Pagina 1 van 1
Router defect UPC frustraties
Geplaatst: 11 nov 2010 13:12
door middenkwaaii
Mijn verbinding valt elke keer uit. Ik had dit een maand geleden bij upc aangegeven, maar kreeg geen reacties. Nu las ik op het forum dat ik kon mailen naar
[email protected] met de vermelding van Radar Forum.. Dit heb ik gedaan. Ik kreeg meteen een telefoontje en er is een monteur gestuurd om toch niet te kijken of het aan mijn bekabeling zou liggen. De monteur is geweest en heeft geconstanteerd dat het aan mijn upc router ligt. Ik heb daarna upc gemaild dat het aan het router ligt en gevraagd of ze mij een nieuwe op willen sturen. Ik had nog geen reactie gehad dus toch maar weer gebeld voor 0,10 euro per minuut. Ik krijg iemand aan de lijn en ik kon mijn verhaal uitleggen. Hij vroeg nog wel wat dingen na of ik die al dan niet geprobeerd heb. Uiteindelijk zei hij dat hij zou regelen dat ik zo snel mogeljk een nieuwe router zou ontvangen. Ook de voorrijkosten van 65,- zou ik niet hoeven te betalen, omdat het aan de upc router ligt. Ik dus na weer wat euro's armer eindelijk tevreden tot dat....
Ik word ineens gebeld door weer iemand anders van de upc en weer dezelfde vragen over of ik alles niet goed heb ingesteld. Ik weer hetzelfde uitgelegd en ook dat ik net al een medewerker gesproken heb. Deze man verteld me ineens dat ik mijn oude router eerst moet opsturen en dat ik dan binnen ongeveer 2 weken een nieuwe ontvang. En dat ik maar een van de computers direct op het modem aan moet sluiten. Ik er tegenin gegaan omdat ik het er totaal niet mee eens ben. Ik betaal extra geld voor een draadloos router. Ook betaal ik maandelijks netjes de (hoge)rekeningen. En service ho maar. Ze reageren niet eens op de mailtjes die ik altijd stuur. Is het normaal dat je eerst de oude router moet opsturen? Hij verzekerde mij dat het niet mogelijk was dat ik eerst een nieuwe zou ontvangen en ik daarna meteen mijn oude op zou sturen. Ik hoop dat iemand mij kan helpen. UPC hang me de strot uit. Als ik apparatuur koop wil ik waar voor mijn geld en niet de hele tijd problemen.
Re: Router defect UPC frustraties
Geplaatst: 11 nov 2010 13:27
door middenkwaaii
Nu ben ik voor een 3e keer gebeld en weer hetzelfde uitgelegd. Hij gaat voor mij proberen een uitzondering op de regeling te maken. Ik krijg binnen 2 dagen een reactie of ze mijn z.s.m. een nieuwe router opsturen en of ik mijn 65,- voorrijkosten definitief terugkrijg. Hij controleert in de loop van volgende week of alles opgelost is. Ik ben benieuwd..
Re: Router defect UPC frustraties
Geplaatst: 11 nov 2010 14:37
door Henri42
middenkwaaii schreef:Nu ben ik voor een 3e keer gebeld en weer hetzelfde uitgelegd. Hij gaat voor mij proberen een uitzondering op de regeling te maken. Ik krijg binnen 2 dagen een reactie of ze mijn z.s.m. een nieuwe router opsturen en of ik mijn 65,- voorrijkosten definitief terugkrijg. Hij controleerd in de loop van volgende week of alles opgelost is. Ik ben benieuwd..
Een paar kanttekeningen:
1.voorrijdkosten worden niet berekend als het probleem niet door de eigen bekabeling of pc veroorzaakt wordt,in betreffende geval blijkt het volgens de monteur aan de UPC router te liggen,vermoedelijk heeft middenkwaaii vooraf getekend voor de voorrijdkosten,jammer.
