Oxxio, fout op fout
Geplaatst: 17 nov 2010 14:43
Omdat ik alle fouten van Oxxio zat was, heb ik ze op 14-11 een klacht gestuurd via de website. Bij deze mijn verhaal en het "antwoord" wat ik van ze kreeg. Hieruit blijkt maar weer dat de medewerksters gewoon oogkleppen ophebben en niet eens lezen wat er staat.
Goedendag,
Bij deze wil ik mijn onvrede uiten over de manier waarop de zaken bij Oxxio afgehandeld worden, en hoe dat klanten telefonisch door uw medewerkers behandeld worden.
Vandaar dat u wel kunt begrijpen dat ik niet meer telefonisch contact met uw bedrijf opneem, (kosten 15 eurocent per minuut incl daarbij komende kosten voor mobiel abonnement omdat ik, net als vele anderen met mij geen vaste aansluiting hebben)
Ik ben 3 jaar geleden klant geworden bij Oxxio, zou 750 kwh groene stroom gratis krijgen (3 maanden gratis groene stroom-actie) Vervolgens ontvang ik een jaar-afrekening, blijkt het niet te zijn verrekend, ik kon toen 2 maal bellen naar uw "klantenservice" voordat duidelijk werd dat ik dit pas vergoed zou krijgen als het contract minimaal 1 jaar liep, dus op een "jaar-afrekening" terwijl het contract een half jaar liep werd het niet verrekend.
Nou goed, ik heb me daarbij neergelegd en wachtte het volgende jaar af, weer een jaar-afrekening, en tot mijn grote verbazing, weer geen korting op de factuur, mocht ik weer naar jullie bellen om na 20 minuten te horen te krijgen dat het bedrag vergoed zou worden. Totaal dus anderhalf jaar gewacht op 3 maanden groene stroom, maarja we zijn milieu-bewust bezig, of niet?
Ook erg fijn was dat ik korte tijd daarna ging verhuizen van studentenwoning naar eengezinswoning. Dus maandelijks voorschot-bedrag kon flink omlaag, van een huis met 5 medebewoners, de een nog minder zuinig dan de ander, ging ik namelijk samenwonen met mijn vriend. Dus verbruik zou ook stuk minder worden.
Helaas kostte ook dat weer 3-4 keer bellen met uw klantenservice voordat dat feit eindelijk bij uw medewerkers doordrong, ik had na al die telefoontjes eindelijk iemand getroffen die het lichtknopje had gevonden en die ervoor kon zorgen dat het maandbedrag lager werd dan de maximale 10%. Verbruik zou namelijk met ruim 50% dalen.
Helaas heb ik niet lang in die woning samen kunnen wonen, mocht 5 maanden later alles alleen oplossen, mijn ex vertrok en liet mij alleen achter in een woning waarvan de huur alleen al de helft van mijn maandelijks inkomen was. Daar kwamen ook nog de maandelijkse vaste lasten bij, en als klap op de vuurpijl ook nog een boete bij de verhuurder omdat het huurcontract binnen 1 jaar ontbonden werd, mocht nog een extra maand huur erbij neertellen. Ik heb gelukkig heel snel kunnen regelen dat ik kleiner en goedkoper ging wonen, had daarnaast nog wat gespaard, ook al was het niet veel en kon ik er net de eerste maand huur voor de nieuwe woning mee betalen. Het geld was op. In 1 maand tijd 2 keer maandbedrag voor oude woning, en meteen een maand huur voor nieuwe woning.
Ik moest hierdoor al mijn best doen om het hoofd boven water te houden, groots was dan ook mijn verbazing toen bleek dat oxxio in die periode dat ik verhuisde het voorschotbedrag voor de oude woning incasseerde ipv het gewijzigde bedrag voor de nieuwe woning, wat daarvoor op mijn rekening bleef staan. Ik heb dan ook meteen die incasso laten storneren en *zucht* alweer contact met jullie 0900-lijn opgenomen. Ik was het hele gezeik rondom de fouten die gemaakt werden helemaal zat. Heb dus ook tegen de medewerkster aangegeven dat Oxxio het verschuldigde bedrag dan maar met de eind-afrekening voor dat adres moest verrekenen. Ze heeft dit ook zelf beaamd.
