Service Google adwords
Geplaatst: 14 nov 2010 02:25
Beste Lezers,
Ik wil toch even mijn klachten uiten over de slechte service, bereikbaarheid en standaard antwoorden van Goolge adwords.
Wij zijn al enkele jaren via google adwords aan het adverteren op het internet, dit jaar hebben voor vele tienduizenden euro's geadverteerd en het is dan ook een belangrijk omzetkanaal voor ons bedrijf.
Afgelopen vrijdag om 6 uur 's avonds word ons account plotseling zonder enige vorm van communicatie geblokkeerd, wij hebben de hele avond gezocht naar wat het probleem kon zijn. uiteindelijk het forum geraadpleegd maar kreeg daar een stomzinnig antwoord waar wij absoluut niets mee konden. na veel zoeken en vele vragen te hebben beantwoord kwamen bij toeval een e-mail adres tegen, toch maar een e-mail verzonden naar adwords waarop een standaard reactie kwam dat ons account opgeschort is omdat er waarschijnlijk iemand op ons account is geweest die geen toegang had en het enkele werkdagen kon gaan duren voordat het account weer werd geactiveerd.
Deze stap van google is voor ons (nog)begrijpelijk en hebben dan ook zaterdag een nieuw account aangemaakt (om zo min mogelijk omzet mis te lopen) Na uren zwoegen, een betaling via ideal gedaan en om 6 uur 's avonds stonden de nieuwe advertentie's online. De hele avond hebben de advertentie naar behoren gedraaid totdat er om 00:20 geen advertentie meer werden weergegeven.
Weer een e-mail gestuurd met de vraag wat er aan de hand was en gevraagd het account te deblokkeren omdat er dit keer niemand op het account kan zijn geweest.
Het standaard antwoord van google adwords;
"Uit veiligheidsoverwegingen en om de factuurgegevens te verifiëren,
controleren we regelmatig accounts. Uw account wordt momenteel
gecontroleerd door onze specialisten en dit is waarschijnlijk de oorzaak
van uw probleem."
Wat Factuurgegevens worden gecontroleerd!!! Er vallen geen factuurgegevens te controleren omdat er via ideal betaald is!!
Conclusie,
Wij hebben er grote problemen mee dat google hun machtspositie misbruikt want concurrentie is er voor hen hier in nederland niet met hun 92% marktaandeel. Laat staan dat wij voor hen een klant zijn.
*service word er niet geboden, de enigste service dat ze geven is dat de prijs per klik die wij betalen door hen op een schandalige manier word opgedreven.
*Ze kunnen doen en laten wat ze willen een klant bij google heeft uiteindelijk toch geen keuze en moet noodgedwongen maar bij hen blijven adverteren.
*ze zijn slecht te bereiken (er is nergens een duidelijk e-mail adres te vinden)
*vind je via via uiteindelijk een e-mail adres krijg je standaard antwoorden, met stipt de volgende twee zinnen 'het kan enkele werkdagen duren en 'bedankt voor uw geduld'
*een telefoon nummer is er al helemaal niet (kost hen waarschijnlijk geld). was dat er wel geweest dan had ik nog een weekend gehad.
*er is een forum, maar deze leden hebben totaal niets met google adwords te maken. Voor google adwords is het forum alleen een goedkope manier om problemen opgelost te krijgen 'niets meer niets minder'
* er is een 0900 nummer maar alleen om nieuwe klanten te helpen met het opzetten van een advertentie.
Mijn excusses voor dit lange bericht, maar het frusteerd dat er zonder medeweten van ons een account zomaar geblokkeerd kan worden en er zelf maar achter moeten komen.
Met vriendelijke groet,
een gefrusteerde en boze adwords gebruiker
Ik wil toch even mijn klachten uiten over de slechte service, bereikbaarheid en standaard antwoorden van Goolge adwords.
Wij zijn al enkele jaren via google adwords aan het adverteren op het internet, dit jaar hebben voor vele tienduizenden euro's geadverteerd en het is dan ook een belangrijk omzetkanaal voor ons bedrijf.
Afgelopen vrijdag om 6 uur 's avonds word ons account plotseling zonder enige vorm van communicatie geblokkeerd, wij hebben de hele avond gezocht naar wat het probleem kon zijn. uiteindelijk het forum geraadpleegd maar kreeg daar een stomzinnig antwoord waar wij absoluut niets mee konden. na veel zoeken en vele vragen te hebben beantwoord kwamen bij toeval een e-mail adres tegen, toch maar een e-mail verzonden naar adwords waarop een standaard reactie kwam dat ons account opgeschort is omdat er waarschijnlijk iemand op ons account is geweest die geen toegang had en het enkele werkdagen kon gaan duren voordat het account weer werd geactiveerd.
Deze stap van google is voor ons (nog)begrijpelijk en hebben dan ook zaterdag een nieuw account aangemaakt (om zo min mogelijk omzet mis te lopen) Na uren zwoegen, een betaling via ideal gedaan en om 6 uur 's avonds stonden de nieuwe advertentie's online. De hele avond hebben de advertentie naar behoren gedraaid totdat er om 00:20 geen advertentie meer werden weergegeven.
Weer een e-mail gestuurd met de vraag wat er aan de hand was en gevraagd het account te deblokkeren omdat er dit keer niemand op het account kan zijn geweest.
Het standaard antwoord van google adwords;
"Uit veiligheidsoverwegingen en om de factuurgegevens te verifiëren,
controleren we regelmatig accounts. Uw account wordt momenteel
gecontroleerd door onze specialisten en dit is waarschijnlijk de oorzaak
van uw probleem."
Wat Factuurgegevens worden gecontroleerd!!! Er vallen geen factuurgegevens te controleren omdat er via ideal betaald is!!
Conclusie,
Wij hebben er grote problemen mee dat google hun machtspositie misbruikt want concurrentie is er voor hen hier in nederland niet met hun 92% marktaandeel. Laat staan dat wij voor hen een klant zijn.
*service word er niet geboden, de enigste service dat ze geven is dat de prijs per klik die wij betalen door hen op een schandalige manier word opgedreven.
*Ze kunnen doen en laten wat ze willen een klant bij google heeft uiteindelijk toch geen keuze en moet noodgedwongen maar bij hen blijven adverteren.
*ze zijn slecht te bereiken (er is nergens een duidelijk e-mail adres te vinden)
*vind je via via uiteindelijk een e-mail adres krijg je standaard antwoorden, met stipt de volgende twee zinnen 'het kan enkele werkdagen duren en 'bedankt voor uw geduld'
*een telefoon nummer is er al helemaal niet (kost hen waarschijnlijk geld). was dat er wel geweest dan had ik nog een weekend gehad.
*er is een forum, maar deze leden hebben totaal niets met google adwords te maken. Voor google adwords is het forum alleen een goedkope manier om problemen opgelost te krijgen 'niets meer niets minder'
* er is een 0900 nummer maar alleen om nieuwe klanten te helpen met het opzetten van een advertentie.
Mijn excusses voor dit lange bericht, maar het frusteerd dat er zonder medeweten van ons een account zomaar geblokkeerd kan worden en er zelf maar achter moeten komen.
Met vriendelijke groet,
een gefrusteerde en boze adwords gebruiker