Alweer een klacht over Electrolux (luistert niet)
Geplaatst: 11 nov 2010 13:34
Als ik hier op het forum lees hoe Electrolux zich tegenover klanten gedraagt, zakt de moed me bijna in de schoenen. Maar toch... Ik wil dit verhaal even kwijt.
Vorige maand gaf onze AEG-wasmachine de foutcode C3, wat betekent dat het water niet meer kon worden weggepompt. Geen wonder: er zat een (speelgoed)munt voor de afvoer. Ik voelde hem zelf zitten en heb met een spiegeltje een foto ervan kunnen maken. Via mijnapparaten.nl heb ik Electrolux ingeschakeld om de munt te verwijderen. Tot 3 keer toe moest er een monteur van Electrolux over de vloer komen, met alle ellende vandien (wachten, thuisblijven, nog niet kunnen wassen) voordat de munt eruit werd gehaald en dat pas nadat ik een foto ervan kon laten zien om aan te tonen dat ik echt niet gek was.
Uiteindelijk bleek de 'reparatie' een fluitje een cent en 10 minuten werk. Terwijl ik van het begin af aan zelf heb aangegeven wat het vrij eenvoudige probleem was, werd in de tussentijd een waterpomp vervangen die niet defect was en werden de koolborstels van de motor vervangen, die niks met het probleem te maken hadden. Kosten in totaal 177 euro. Ik heb hierover een klacht ingediend bij Electrolux maar krijg als reactie alleen terug dat ik wel blij mag zijn dat ze 'uit coulance' niet de extra bezoekjes van de monteurs in rekening hebben gebracht (ammehoela, die waren alleen maar nodig omdat er van het begin af aan niet naar mij werd geluisterd).
Lijkt me niks met coulance te maken te hebben als het herstellen van een ondeugdelijke reparatie niet in rekening wordt gebracht. Uit de brief die ik vandaag van Electrolux kreeg blijkt dat niet naar de klanten luisteren deze organisatie in het bloed zit, want die geeft aan dat het allemaal mijn eigen schuld is en de monteurs niks fout hebben gedaan. Vanalles uitspoken in een machine behalve wat de klant vraagt, is blijkbaar de juiste handelwijze bij Electrolux. Want ja, een monteur is toch meer deskundig dan een klant, zou je denken.
Ik voel mij dus flink genept door Electrolux en wil iedereen die met een kapotte wasmachine dan ook waarschuwen: zoek voor de reparatie een bedrijf dat wel naar je luistert, anders kan het je duur komen te staan. Zo en nu nog een vraag tot slot: kan ik nog iets ondernemen tegen Electrolux? Moet ik het op een rechtszaak laten aankomen? Of deze praktijken maar gewoon slikken?
Vorige maand gaf onze AEG-wasmachine de foutcode C3, wat betekent dat het water niet meer kon worden weggepompt. Geen wonder: er zat een (speelgoed)munt voor de afvoer. Ik voelde hem zelf zitten en heb met een spiegeltje een foto ervan kunnen maken. Via mijnapparaten.nl heb ik Electrolux ingeschakeld om de munt te verwijderen. Tot 3 keer toe moest er een monteur van Electrolux over de vloer komen, met alle ellende vandien (wachten, thuisblijven, nog niet kunnen wassen) voordat de munt eruit werd gehaald en dat pas nadat ik een foto ervan kon laten zien om aan te tonen dat ik echt niet gek was.
Uiteindelijk bleek de 'reparatie' een fluitje een cent en 10 minuten werk. Terwijl ik van het begin af aan zelf heb aangegeven wat het vrij eenvoudige probleem was, werd in de tussentijd een waterpomp vervangen die niet defect was en werden de koolborstels van de motor vervangen, die niks met het probleem te maken hadden. Kosten in totaal 177 euro. Ik heb hierover een klacht ingediend bij Electrolux maar krijg als reactie alleen terug dat ik wel blij mag zijn dat ze 'uit coulance' niet de extra bezoekjes van de monteurs in rekening hebben gebracht (ammehoela, die waren alleen maar nodig omdat er van het begin af aan niet naar mij werd geluisterd).
Lijkt me niks met coulance te maken te hebben als het herstellen van een ondeugdelijke reparatie niet in rekening wordt gebracht. Uit de brief die ik vandaag van Electrolux kreeg blijkt dat niet naar de klanten luisteren deze organisatie in het bloed zit, want die geeft aan dat het allemaal mijn eigen schuld is en de monteurs niks fout hebben gedaan. Vanalles uitspoken in een machine behalve wat de klant vraagt, is blijkbaar de juiste handelwijze bij Electrolux. Want ja, een monteur is toch meer deskundig dan een klant, zou je denken.
Ik voel mij dus flink genept door Electrolux en wil iedereen die met een kapotte wasmachine dan ook waarschuwen: zoek voor de reparatie een bedrijf dat wel naar je luistert, anders kan het je duur komen te staan. Zo en nu nog een vraag tot slot: kan ik nog iets ondernemen tegen Electrolux? Moet ik het op een rechtszaak laten aankomen? Of deze praktijken maar gewoon slikken?