Pagina 1 van 1

Alweer een klacht over Electrolux (luistert niet)

Geplaatst: 11 nov 2010 13:34
door pgielen
Als ik hier op het forum lees hoe Electrolux zich tegenover klanten gedraagt, zakt de moed me bijna in de schoenen. Maar toch... Ik wil dit verhaal even kwijt.

Vorige maand gaf onze AEG-wasmachine de foutcode C3, wat betekent dat het water niet meer kon worden weggepompt. Geen wonder: er zat een (speelgoed)munt voor de afvoer. Ik voelde hem zelf zitten en heb met een spiegeltje een foto ervan kunnen maken. Via mijnapparaten.nl heb ik Electrolux ingeschakeld om de munt te verwijderen. Tot 3 keer toe moest er een monteur van Electrolux over de vloer komen, met alle ellende vandien (wachten, thuisblijven, nog niet kunnen wassen) voordat de munt eruit werd gehaald en dat pas nadat ik een foto ervan kon laten zien om aan te tonen dat ik echt niet gek was.

Uiteindelijk bleek de 'reparatie' een fluitje een cent en 10 minuten werk. Terwijl ik van het begin af aan zelf heb aangegeven wat het vrij eenvoudige probleem was, werd in de tussentijd een waterpomp vervangen die niet defect was en werden de koolborstels van de motor vervangen, die niks met het probleem te maken hadden. Kosten in totaal 177 euro. Ik heb hierover een klacht ingediend bij Electrolux maar krijg als reactie alleen terug dat ik wel blij mag zijn dat ze 'uit coulance' niet de extra bezoekjes van de monteurs in rekening hebben gebracht (ammehoela, die waren alleen maar nodig omdat er van het begin af aan niet naar mij werd geluisterd).

Lijkt me niks met coulance te maken te hebben als het herstellen van een ondeugdelijke reparatie niet in rekening wordt gebracht. Uit de brief die ik vandaag van Electrolux kreeg blijkt dat niet naar de klanten luisteren deze organisatie in het bloed zit, want die geeft aan dat het allemaal mijn eigen schuld is en de monteurs niks fout hebben gedaan. Vanalles uitspoken in een machine behalve wat de klant vraagt, is blijkbaar de juiste handelwijze bij Electrolux. Want ja, een monteur is toch meer deskundig dan een klant, zou je denken.

Ik voel mij dus flink genept door Electrolux en wil iedereen die met een kapotte wasmachine dan ook waarschuwen: zoek voor de reparatie een bedrijf dat wel naar je luistert, anders kan het je duur komen te staan. Zo en nu nog een vraag tot slot: kan ik nog iets ondernemen tegen Electrolux? Moet ik het op een rechtszaak laten aankomen? Of deze praktijken maar gewoon slikken?

Re: Alweer een klacht over Electrolux (luistert niet)

Geplaatst: 11 nov 2010 21:24
door Toolboy
U mag van geluk spreken door deze zeer goede afhandeling van de e groep.
Ik stel voor niet te veel lezen op div fora.

Men maakt u veelal gek met leuze uitspraken.

T

Re: Alweer een klacht over Electrolux (luistert niet)

Geplaatst: 11 nov 2010 21:45
door happiehappie
@toyboy

helemaal eens met uw lezing.

Re: Alweer een klacht over Electrolux (luistert niet)

Geplaatst: 11 nov 2010 23:21
door pgielen
happiehappie schreef:@toyboy
helemaal eens met uw lezing.
Hm, vage reacties. Ik krijg een vermoeden dat jullie op de loonlijst van Electrolux staan... Dan mag je ook reageren, maar wel graag met open vizier.

Re: Alweer een klacht over Electrolux (luistert niet)

Geplaatst: 12 nov 2010 09:58
door plumber
[quote="pgielen"][quote="happiehappie"]@toyboy
helemaal eens met uw lezing.[/quote]

Hm, vage reacties. Ik krijg een vermoeden dat jullie op de loonlijst van Electrolux staan... Dan mag je ook reageren, maar wel graag met open vizier.[/quote]

Nou neem maar van mij aan dat Toolboy niet op de loonlijst staat
die is onpartijdig.
Maar ik begrijp iets niet,je voelde die munt zitten dan had je hem toch ook
kunnen verwijderen.En waarom heb je die andere reparaties laten doen
als het alleen om die munt ging.Ik begrijp je frustratie maar ik vind het
ook wel een beetje eigen schuld.

