LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] LEOlux

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
a.verhagen
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 nov 2010 13:23

LEOlux

Ongelezen bericht door a.verhagen »

Gekocht bij 't Binnenhuis in Helmond, een prachtige gloednieuwe knalpaarse wollen bank van het merk Leolux. Een gedúrfde bank: Modern met tóch een chique klasse uitstraling.
Destijds...
Na 1 1/2 jaar is de stof op door (ochtend!)daglicht beschenen plekken dusdanig vergijsd dat de klasse er behoorlijk vanaf is. Wat een spijt. Voor het aankoopbedrag van 1.961 euro had ik bij een zweeds levenrancier wel 4 banken kunnen kopen, elke 2 jaar een nieuwe. Maar dat was niet de bedoeling!
Enfin, Leolux heeft toch de naam van klasse en kwaliteit.
We melden dit en probleem wordt opgelost. Mooi niet dus!
Men wil de bank herstofferen maar of ik dan even 1712,- euro zelf bijbetaal. Huh...? Dat was mijn eerste reactie. Na 1 1/2 jaar deze bank in bezit te hebben? Vreemd.
Zowel Leolux, als de winkelier verschuilen zich achter de volgende reden: Ik zou níet de eerste eigenaar zijn. Dat is de winkel die de bank van Leolux heeft gekocht. En omdat de bank in de showroom heeft gestaan (en dus is gebruikt) tellen deze jaren erbij en heb ik "recht"op een garantieregeling alsof mijn bank al 6 jaar oud is... NOU JA!
Leolux, ik hád veel vertrouwen in dit merk.....

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: LEOlux

Ongelezen bericht door sjoegel »

Wat voor soort stof zit erop ? Katoen linnen bijvoorbeeld verkleurd al naar een een paar maanden.

Een bank "even" ophalen en herstofferen is takkeduur. duurder dan een nieuwe.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: LEOlux

Ongelezen bericht door seconds-out »

a.verhagen schreef:Gekocht bij 't Binnenhuis in Helmond, een prachtige gloednieuwe knalpaarse wollen bank van het merk Leolux. Een gedúrfde bank: Modern met tóch een chique klasse uitstraling.
Destijds...
Na 1 1/2 jaar is de stof op door (ochtend!)daglicht beschenen plekken dusdanig vergijsd dat de klasse er behoorlijk vanaf is. Wat een spijt. Voor het aankoopbedrag van 1.961 euro had ik bij een zweeds levenrancier wel 4 banken kunnen kopen, elke 2 jaar een nieuwe. Maar dat was niet de bedoeling!
Enfin, Leolux heeft toch de naam van klasse en kwaliteit.
We melden dit en probleem wordt opgelost. Mooi niet dus!
Men wil de bank herstofferen maar of ik dan even 1712,- euro zelf bijbetaal. Huh...? Dat was mijn eerste reactie. Na 1 1/2 jaar deze bank in bezit te hebben? Vreemd.
Zowel Leolux, als de winkelier verschuilen zich achter de volgende reden: Ik zou níet de eerste eigenaar zijn. Dat is de winkel die de bank van Leolux heeft gekocht. En omdat de bank in de showroom heeft gestaan (en dus is gebruikt) tellen deze jaren erbij en heb ik "recht"op een garantieregeling alsof mijn bank al 6 jaar oud is... NOU JA!
Leolux, ik hád veel vertrouwen in dit merk.....

Nou ja zeg!
Te gek voor woorden en dan met zo n dure bank :(
t Binnenhuis zit zo fout als het maar kan.
De bank hoort op kosten van t Binnenhuis/LEOlux opnieuw bekleed te worden.
Te belachelijk voor woorden ook dat je garantie beperkt wordt omdat de bank al zes jaar (!) in de showroom staat.
Is niet jouw probleem..de garantieperiode gaat pas in NA de verkoop van een produkt.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: LEOlux

Ongelezen bericht door sjoegel »

Second out, nergens staat dat de bank 6 jaar in de showroom stond.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: LEOlux

Ongelezen bericht door seconds-out »

sjoegel schreef:Second out, nergens staat dat de bank 6 jaar in de showroom stond.
a.verhagen schreef: Zowel Leolux, als de winkelier verschuilen zich achter de volgende reden: Ik zou níet de eerste eigenaar zijn. Dat is de winkel die de bank van Leolux heeft gekocht. En omdat de bank in de showroom heeft gestaan (en dus is gebruikt) tellen deze jaren erbij en heb ik "recht"op een garantieregeling alsof mijn bank al 6 jaar oud is... NOU JA!
"Alsof mijn bank al 6 jaar oud is..."

