Pagina 1 van 1
Hema reis verzekering : Bedrog en geen klachtafhandeling !
Geplaatst: 16 nov 2010 01:23
door mikediki
Ik heb een doorlopende reisverzekering bij Hema , met alle opties , waaronder vervangend vervoer. halfverwege frankrijk (tolweg) pech , dynamo loopt vast.
Bij garage zegt men dat het 4 dagen gaat duren voor mijn auto klaar is.
Ik heb nog 250 km te gaan naar eindbestemming en bel met hema en vraag om een vervangende auto waar ik recht op heb en voor betaal immers.
Na ruim een uur bellen is de reactie van Hema , sorry maar we hebben geen auto
voor u want het is hoogseizoen , erg druk en je staat op een lastige plaats met pech. Neem de bus en trein maar naar je eindbestemming, bewaar de bonnetjes
en geen taxi kosten maken. Hoe ik ook praatte , het hielp niets allemaal , ben 2 dagen later op eindbestemming aangekomen en een week zonder auto gezeten, daarna mijn eigen auto weer op moeten halen met openbaar vervoer en weer terug. Bij thuiskomst , schriftelijke klacht ingediend , 2 x per mail en Hema Laat na een ontvangst bevestiging niets meer van zich horen .
Ongelooflijk hoe ze daar met klanten omgaan , en geld afschrijven doen ze nog steeds !
Re: Hema reis verzekering : Bedrog en geen klachtafhandeling !
Geplaatst: 16 nov 2010 10:30
door Rene1986
Beste Mikediki,
Als je een reisverzekering zoekt, denk je toch niet gelijk aan de Hema. Tegenwoordig verkoopt iedereen een reisverzekering, Hema, Kruidvat en misschien binnenkort ook wel de Intra Tuin en Blokker. Ik snap wel waarom reizigers deze aanschaffen, het is goedkoop. Maar goedkoop is duurkoop. Dus de volgende keer je beter oriƫnteren naar een goede reisverzekering. Ik heb zelf veel baat gehad bij
http://www.reisverzekeringblog.nl, daar staat informatie op over reisverzekeraars en reisverzekeringen.
Succes,
Renee
Re: Hema reis verzekering : Bedrog en geen klachtafhandeling !
Geplaatst: 16 nov 2010 12:12
door mikediki
renee,
Het gaat mij om het principe, ze verkopen mensen een produkt waarvoor je betaalt. Als je bij de Hema verf koopt en het blik is leeg, dan pik je dat ook niet.
Ik zet dit op het forum zodat dit soort bedrog, want dat is het gewoon eens wordt gestopt.
Groet,
Chris
Re: Hema reis verzekering : Bedrog en geen klachtafhandeling !
Geplaatst: 16 nov 2010 12:18
door GJvdZ
mikediki schreef:Ik heb een doorlopende reisverzekering bij Hema , met alle opties , waaronder vervangend vervoer. halfverwege frankrijk (tolweg) pech , dynamo loopt vast.
Bij garage zegt men dat het 4 dagen gaat duren voor mijn auto klaar is.
Ik heb nog 250 km te gaan naar eindbestemming en bel met hema en vraag om een vervangende auto waar ik recht op heb en voor betaal immers.
Na ruim een uur bellen is de reactie van Hema , sorry maar we hebben geen auto
voor u want het is hoogseizoen , erg druk en je staat op een lastige plaats met pech. Neem de bus en trein maar naar je eindbestemming, bewaar de bonnetjes
en geen taxi kosten maken. Hoe ik ook praatte , het hielp niets allemaal , ben 2 dagen later op eindbestemming aangekomen en een week zonder auto gezeten, daarna mijn eigen auto weer op moeten halen met openbaar vervoer en weer terug. Bij thuiskomst , schriftelijke klacht ingediend , 2 x per mail en Hema Laat na een ontvangst bevestiging niets meer van zich horen .
Ongelooflijk hoe ze daar met klanten omgaan , en geld afschrijven doen ze nog steeds !
Het is natuurlijk hardstikke vervelend als dat gebeurt, maar soms zit het nu eenmaal tegen. Mijn werkgever betaald heel veel geld aan de leasemaatschappij van mijn auto en ook dan is het wel eens mogelijk dat er geen vervangende auto is bij onderhoud, of dat er niet direct een oplossing is. Om nu meteen grote woorden als "bedrog" te gebruiken, gaat wel erg ver.
En verder is het gewoon mensenwerk (ja, het werk wordt daar gewoon gedaan door mensen zoals U en ik, niet door enge geldbeluste monsters...).
Re: Hema reis verzekering : Bedrog en geen klachtafhandeling !
Geplaatst: 16 nov 2010 14:33
door rednax
Beste Chris,
Als een ingediende klacht niet of niet naar behoren door een financiele dienstverlener wordt afgehandeld staat het je altijd vrij de klacht voor te leggen aan het kifid (
www.kifid.nl).
Overigens snap ik niet waarom iemand een verzekering afneemt bij een organisatie als Hema. Het enige wat je daar aan advies kunt krijgen (althans in de lokale Hema) is een naar het folderrek wijzende cassiere. Maar zoals ook al aangegeven zal de prijs wel het belangrijkste zijn geweest, zonder verder onderzoek naar dekking/voorwaarden/uitsluitingen e.d..
Re: Hema reis verzekering : Bedrog en geen klachtafhandeling !
Geplaatst: 16 nov 2010 21:58
door finadleo
@ GJvdZ, dat argument gaat natuurlijk niet op. Er is altijd een verangende auto beschikbaar. Is gewoon een kwestie van prijs. Ook Hema kan een auto huren en vervolgens aanbieden als vervanging.
Als vervanging in de polis staat, dient Hema (en ook die leasemij) dat na te komen.
@ Rednex, tja Hema en rookworsten is (geloof ik) wel ok. Hema en verzekeringen? Het is opvallend om te zien hoeveel klachten er zijn van internetsluiters. Maar ja, polisvoorwaarden lezen is zo saai en de premie is zo goedkoop.
Re: Hema reis verzekering : Bedrog en geen klachtafhandeling !
Geplaatst: 18 nov 2010 21:20
door berend12
U kunt ook bij de Hema (dus niet bij de verzekeraar van de Hema) een schriftelijke klacht indienen, zij hebben immers het product verkocht.
zie hier