Re: Alweer een klacht over Electrolux (luistert niet)

Geplaatst: 12 nov 2010 14:34
door pgielen
plumber schreef:
pgielen schreef:ik begrijp iets niet,je voelde die munt zitten dan had je hem toch ook kunnen verwijderen.
Als dat zo makkelijk was geweest, had ik het gedaan. Ik kon er net met een vinger bij, maar hij zal voor een opening waar hij niet door paste. En ik wilde als leek de wasmachine niet zelf uit elkaar halen. Eerste monteur verzekerde mij dat hij geen munt kon vinden, dat-ie dus al verdwenen moest zijn en dat het dus wel aan de waterpomp moest liggen. Die wel werkte, maar ja, als een specialist zegt dat die vervanging het probleem oplost, denk ik: vooruit, als ik maar eindelijk weer kan wassen.

Naar het vervangen van de koolborstels werd niet eens gevraagd of ik dat wilde. Heb ik op zich ook geen probleem mee, ik weet dat die dingen kunnen opraken. Dat was alleen niet waar ik de monteur voor had laten komen. En die pomp is echt overbodig vervangen.

Tweede monteur verzekerde mij ook dat er geen munt was, maar een stukje plastic dat hij in de machine vond en dat de eerste monteur over het hoofd had gezien. Als twee monteurs op rij beweren dat er geen munt is, tja, wat moet je dan.

Toen de afvoer die avond weer blokkeerde was ik razend. Toen heb ik met een spiegeltje gekeken en een foto gemaakt. En pas bij het derde bezoek werd de munt wel degelijk gevonden. Dus: er werd eerder niet geluisterd, niet goed gekeken, zo maar een onderdeel vervangen dat niet stuk was en haastig ging men er weer vandoor. De toonzetting vervolgens van de brief die ik krijg als ik klaag over de gang van zaken, alsof ik blij moet zijn dat ik Electrolux niet extra hoef te betalen voor de fouten die hun eigen monteurs maken, vind ik onacceptabel.

Het gaat mij echt niet om die paar tientjes. De nieuwe pomp zal waarschijnlijk ook weer langer meegaan en dus de levensduur van de machine verlengen. Maar ik wil Electrolux wel laten weten dat ik hun houding niet pik. Wanneer leert dat soort bedrijven nou eindelijk eens dat zij er zijn voor de klanten zijn en niet andersom. Volgende keer laat ik een monteur van een plaatselijk bedrijf komen. Hoef ik ook niet telkens een week op de monteur te wachten (want in totaal heeft dit drama 3 weken geduurd!).

Re: Alweer een klacht over Electrolux (luistert niet)

Geplaatst: 24 nov 2010 13:28
door pgielen
Vandaag ben ik gebeld door een dame van Electrolux die de berichten op dit forum had gelezen. Zij heeft aangegeven dat er inderdaad niet helemaal juist is gehandeld en bood mij aan de rekening te verminderen, zodat ik alleen nog voorijkosten hoef te betalen. Ik vind dit zeer schappelijk van Electrolux. En minstens zo belangrijk is dat mijn klacht is gehoord en begrepen. Dat is hopelijk ook goed nieuws voor mensen die nog een monteur nodig hebben en door mijn eerdere berichten aan het twijfelen zijn geraakt. Bedankt, Electrolux!

Re: Alweer een klacht over Electrolux (luistert niet)

Geplaatst: 19 jan 2011 18:29
door HillBilly
En als de kleding goed was nagekeken op dingen die er nog kunnen zitten zoals ook in de GBA staat, had dit hele verhaal er niet op gestaan....

Re: Alweer een klacht over Electrolux (luistert niet)

Geplaatst: 19 jan 2011 19:15
door cloudysun
Vind het raar dat de eerste monteur gewoon niet even de munt verwijderd heeft en dan wasje testen. Dit is gewoon nalatigheid, niet van de klant die het probleem EN oplossing al aan heeft gegeven.

Re: Alweer een klacht over Electrolux (luistert niet)

Geplaatst: 19 jan 2011 19:24
door I-Know
Hallo pgielen

Ik weet precies wat je bedoelt, ik ben ook zeer teleurgesteld in de gang van zaken bij Electrolux.

Vandaag contact gehad met consumetenbelangen, nou dat belang is mij nu helemaal duidelijk, die hanteren namelijk gewoon niet.
Klinkt helemaal gewelding, maar stelt uiteindelijk helemaal niets voor als je het nodig heb.

Zie mijn verhaal:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 4#p1107444