2.de monteur gaat niet weg voordat hij met UPC gebeld heeft,standaard procedure,heeft middenkwaaii daar niet op gestaan ter voorkoming waar hij/zij nu mee bezig is.
Re: Router defect UPC frustraties
Geplaatst: 11 nov 2010 14:50
door middenkwaaii
1. Henry heeft waarschijnlijk eigenbelang bij dit bericht.
2. Henry weet iets niet, vraagt niet door maar velt een negatief oordeel.
3. Henry heb ik nog nooit iemand zien helpen op dit forum. Alleen misleidende informatie geven. Misschien kan hij door iemand onderzocht worden? Misschien kun je hier leuke conclusies uittrekken en in het nieuws belichten.
Toch ter info:
Allereerst wil ik vermelden dat ik een mondelinge overeenkomst heb afgesloten met de medewerker van de helpdesk. Ik heb vermeld tijdens het telefoongesprek dat het probeem ook aan het upc router kon liggen. Toch moest er van de helpdesk een monteur de bekabeling controleren en deze klopte. Dit om problemen met het modem uit te sluiten. Ik ben weinig verstand van routers e.d. Ik heb alleen een product/dienst aangeschaft welke niet functioneert. Dit terwijl het router veel geld heeft gekost en ook de abonnementskosten erg hoog liggen. Ik bel een klantenservice die mij ook nog eens 0,10 cent per minuut kost. En mijn problemen zijn nog niet opgelost.
Re: Router defect UPC frustraties
Geplaatst: 11 nov 2010 15:18
door lostlovey
Is het geen optie even een router te lenen van iemand, zo kun je denk ik wel een en ander uitsluiten.
Ik heb ook UPC en ook een draadloze router maar toen ik zag wat UPC voor "hun" router vroegen, ben ik naar de winkel gestapt en heb zelf een prima router aangeschaft voor een fractie van wat UPC ervoor vraagt. En tot op heden werkt alles als een tierelier.
Re: Router defect UPC frustraties
Geplaatst: 11 nov 2010 17:37
door Henri42
[quote="middenkwaaii"]1. Henry heeft waarschijnlijk eigenbelang bij dit bericht.
2. Henry weet iets niet, vraagt niet door maar velt een negatief oordeel.
3. Henry heb ik nog nooit iemand zien helpen op dit forum. Alleen misleidende informatie geven. Misschien kan hij door iemand onderzocht worden? Misschien kun je hier leuke conclusies uittrekken en in het nieuws belichten.
Middenkwaaii, laat m,n lijntje nu bedoelt zijn om jou te helpen, lees het eens door punt voor punt volgde ik jouw klaagzang en doe er je voordeel mee, in elk geval is dit niet in mijn voordeel.
Overigens hoef je niet beledigend te worden, jouw lijntje stuurde ik door naar de moderator ter afhandeling
Re: Router defect UPC frustraties
Geplaatst: 11 nov 2010 18:08
door agro
Middenkwaaii, laat m,n lijntje nu bedoelt zijn om jou te helpen,
De enige hulp die henri biedt is van de wal in de sloot, voor de rest plaatst hij enkel niet ter zake doende onzinnige opmerkingen.
De monteur is geweest en heeft geconstanteerd dat het aan mijn upc router ligt
TS heeft in eerste posting gemeld dat monteur heeft vastgesteld dat de router defect is, het getuigt van weinig service dat monteur geen vervangend modem heeft, en vervolgens ook nog eens bij de zogenaamde helpdesk geen respons krijgt.
Voor TS is het misschien een optie om zelf een router te kopen, volgens lostlovey is deze ook nog eens beduidend goedkoper, en kan TS mogelijk de upc router terug sturen en het betaalde terug vorderen.
Een bijkomend voordeel is dat TS niet een paar weken zonder internet zit.
Wil je helemaal van de upc ellende verlost zijn er zijn legio alternatieven welke in totaal beduidend goedkoper zijn.