Ik dacht dat het opgelost was. Maar ontving maar geen eind-afrekening. Dus kon ik alwéér de telefoon pakken om jullie te bellen, daar werd aangegeven dat de afrekening maximaal 2 maanden kon duren, paar weken later nog steeds geen brief van oxxio, meermaals gebeld en gevraagd of juiste (post)adres in het systeem stond. Dat werd iedere keer beaamd. Maar helaas hebben ze in de postkamer geen licht, want daar bleek na vele telefoontjes de eind-afrekening vrolijk naar het oude adres te zijn gestuurd. (ironisch genoeg speelt nu op de radio: Mag het licht uit?)
Binnen 1 week nadat dit eindelijk duidelijk was geworden, ontving ik de bewuste afrekening die ik ook heb voldaan.
Hehe eindelijk rust, op naar de volgende jaar-afrekening. Maar daar blijkt Oxxio een stokje voor te steken, of beter gezegd Liander, want daar ontving ik een kaartje van dat Oxxio de levering zou stoppen, per 6 Oktober en dat ik op zoek moest naar een andere leverancier om te voorkomen dat ik afgesloten zou worden. Terwijl mijn woning net op dat moment verbouwd werd door de woningstichting en ik tijdelijk ergens anders sliep omdat iedere dag de bouwvakkers in en uit liepen. Kon uiteindelijk contact opnemen met Liander om hun te vragen waar het nou over ging, ook weer 0900, die verwezen me door naar Oxxio weer 0900, daar kreeg ik een snibbige tante die me zei dat ik achterstanden had en dat ik maar met Intrum Justitia contact op moest nemen, omdat deze nu de zaak in behandeling hadden...???
Ik stond perplex, ik had verder alle rekeningen voldaan, zelfs meermaals Oxxio aangeraden bij bekenden, en nu ineens dit? Had verder nooit wat gehoord over een achterstand, noch van Oxxio noch van Intrum Justitia had ik iets gehoord/gezien/gelezen. Ik geloofde ook niet dat het waar was, en heb ook tegen deze medewerkster gezegd dat ik wilde dat ze een duidelijk overzicht zou sturen met de door mij betaalde bedragen en een specificatie van het openstaande bedrag met de exacte berekening van de achterstand. Tot op heden heb ik deze niet mogen ontvangen.
Helaas was deze fatale fout nog niet genoeg, want ik zocht een nieuwe leverancier, deze had de service om bij vorige leveranciers na te vragen wanneer contracten aflopen, om te voorkomen dat klanten boete betalen voor vervroegd beeindigen van een contract. Voor mij geluk bij een ongeluk dat ik deze heb uitgekozen, want ze belden me diezelfde dag nog op en wisten mij te vertellen dat mijn contract af zou lopen in Oktober 2011 voor stroom en in November 2012 voor gas. Dus niet 06-10-2010 die op het kaartje stond aangegeven.
Ik liet het dus op zijn beloop, had genoeg aan mijn hoofd, naast de verbouwing was ik namelijk ook nog per 01-10 mijn baan kwijt door ziekte en omdat mijn ex-werkgever verzuimde mij ziek te melden bij het UWV en ik er pas 3 weken later achter kwam dat ik niet in aanmerking kom voor WW en dat ik mezelf ziek moest melden bij het UWV heb ik geen enkele inkomsten. Tegen de tijd dat de verbouwing klaar was, een aantal weken later. Kreeg ik weer een lief kaartje van Liander, met daarop de herinnering om per direct een nieuwe leverancier door te geven, om afsluiting te voorkomen. Weer nam ik contact op met de leverancier van mijn keuze, deze belde mij na het weekeind terug en gaven aan dat niet bekend was dat ik een contract bij jullie had. Dus toch per 6-10 stopgezet. Ik heb ook contact opgenomen met Intrum Justitia, volgens laatste 3 medewerkers die ik van jullie heb gesproken waren mijn adresgegeven toch echt juist, weer klein foutje, Intrum Justitia had dus gewoon alles naar mijn oude adres gestuurd (doorgekregen van Oxxio) waar ik al sinds 13-02 niet meer woonachtig ben. Waarschijnlijk jullie ook, aangezien ik namelijk geen post heb ontvangen, afgezien van de eind-afrekening van het oude adres.
