Schandalig behandeld tijdens TNT sollicitatie.
Geplaatst: 12 nov 2010 22:36
Als scholier van 18 jaar ben ik op zoek naar een bijbaan. Ik vind het fijn om alleen te werken en ben ook graag buiten. Na wekenlang doodgegooid te worden met TNT reclames over vacatures besloot ik om te gaan solliciteren. Mijn partner werkt al bij TNT en was, voordat het massa-ontslag verhaal begon, zo aangenomen. Dus ik ging niet uit van eventuele problemen. Via internet kon ik met een standaard formulier solliciteren. Twee dagen na het digitaal versturen kreeg ik dit e-mail bericht:
Beste,
Je hebt gesolliciteerd op de vacature voor de functie van Postbezorger bij TNT Post.
Helaas kan ik je op dit moment telefonisch niet bereiken.
Graag wil ik je vragen om contact met mij op te nemen om je beschikbaarheid door te geven door te reageren op deze email.
Neem je binnen 5 dagen geen contact met mij op, dan neem ik aan dat je geen interesse meer hebt in de functie van Postbezorger. Je sollicitatieprocedure wordt dan automatisch stop gezet.
Met vriendelijke groet,
Recruiter Utrecht Koploperstraat
CWB
Omdat er in de mail was gezegd dat ik ook e-mail contact kon opnemen heb ik meteen naar dit adres gestuurd dat ik de meeste werkdagen op school zit, van 9 tot 5 en daar mag ik geen telefoon aan. Ik had echter ook geen gemiste oproepen in mijn telefoon! Dus ik vond het wel een beetje vreemd dat ze zo snel al dit bericht stuurden.
5 dagen na het door hen verstuurde e-mailtje werd ik niet gebeld of persoonlijk gemaild. Ik kreeg wel dit e-mail bericht, wat later een standaard bericht bleek te zijn:
Beste,
Je hebt gereageerd op de vacature voor de functie van Postbezorger Utrecht Lunetten bij TNT Post.
Verschillende keren heb ik geprobeerd contact met je op te nemen. Helaas bleef de telefoon onbeantwoord. Je sollicitatieprocedure voor de functie van Postbezorger Utrecht Lunetten wordt automatisch stopgezet.
TNT Post heeft regelmatig vacatures. Mocht je in de toekomst alsnog willen solliciteren dan kan dat via http://www.werkenbijtntpost.nl.
Met vriendelijke groet,
Recruiter Utrecht Koploperstraat
CWB
Ik voelde mezelf alsof ik lucht was. Vervolgens weer een mail gestuurd dat ik geen gemiste oproepen had gekregen.
Ik kreeg dit terug van een heel andere afzender:
Beste,
Je hebt gesolliciteerd op de vacature voor de functie van Postbezorger in Utrecht bij TNT post.
In het computersysteem kan je maar 5 dagen aangemeld blijven staan. Aangezien we je nogmaals niet konden bereiken, hebben we je uit moeten schrijven.
TNT Post heeft regelmatig vacatures. Mocht je alsnog opnieuw willen solliciteren dan kan dat via http://www.werkenbijtntpost.nl.
We zullen dan zo spoedig mogelijk telefonisch contact met je opnemen. Houd er wel rekening mee dat we anoniem bellen.
Met vriendelijke groet,
Recruiter Utrecht Koploperstraat
CWB
Eigenlijk niet het antwoord op mijn reactie, maar ik heb toch maar gewoon opnieuw gesolliciteerd en mijn telefoon tijdens mijn tentamens bij mijn zusje achter gelaten die al klaar was met haar tentamen die dag. Maar ze was weggegaan zonder mijn telefoon mee te nemen. Ze hadden nét die twee uur dat zij en ik weg waren gebeld. Daarvoor had ik al doorgegeven dat ik rond die tijden niet gebeld kon worden, maar daar werd geen notie aan gegeven.