Re: Router defect UPC frustraties
Geplaatst: 11 nov 2010 19:03
door middenkwaaii
Ik had eigenlijk een nieuwe router moeten kopen ja en de oude terug moeten sturen. Ik lees dit bericht net te laat het is wel een hele goede tip.
Ik had UPC net weer aan de telefoon. Vrijdag of zaterdag krijg ik een retourdoos voor de router. Als ik deze dan opstuur moet ik een code opschrijven. Maandag word ik door UPC gebeld voor die code. Dan sturen ze de nieuwe router meteen op. Dan hoef ik ieder geval geen 2 weken te wachten. Nu maar afwachten of het weer goed gaat. Ik ben blij dat dit forum bestaat waar je altijd goede tips van mensen kunt krijgen.
Re: Router defect UPC frustraties
Geplaatst: 11 nov 2010 19:14
door Henri42
agro schreef:Middenkwaaii, laat m,n lijntje nu bedoelt zijn om jou te helpen,
De enige hulp die henri biedt is van de wal in de sloot, voor de rest plaatst hij enkel niet ter zake doende onzinnige opmerkingen.
Die Agro toch,wat is jouw inbreng muv met een sloophamer achter UPC aan te rennen?, lees mijn lijntje nog eens,in het kort:
1.bij de monteur van vermoedelijk Guidion heeft M een bon getekend,waarop staat dat hij.zij betaald voor de voorrijkosten,toch duidelijk dat Guidion en niet UPC een factuur stuurt.
2.de monteur is verplicht om het euvel bij de klant te verhelpen cq in de aanwezigheid van de klant met UPC te bellen voor een oplossing.
3.de monteur heeft modems en routers in z,n auto liggen, welke hij naar overleg met UPC kan installeren.
Bovenstaande is een gebruikelijke werkwijze bij UPC Guidion
Re: Router defect UPC frustraties
Geplaatst: 11 nov 2010 21:53
door middenkwaaii
De voorrijkosten zijn als het goed is opgelost. Deze 65,- worden verrekend met het eerstvolgende factuur. Deze router was van UPC zelf. Aldus klantenservice van UPC. Dit was ook mondeling de afspraak.
Re: Router defect UPC frustraties
Geplaatst: 11 nov 2010 21:55
door happiehappie
Dit was ook mondeling de afspraak.
-------------------------------------------------
Vergeet het dan maar.
Re: Router defect UPC frustraties
Geplaatst: 12 nov 2010 17:11
door dummydum
Ik heb precies hetzelfde meegemaakt met mijn bij upc gekochte router, dezelfde problemen met upc gehad en.....dezelfde onzin opmerkingen van henri gehad.
Mijn modem bleek defect te zijn, volgens de wet MOET upc als verkoper van het moden zorgdragen voor correcte afhandeling van het probleem.
Ik had hier ook een draadje op dit forum gemaakt en die doorgestuurd naar upc, dat heeft uiteindelijk geholpen en henri, gewoon negeren, alleen maar onzin
dummydum
Re: Router defect UPC frustraties
Geplaatst: 14 nov 2010 13:13
door CaptainSlow
en henri, gewoon negeren, alleen maar onzin
Helaas, dat weten alleen degenen die langer op dit forum rondkijken, en dan vooral bij UPC onderwerpen. Bij nieuwkomers duurt het iets langer voor ze dat doorhebben.
Overigens hoef je niet beledigend te worden, jouw lijntje stuurde ik door naar de moderator ter afhandeling
En dat is wat Henri doet als men hem doorheeft.
Re: Router defect UPC frustraties
Geplaatst: 14 nov 2010 14:00
door Henri42
CaptainSlow schreef:en henri, gewoon negeren, alleen maar onzin
Helaas, dat weten alleen degenen die langer op dit forum rondkijken, en dan vooral bij UPC onderwerpen. Bij nieuwkomers duurt het iets langer voor ze dat doorhebben.
Overigens hoef je niet beledigend te worden, jouw lijntje stuurde ik door naar de moderator ter afhandeling
En dat is wat Henri doet als men hem
(CP SLOW ) doorheeft.
