het geduld op. Alles is beter dan dit.
Er kwam telefonisch een oplossing. De problemen waren besproken met de directie en er zou gezocht worden naar een passende auto. Mijn geluk kon niet op,…wat fijn dat ze me toch nog gingen helpen.
Een week later nog niets gehoord, dus ik besloot om zelf maar eens te bellen.
De meneer die ik gesproken had en van het probleem op de hoogte was die was op vakantie. De meneer die ik aan de telefoon had wist nergens van.
Maar hij zou het uitzoeken en mij daarna terugbellen.
Hij kwam met een “ pracht oplossing” waarom neemt u niet een wat jongere auto tegen een financiering? Slaapt u er maar een nachtje over en dan hoor ik het wel van u.
Wat een geweldig advies, als ik dat had gewild dan had ik dat al eerder gedaan en gezien de fijne service van Dorvo Citroen zou ik dat al zeker niet daar doen!
Ik ben de dag erna nogmaals naar binnen gelopen om te vragen voor een betere oplossing.
Deze had hij helaas niet voor mij. Maar hij had een voorbeeld berekening gemaakt voor een nieuwere auto. Ik zou in die berekening 1250,- voor mijn Saxo terug krijgen. De rijklaar maak kosten voor mijn eventuele andere occasion á 495,- stonden ook weer netjes op de berekening.
Zijn voorstel zou mij 4995,- gaan kosten maar dat had ik wel een “leuk autootje” voor die centen en de financiering zou hij voor me regelen.
Wat een geweldige service, toch?
Nawoord
U begrijpt toch wel dat ik nooit meer zaken zou doen met Dorvo Citroen te Dordrecht!
In januari 2010 dacht ik een leuk betrouwbaar autootje gevonden te hebben bij de Citroen dealer Dorvo te Dordrecht.
Al jaren kocht ik occasions langs de weg. Het veilige daaraan is dat je weet dat er nog kosten bij komen.
Dit jaar zou ik het anders doen. Beter wel te verstaan.
Zo gezegd zo gedaan. Ik vond online een leuke Citroen Saxo uit 2001 voor 2750,- vele van u zouden dit niet echt duur vinden en verwachten misschien dan ook niet zoveel. Maar voor mij was dit de eerste keer dat ik zoveel voor een tweedehandsje uitgaf. Er kwamen natuurlijk nog rijklaar maak kosten bij á 495,- maar daar heb je dan ook iets voor? Zo werd hij nog netjes gekeurd en alles werd nog even nagelopen. De verkoper verzekerde mij nog,…”hier heeft u een leuk wagentje aan”. De Saxo was al jaren bij hun in onderhoud geweest. De onderhoudsboekjes waren aanwezig.
Mijn geluk kon niet op, wat een leuk karretje.
Begin juni ging mij opvallen dat bij stationair draaien er een onregelmatige toerental was. Nadat ik aan het google-en was geslagen vond ik een forum waarin dit probleem werd beschreven. Het kon veroorzaakt worden door een vuile carburateur. Geen probleem ik haalde een flesje á 15,95 voor het reinigen van de carburateur.
Later die maand ging ik lekker naar het strand op de terug weg kreeg ik na 5 kilometer een verlies van paardenkracht. Ik kon de gaspedaal in trappen door de bodemplaat maar nee hoor geen power. Het motormanagement lampje ging branden. Ik reed nog maar maximaal 90 km per uur en stopte dus maar bij de dichtstbijzijnde tankstation langs de rijksweg.
(Omdat ik altijd oude auto’s rijd ben ik gelukkig wel lid van de ANWB) en na een kwartier verscheen er een gele rakker.
De meneer was erg vriendelijk en “las” de computer van de auto uit. Deze gaf aan last te hebben van vonkoverslag. Mijn kennis gaat nog wel zover dat ik weet dat dit dan door de bougies gedaan moet worden.
Nadat ik op weg geholpen was heb ik de bougies bij het eerst volgende garage laten vervangen, kosten á 60,-
Probleem opgelost zou u denken? Nee hoor het begint nu pas.
In juli kreeg ik er twee problemen bij mijn acculampje brandde af en aan, ook hoorde ik een vreemd geluid tijdens het schakelen. Het leek mij verstandig om terug te gaan naar de Citroendealer. De receptioniste gaf aan dat het erg druk was in verband met vakanties maar wilde wel even een monteur naar de koppeling laten luisteren.
De monteur vertelde dat de drukplaat versleten was, reparatie ± 500,-
Ook hoorde hij het onregelmatig lopen van het toerental. Dat was de stappenmotor die gereinigd moest worden. Het acculampje gaf waarschijnlijk aan dat de dynamo slechter werd. Al met al geen best nieuws.
De receptioniste kwam met het voorstel de auto eens goed na te laten kijken voordat ik dure reparaties uit zou laten voeren. Eerst maar eens kijken naar de staat van de auto, was het verhaal.
Omdat het zo druk was kon ik pas terecht in augustus.