Ging ervan uit dat de winkelier de bank als zes jaar oud beschouwd maar je hebt gelijk...er staat niet dat de bank al 6 jaar in de showroom stond. :idea:

Jannes22
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 jan 2009 16:22

Re: LEOlux

Ongelezen bericht door Jannes22 »

seconds-out schreef:Te belachelijk voor woorden ook dat je garantie beperkt wordt omdat de bank al zes jaar (!) in de showroom staat.
Is niet jouw probleem..de garantieperiode gaat pas in NA de verkoop van een produkt.
Tenzij.. de koper een leuke korting op een showroom model heeft gehad. Dan zit het iets anders, toch?

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: LEOlux

Ongelezen bericht door seconds-out »

Jannes22 schreef:
seconds-out schreef:Te belachelijk voor woorden ook dat je garantie beperkt wordt omdat de bank al zes jaar (!) in de showroom staat.
Is niet jouw probleem..de garantieperiode gaat pas in NA de verkoop van een produkt.
Tenzij.. de koper een leuke korting op een showroom model heeft gehad. Dan zit het iets anders, toch?
Jannes
Je kan wel van alles verzinnen. Ts geeft aan dat er bijna 2000 euro is betaald voor de bank.
Heb daarom je bijdrage als off-topic gemeld.

Jannes22
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 jan 2009 16:22

Re: LEOlux

Ongelezen bericht door Jannes22 »

NVT, Verkeerd gelezen
Laatst gewijzigd door Jannes22 op 17 nov 2010 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: LEOlux

Ongelezen bericht door sjoegel »

Lezen Jannes, lezen... nergens staat dat de bank 6 jaar in de showroom stond.

Jannes22
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 jan 2009 16:22

Re: LEOlux

Ongelezen bericht door Jannes22 »

sjoegel schreef:Lezen Jannes, lezen... nergens staat dat de bank 6 jaar in de showroom stond.
Excuus, er staat idd ALSOF hij al 6 jaar oud is. Wel geeft de winkel aan dat de bank in de showroom heeft gestaan. Wist je daarvan af of heb je de bank echt als nieuw gekocht? Wanneer dat zo is klopt er idd iets niet bij de winkelier. Wat staat er op je orderbon? Mocht je idd een showroom exemplaar hebben gekregen die al gebruikt is zou ik hier ook een punt van maken als ik jou was.

Jolen
Berichten: 157
Lid geworden op: 31 aug 2010 14:13

Re: LEOlux

Ongelezen bericht door Jolen »

De winkel is verantwoordelijk, niet de leverancier. En de garantie moet gewoon ingaan op het moment van levering bij de klant. Wat staat er in de voorwaarden En zijn ze lid van CBW?

MAXIEM

Re: LEOlux

Ongelezen bericht door MAXIEM »

a.verhagen

De verkoper dient een deugdelijk produkt te leveren en daarvan is in dit geval onweerlegbaar geen sprake. De verkoper dient dus de bank kosteloos te herstellen en zijn zaakjes zelf te regelen met zijn voorschakel. Als deze winkelier lid is van het CBW, dan kun je bij die instantie een klacht indienen en reparatie opeisen.

Maxiem.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: LEOlux

Ongelezen bericht door crazyme »

MAXIEM schreef: De verkoper dient een deugdelijk produkt te leveren en daarvan is in dit geval onweerlegbaar geen sprake.
a.verhagen schreef:Na 1 1/2 jaar is de stof op door (ochtend!)daglicht beschenen plekken dusdanig vergijsd dat de klasse er behoorlijk vanaf is.
Maxiem, verklaar "onweerlegbaar"

Je bent nogal snel van mening dat de klacht terecht is. Zonder het produkt, de stof en de situatie te kennen.

Gesloten