LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vraagje

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
serendipity

Vraagje

Ongelezen bericht door serendipity »

Hai,

Ik had even een vraag. Wij hebben 2 weken geleden bij een restaurant/bowling gereserveerd voor 13 man. Dat is 2 uur bowlen en erna steengrillen.

Nu waren we daar gisteren en 4 van de 13 mensen konden niet mee, dit werd op de dag zelf tegen mij gemeld, een uur vantevoren, ik kan het dan dus niet meer gaan afzeggen bij de bowlingbaan.

3 waren er ziek en 1 iemand had een overlijden. Nu moesten wij voor 2 van de 4 mensen gewoon gaan betalen omdat er niet was afgezegd. Die man nam er 2 voor zijn rekening en ik moest de overige 2 betalen.

Die man zei dat ie anders de 2e bowlingbaan had kunnen verhuren aan andere mensen. Maar we waren met zn 9en en dus alsnog 2 banen, want je kan maar met 7 personen op 1 baan, dus dat verhaal ging helemaal niet op?

Het vlees wat er was voor het grillen, is helemaal opgekomen, er lagen nog 4 lapjes vlees aan het einde en iedereen heeft gewoon normaal gegeten. Hoe willen daar nog 4 mensen extra van gegeten hebben?Dit was echt geen vlees voor 13 man. Die man zei nog: als ik onze voorwaarden hanteer moet het gewoon zo. Maar nergens zijn die voorwaarden bekend op de site?

Nergens staat dat je minimaal zoveel dagen/uren vantevoren moet afzeggen omdat het anders in rekening wordt gebracht.

Mag dit zomaar? Wie o wie weet dit?

VioletPrue

Re: Vraagje

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Er is ook nog zoiets als normaal nadenken.
Die man scheldt je al twee personen kwijt, wees blij!
Hij had je ook de andere twee kunnen laten betalen.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Het feit dat de schalen vlees helemaal op gingen wil nog niet zeggen dat het niet genoeg was voor 13 man....

armiva

Ongelezen bericht door armiva »

Ja, als er op de dag zelf afzegt, is het heel coulant dat die man je maar voor 2 laat betalen ipv voor 4 personen.
Ze hebben voor het eten op 4 extra mensen gerekend.
Per persoon krijg je vaak zoveel vlees en salade e.d.
Dat jullie alles met minder personen hebben opgegeten, heeft hier niets mee te maken. Het gaat om de bestelling.

serendipity

Ongelezen bericht door serendipity »

Het gaat mij om zijn argumenten.

a. nergens staan voorwaarden
b. een 2e bowlingbaan hadden we sowieso dus daar loopt ie helemaal geen verlies op, je betaald per baan, en niet per personen per baan.

Op basis van het 2e argument heb ik moeten betalen voor de personen die mij een uur vantevoren lieten weten dat ze niet kwamen.

inekevanvliet

Ongelezen bericht door inekevanvliet »

de personen die een uur van te voren afbelden het gewoon laten betalen

moet je overal 24 uur van te voren afmelden zelfs je tandarts anders krijg je gewoon een rekening

lijkt me ook vanzelfsprekend

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

serendipity schreef:Het gaat mij om zijn argumenten.

a. nergens staan voorwaarden
b. een 2e bowlingbaan hadden we sowieso dus daar loopt ie helemaal geen verlies op, je betaald per baan, en niet per personen per baan.

Op basis van het 2e argument heb ik moeten betalen voor de personen die mij een uur vantevoren lieten weten dat ze niet kwamen.
Dus maak je nu van jouw probleem zijn probleem, terwijl hij je al 50% tegemoed is gekomen.
Zoals hierboven al gezegd zetten mensen jou voor het blok en daar zullen ze dan zelf voor moeten opdraaien.
En niet de ondernemer.
Naar mijn mening is hij al coulant geweest om voor 2 personen te betalen.
Extra baan of niet, 'goede' redenering of niet, hij is coulant.
En heb je echt goed gevraagd naar de voorwaarden?
Ook de site gecheckt?

Gesloten