Defecte computer Citroen C3, kosten geheel voor berijder?
Geplaatst: 14 nov 2010 22:20
Dames/heren,
Deze week ging onze C3 uit 2003 met 60.000 km op de teller stuk (De auto start gewoon niet meer). De oorzaak blijkt nu een defecte hoofdcomputer. Kosten 1400 Euro. Dit nadat 2 jaar terug een andere computer (moduul?) die zo'n 600 Euro kostte de geest had gegeven. Mijn stelling richting dealer (waar de auto gekocht en altijd in onderhoud is geweest), is dat ik vindt dat een auto langer dan 60000km met een computer moet doen. De stelling van de dealer is, dat voelt u al aankomen, dat dit typisch een geval van pech is (het gebeurd zelden). Overigens deden ze er ruim 4 uur over om uberhaupt uit te vinden wat er stuk was, wat ik ook absurt vnidt.
Ik vind dat om reden van mijn stelling de dealer een soort regeling zou moeten voorstellen. Hij is dat niet van zins en ook mijn "dreiging" dat ik dan via Citroen Nederland eea ga proberen werd gepareerd met de opmerking dat ik dat niet hoefde te proberen, omdat zij sowieso daar niets aan deden. Ik heb inderdaad wat reacties in die richting mbt storingen aan auto's. 2 jaar fabrieksgarantie, evt uitloop coulance regeling. Zal allemaal best, maar ik vindt 60000 km voor een computer gewoon te kort. Zijn er misschien nog tips of positieve ervaringen met citroen Nederland en/of haar dealers?
Alvast bedankt.
m.vr.gr.
Marcel Tiggelaven
Deze week ging onze C3 uit 2003 met 60.000 km op de teller stuk (De auto start gewoon niet meer). De oorzaak blijkt nu een defecte hoofdcomputer. Kosten 1400 Euro. Dit nadat 2 jaar terug een andere computer (moduul?) die zo'n 600 Euro kostte de geest had gegeven. Mijn stelling richting dealer (waar de auto gekocht en altijd in onderhoud is geweest), is dat ik vindt dat een auto langer dan 60000km met een computer moet doen. De stelling van de dealer is, dat voelt u al aankomen, dat dit typisch een geval van pech is (het gebeurd zelden). Overigens deden ze er ruim 4 uur over om uberhaupt uit te vinden wat er stuk was, wat ik ook absurt vnidt.
Ik vind dat om reden van mijn stelling de dealer een soort regeling zou moeten voorstellen. Hij is dat niet van zins en ook mijn "dreiging" dat ik dan via Citroen Nederland eea ga proberen werd gepareerd met de opmerking dat ik dat niet hoefde te proberen, omdat zij sowieso daar niets aan deden. Ik heb inderdaad wat reacties in die richting mbt storingen aan auto's. 2 jaar fabrieksgarantie, evt uitloop coulance regeling. Zal allemaal best, maar ik vindt 60000 km voor een computer gewoon te kort. Zijn er misschien nog tips of positieve ervaringen met citroen Nederland en/of haar dealers?
Alvast bedankt.
m.vr.gr.
Marcel Tiggelaven