Enfin, ik kwam thuis en zag de gemiste oproep. Ik was lichtelijk geïrriteerd door m'n zusje, maar ik was tenminste gebeld. Ik probeerde terug te bellen, maar het was een heel vreemd nummer. Het kwam niet overeen met een vast nummer, en ook niet met een mobiel nummer. Tenslotte kreeg ik een soort mobiel nummer te pakken. Ik kreeg een bandje: of ik het 10 cijfer-nummer wilde invoeren van degene die ik moest hebben. Tsja, die had ik niet. Als laatste optie belde ik het standaard service-nummer uit het telefoonboek. Er volgde een bandje met keuzes. Ik kon alleen terecht bij keuze 4: overige vragen. Toen ik dit koos, kreeg ik het keuze menu opnieuw. Na dat 5 keer geprobeerd te hebben ben ik er mee op gehouden.
Vervolgens heb ik hoopvol de telefoon in handen van mijn moeder gegeven, de volgende dag, terwijl ik mijn andere tentamen deed. Eenmaal thuisgekomen een fijn bericht. Ze hadden gebeld, mijn moeder had opgenomen en ze hadden gevraagd of ik mijn beschikbare dagen binnen 5 werkdagen wilde doorgeven via de e-mail.
Dit heb ik de volgende dag gedaan, naar het betrouwbaarste e-mail adres wat ik van hen had, in de eerdere communicatie.
Vanaf die dag tot vanavond is er een week verstreken zonder iets van hen te horen.
Nu vanavond lees ik mijn e-mail en raad eens wat: krijg ik weer dat standaard bericht dat ze mij niet hebben kunnen bereiken! Terwijl ze me niet eens gebeld hebben! Overigens kwam ik er vanavond ook achter dat het een standaard bericht was, omdat het precies dezelfde inhoud had als de eerste.
Tevens waren die e-mails die ik van hen kreeg steeds van andere afzenders, dus ik weet echt niet met wie ik nu spreek en wie ik steeds moet aanspreken.
Ik heb nu net een nette, maar toch ontevreden e-mail naar hen gestuurd waarin ik duidelijk heb gemaakt wat ik hiervan vind.
''Beste Recruiter,
Ik ben zeer ontevreden over het verloop van deze sollicitatieprocedure. Verschillende malen heb ik doorgegeven dat ik niet altijd bereikbaar ben vanwege school. Daarom heeft mijn moeder de telefoon aangenomen en doorgegeven dat ik mijn beschikbare dagen door moest geven aan u. Dit heb ik snel na het telefoontje gedaan. Één of twee dagen, maar in ieder geval binnen de voorgeschreven 5 werkdagen. Vervolgens hoor ik van jullie niets en zoals ik al verwacht had, want dit gebeurde bij mijn eerste sollicitatie ook, krijg ik dit standaard bericht. Het heeft een week moeten duren. Daarnaast is het mij zeer onduidelijk met wie ik nu communiceer, aangezien de e-mails die ik krijg steeds van verschillende afzenders afkomstig zijn. Ik kan jullie niet bereiken per telefoon en het service nummer heeft een keuze 4 voor diverse vragen, maar als ik dat kies krijg ik het keuzemenu opnieuw. Dit is heel frustrerend. De tijd waarin ik op jullie heb gewacht, had ik ook kunnen besteden aan het solliciteren naar een andere baan.
Misschien is dit een goede tip voor de rest van de sollicitaties die jullie nog binnen krijgen, want zo ga je niet met je potentiële, broodnodige werknemers om. Dat jullie mensen nodig hebben begrijp ik tenminste uit jullie tv- en radiospotjes, flyers etc. waar je mee doodgegooid word.
Tevens heb ik geen idee of dit bericht aan zal komen, aangezien de vorige berichten blijkbaar ook niet zijn gelezen. Het is dat ik post bezorgd krijg, anders had ik getwijfeld aan het feit of jullie bedrijf wel bestaat.