Nou daar zat ik dan midden in de vakantieperiode zonder auto. De monteur had namelijk het advies gegeven er niet in te rijden omdat hij niet kon zeggen hoelang de koppeling het zou houden.
Eindelijk kwam dan de dag voor het onderzoek. De uitslag volgde later die dag.
• Versleten drukplaat koppeling
• Reinigen van stappenmotor
• Een dynamo die binnenkort aan vervanging toe was
• Twee poreuze achterbanden
• Een defecte deurvanger
• Een ruiterwisser
Totalen kosten ± 1200,-
Dit ging mij toch iets te ver. Op advies van de receptioniste kon ik ook het meest belangrijke laten repareren, dat was de koppeling en het reinigen van de stappenmotor.
Kosten 590,- omdat je voor dat geld ook geen andere auto hebt heb ik maar besloten dit te laten doen.
Ik werd gebeld dat de auto gerepareerd was en ik kon hem ophalen. Ik had afgerekend en kreeg mijn sleutel. Blij liep ik naar de auto, hij was gerepareerd en ik zou weer met plezier kunnen rijden.
Bij het starten van de auto deed hij helemaal niets. Wat vreemd, dan maar even melden misschien dat ze wat vergeten zijn aan te sluiten.
Bleek de accu leeg te zijn. Goh in het lijstje kwam geen defecte accu naar voren. Maar goed zonder accu kan je niet rijden, dus ik liet de auto staan zodat de accu vervangen kon worden.
De volgende dag kon ik de auto ophalen. De kosten voor het plaatsen van de accu hoefde ik niet te betalen. Wat een “geweldig service” van Dorvo.
Natuurlijk wel voor de accu, kosten á 60,-
Mijn humeur werd hier dus echt niet beter van. Maar goed het was nu gelukkig allemaal achter de rug en ik kon weer rijden.
Ik was nog geen 3 kilometer verder of het sturen van de auto ging heel zwaar. Ik raakte in paniek en stopte de auto onmiddellijk. Ik belde in een hysterische bui naar Dorvo dat mijn auto weer iets vreemds had en dat ik niet meer durfde te rijden.
De receptioniste vond het allemaal erg vervelend voor me maar kon door de drukte ook niets voor me regelen en ik moest kijken of ik niet zelf iemand kon regelen om de auto terug te brengen naar hun.
De auto was weer terug bij Dorvo en ik zou gebeld worden zodra hij klaar was.
Ik was inmiddels in alle staten.
Het telefoontje de volgende dag deelde mij mede dat de stuurbekrachtiging was uitgevallen en dat zij een relais hadden vervangen kosten á 99,-
U zou nu denken, …..goh het heeft even geduurd maar nu is alles weer goed.
Niets is minder waar!!!!
Nadat het relais was vervangen bleek de hele passagiers kant blank te staan. Liters water lagen er in de auto.
Ik ben daarop woedend/verdrietig/overspannen/gestrest terug gegaan naar Dorvo met de mededeling dat ik helemaal klaar was met die Saxo en of er aub gezocht kon worden naar een oplossing.
Er werd niet aangeboden om te kijken waar het water vandaan kwam. Ook was er geen directe oplossing. Natuurlijk dat begrijp ik maar als jullie bereid zijn om mijn uit de brand te helpen met deze auto dan breng ik nog wel even het geduld op. Alles is beter dan dit.
Er kwam telefonisch een oplossing. De problemen waren besproken met de directie en er zou gezocht worden naar een passende auto. Mijn geluk kon niet op,…wat fijn dat ze me toch nog gingen helpen.
Een week later nog niets gehoord, dus ik besloot om zelf maar eens te bellen.
De meneer die ik gesproken had en van het probleem op de hoogte was die was op vakantie. De meneer die ik aan de telefoon had wist nergens van.
Maar hij zou het uitzoeken en mij daarna terugbellen.
Hij kwam met een “ pracht oplossing” waarom neemt u niet een wat jongere auto tegen een financiering? Slaapt u er maar een nachtje over en dan hoor ik het wel van u.
Wat een geweldig advies, als ik dat had gewild dan had ik dat al eerder gedaan en gezien de fijne service van Dorvo Citroen zou ik dat al zeker niet daar doen!
Ik ben de dag erna nogmaals naar binnen gelopen om te vragen voor een betere oplossing.
Deze had hij helaas niet voor mij. Maar hij had een voorbeeld berekening gemaakt voor een nieuwere auto. Ik zou in die berekening 1250,- voor mijn Saxo terug krijgen. De rijklaar maak kosten voor mijn eventuele andere occasion á 495,- stonden ook weer netjes op de berekening.
Zijn voorstel zou mij 4995,- gaan kosten maar dat had ik wel een “leuk autootje” voor die centen en de financiering zou hij voor me regelen.
Wat een geweldige service, toch?
Nawoord
U begrijpt toch wel dat ik nooit meer zaken zou doen met Dorvo Citroen te Dordrecht!