Kijk Cp Slow zelfs jij begint het te begrijpen, gaat wel langzaam LOL
Re: Router defect UPC frustraties
Geplaatst: 16 nov 2010 16:22
door middenkwaaii
Gisteren werd ik netjes opgebeld door dezelfde medewerker van UPC. Ik heb het verzendnummer van mijn oude router doorgegeven. Nu krijg ik deze week een nieuw router. Dit is kosteloos. Ik laat wel weten als hij ontvangen is en als ik de 65,- ook retour heb ontvangen. Bedankt voor iedereens reacties en tips.
Re: Router defect UPC frustraties
Geplaatst: 18 nov 2010 19:15
door middenkwaaii
De nieuwe router is vandaag al ontvangen. De 300n van sitecom. Ik ben nu op internet en alles werkt perfect. Ik ben weer een tevreden klant mits ik de 65,- terug heb ontvangen waar ik nu wel vertrouwen in heb.
De volgende keer ga ik meteen naar de webcare ipv de standaard klantenservicetelefoon en mail.
Re: Router defect UPC frustraties
Geplaatst: 18 nov 2010 20:44
door Henri42
middenkwaaii schreef:De nieuwe router is vandaag al ontvangen. De 300n van sitecom. Ik ben nu op internet en alles werkt perfect. Ik ben weer een tevreden klant mits ik de 65,- terug heb ontvangen waar ik nu wel vertrouwen in heb.
De volgende keer ga ik meteen naar de webcare ipv de standaard klantenservicetelefoon en mail.
zie mijn eerste lijntje , waarop je uit de wiek geschoten op reageerde
Re: Router defect UPC frustraties
Geplaatst: 19 nov 2010 22:14
door middenkwaaii
Ik snap alleen niet waarom je anders reageert dan andere mensen doen op dit forum. Je kent mij niet en ik jou niet. Er zal dus niks persoonlijks achter zitten. Je kunt alleen met je reacties er wel voor zorgen dat mensen niet weten wat hun consumentenrechten zijn.
Voorbeeld:
Ik heb wasmachine gekocht van een bepaald merk in een bekende electronica winkel. Ik heb extra garantie bijgekocht zodat ik 5 jaar probleemloos denk te kunnen wassen. Binnen 3 jaar is hij kapot. Ik bellen naar de winkel. Zeggen deze dat de fabriek van de wasmachine kapot is en dat ze coulant zijn en mij 60% korting willen geven op een nieuwe.
Dankzij dit forum ben ik erachte gekomen wat precies mijn rechten zijn.
Ik heb een betere wasmachine gekregen met een kleine bijbetaling.
Stel voor ik had alleen een bepaalde reactie van jou gelezen dan was ik niet verder gaan zoeken naar mijn rechten. Ik heb voor wel 10 problemen dit forum nodig gehad. Dit zou eigenlijk niet nodig moeten zijn. Dus misschien ben ik gewoon geirriteerd. Je hebt de schijn tegen dat je voor een bedrijf werkt.
Fijn weekend
Re: Router defect UPC frustraties
Geplaatst: 19 nov 2010 22:21
door Gizmo©
Die router van Sitecom, had je die niet zelf kunnen halen bij de Mediamarkt en dan de router bij UPC opzeggen? Qua huur zal je op een gegeven moment bij UPC meer betalen, dan dat dat kreng waard is.
Re: Router defect UPC frustraties
Geplaatst: 19 nov 2010 22:27
door renegade66
middenkwaaii,
je had alles nog sneller kunnen regelen door met de router naar een UPC store te gaan, dan had je zonder problemen een nieuwe gekregen.
Henri heeft gelijk wat betreft voorrijkosten berekent door het guidion gajes. dit zijn allemaal zzp'ers die zelfs voor een ombouwrand van de wcd kosten berekenen.
er zijn er al diverse uitgetrapt.