Met vriendelijke groet,
''
Ik vind het zeer vreemd dat TNT zo graag nieuwe werknemers wil, maar sollicitanten vervolgens zo vaag behandeld. Ik ga niet nog een keer solliciteren, maar ik zou graag willen weten of anderen dit ook hebben meegemaakt.
Beste,
Je hebt gesolliciteerd op de vacature voor de functie van Postbezorger bij TNT Post.
Helaas kan ik je op dit moment telefonisch niet bereiken.
Graag wil ik je vragen om contact met mij op te nemen om je beschikbaarheid door te geven door te reageren op deze email.
Neem je binnen 5 dagen geen contact met mij op, dan neem ik aan dat je geen interesse meer hebt in de functie van Postbezorger. Je sollicitatieprocedure wordt dan automatisch stop gezet.
Met vriendelijke groet,
Recruiter Utrecht Koploperstraat
CWB
Omdat er in de mail was gezegd dat ik ook e-mail contact kon opnemen heb ik meteen naar dit adres gestuurd dat ik de meeste werkdagen op school zit, van 9 tot 5 en daar mag ik geen telefoon aan. Ik had echter ook geen gemiste oproepen in mijn telefoon! Dus ik vond het wel een beetje vreemd dat ze zo snel al dit bericht stuurden.
5 dagen na het door hen verstuurde e-mailtje werd ik niet gebeld of persoonlijk gemaild. Ik kreeg wel dit e-mail bericht, wat later een standaard bericht bleek te zijn:
Beste,
Je hebt gereageerd op de vacature voor de functie van Postbezorger Utrecht Lunetten bij TNT Post.
Verschillende keren heb ik geprobeerd contact met je op te nemen. Helaas bleef de telefoon onbeantwoord. Je sollicitatieprocedure voor de functie van Postbezorger Utrecht Lunetten wordt automatisch stopgezet.
TNT Post heeft regelmatig vacatures. Mocht je in de toekomst alsnog willen solliciteren dan kan dat via http://www.werkenbijtntpost.nl.
Met vriendelijke groet,
Recruiter Utrecht Koploperstraat
CWB
Ik voelde mezelf alsof ik lucht was. Vervolgens weer een mail gestuurd dat ik geen gemiste oproepen had gekregen.
Ik kreeg dit terug van een heel andere afzender:
Beste,
Je hebt gesolliciteerd op de vacature voor de functie van Postbezorger in Utrecht bij TNT post.
In het computersysteem kan je maar 5 dagen aangemeld blijven staan. Aangezien we je nogmaals niet konden bereiken, hebben we je uit moeten schrijven.
TNT Post heeft regelmatig vacatures. Mocht je alsnog opnieuw willen solliciteren dan kan dat via http://www.werkenbijtntpost.nl.
We zullen dan zo spoedig mogelijk telefonisch contact met je opnemen. Houd er wel rekening mee dat we anoniem bellen.
Met vriendelijke groet,
Recruiter Utrecht Koploperstraat
CWB
Eigenlijk niet het antwoord op mijn reactie, maar ik heb toch maar gewoon opnieuw gesolliciteerd en mijn telefoon tijdens mijn tentamens bij mijn zusje achter gelaten die al klaar was met haar tentamen die dag. Maar ze was weggegaan zonder mijn telefoon mee te nemen. Ze hadden nét die twee uur dat zij en ik weg waren gebeld. Daarvoor had ik al doorgegeven dat ik rond die tijden niet gebeld kon worden, maar daar werd geen notie aan gegeven.
Enfin, ik kwam thuis en zag de gemiste oproep. Ik was lichtelijk geïrriteerd door m'n zusje, maar ik was tenminste gebeld. Ik probeerde terug te bellen, maar het was een heel vreemd nummer. Het kwam niet overeen met een vast nummer, en ook niet met een mobiel nummer. Tenslotte kreeg ik een soort mobiel nummer te pakken. Ik kreeg een bandje: of ik het 10 cijfer-nummer wilde invoeren van degene die ik moest hebben. Tsja, die had ik niet. Als laatste optie belde ik het standaard service-nummer uit het telefoonboek. Er volgde een bandje met keuzes. Ik kon alleen terecht bij keuze 4: overige vragen. Toen ik dit koos, kreeg ik het keuze menu opnieuw. Na dat 5 keer geprobeerd te hebben ben ik er mee op gehouden.
Vervolgens heb ik hoopvol de telefoon in handen van mijn moeder gegeven, de volgende dag, terwijl ik mijn andere tentamen deed. Eenmaal thuisgekomen een fijn bericht. Ze hadden gebeld, mijn moeder had opgenomen en ze hadden gevraagd of ik mijn beschikbare dagen binnen 5 werkdagen wilde doorgeven via de e-mail.
Dit heb ik de volgende dag gedaan, naar het betrouwbaarste e-mail adres wat ik van hen had, in de eerdere communicatie.
Vanaf die dag tot vanavond is er een week verstreken zonder iets van hen te horen.
Nu vanavond lees ik mijn e-mail en raad eens wat: krijg ik weer dat standaard bericht dat ze mij niet hebben kunnen bereiken! Terwijl ze me niet eens gebeld hebben! Overigens kwam ik er vanavond ook achter dat het een standaard bericht was, omdat het precies dezelfde inhoud had als de eerste.
Tevens waren die e-mails die ik van hen kreeg steeds van andere afzenders, dus ik weet echt niet met wie ik nu spreek en wie ik steeds moet aanspreken.
Ik heb nu net een nette, maar toch ontevreden e-mail naar hen gestuurd waarin ik duidelijk heb gemaakt wat ik hiervan vind.
''Beste Recruiter,
Ik ben zeer ontevreden over het verloop van deze sollicitatieprocedure. Verschillende malen heb ik doorgegeven dat ik niet altijd bereikbaar ben vanwege school. Daarom heeft mijn moeder de telefoon aangenomen en doorgegeven dat ik mijn beschikbare dagen door moest geven aan u. Dit heb ik snel na het telefoontje gedaan. Één of twee dagen, maar in ieder geval binnen de voorgeschreven 5 werkdagen. Vervolgens hoor ik van jullie niets en zoals ik al verwacht had, want dit gebeurde bij mijn eerste sollicitatie ook, krijg ik dit standaard bericht. Het heeft een week moeten duren. Daarnaast is het mij zeer onduidelijk met wie ik nu communiceer, aangezien de e-mails die ik krijg steeds van verschillende afzenders afkomstig zijn. Ik kan jullie niet bereiken per telefoon en het service nummer heeft een keuze 4 voor diverse vragen, maar als ik dat kies krijg ik het keuzemenu opnieuw. Dit is heel frustrerend. De tijd waarin ik op jullie heb gewacht, had ik ook kunnen besteden aan het solliciteren naar een andere baan.
Misschien is dit een goede tip voor de rest van de sollicitaties die jullie nog binnen krijgen, want zo ga je niet met je potentiële, broodnodige werknemers om. Dat jullie mensen nodig hebben begrijp ik tenminste uit jullie tv- en radiospotjes, flyers etc. waar je mee doodgegooid word.
Tevens heb ik geen idee of dit bericht aan zal komen, aangezien de vorige berichten blijkbaar ook niet zijn gelezen. Het is dat ik post bezorgd krijg, anders had ik getwijfeld aan het feit of jullie bedrijf wel bestaat.
Met vriendelijke groet,
''
Ik vind het zeer vreemd dat TNT zo graag nieuwe werknemers wil, maar sollicitanten vervolgens zo vaag behandeld. Ik ga niet nog een keer solliciteren, maar ik zou graag willen weten of anderen dit ook hebben meegemaakt.