Medewerker bij Intrum Justitia heeft me ronduit onbeschoft te woord gestaan. Maar wel direct de juiste gegevens genoteerd, binnen 2 dagen ontving ik een brief waarin ik gesommeerd werd binnen 8 dagen te betalen.
Erg fijn zo'n brief, terwijl de rekeningen zich opstapelen, Oxxio fout op fout maakt, en ik op een houtje bijt.
MAar zelfs dit is voor jullie niet genoeg, nee, ik krijg ineens toch post van Oxxio, waarin even doorgegeven wordt dat er een eindafrekening is opgemaakt en dat het bedrag van mijn rekening wordt geschreven. Bye bye laatste geld, dit hebben jullie nog in bezit. Nog wel, want ik overweeg ten zeerste om dit te storneren, aangezien jullie verzuimd hebben mij te contacteren om de meterstanden door te geven. En vrolijk de (uiteraard) te hoog ingeschatte meterstanden aanhouden die jullie (zogenaamd) van de netbeheerder hebben doorgekregen. Nou hier is niemand aan de deur geweest, ik heb geen verzoek ontvangen om de meterstanden door te geven en de rekening is niet gespecificeerd zoals de reguliere eindafrekeningen van Oxxio. Daarbij is dit nog maar 1 afrekening. Jullie hebben wel eventjes op de website vermeld dat ook al zijn de standen te hoog ingeschat, jullie meestal geen terugbetaling doen van het teveel betaalde bedrag.
Hierbij de correcte meterstanden, per de datum van 06-10
Stroom: 49461
Gas: 24016
Ik hoop dan ook dat jullie deze zullen aanhouden voor de correcte berekening.
Hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben, en dat u hier zeer spoedig een reactie op zult geven. Ik denk dat een week wel een redelijke termijn is, om jullie tegemoet te komen stel ik de termijn op maandag 22 november.
Groeten Mevrouw MK.
Geachte heer/mevrouw K,
Hartelijk dank voor uw e-mail.
Graag informeren wij u dat u voor alle vragen, verzoeken en klachten met betrekking tot deze zaak telefonisch contact op dient te nemen met ons incassobureau Intrum Justitia. Deze zal u verder informeren over de afhandeling van deze zaak. Het telefoonnummer is 070-4528833.
Wij verwachten u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Bij vragen over onze producten of diensten, de beste bespaartips of scherpe aanbiedingen bezoekt u onze website: http://www.oxxio.nl/
Wilt u een verhuizing doorgeven, uw voorschotbedrag, rekeningnummer of contactgegevens wijzigen, gebruik dan de volgende link: https://www.oxxio.nl/Oxxio-Thuis/Zelf-r ... t-wijzigen
Met vriendelijke groet,
Linda Korsten
Oxxio Klantenservice
Oxxio Nederland BV
Goedendag,
Bij deze wil ik mijn onvrede uiten over de manier waarop de zaken bij Oxxio afgehandeld worden, en hoe dat klanten telefonisch door uw medewerkers behandeld worden.
Vandaar dat u wel kunt begrijpen dat ik niet meer telefonisch contact met uw bedrijf opneem, (kosten 15 eurocent per minuut incl daarbij komende kosten voor mobiel abonnement omdat ik, net als vele anderen met mij geen vaste aansluiting hebben)
Ik ben 3 jaar geleden klant geworden bij Oxxio, zou 750 kwh groene stroom gratis krijgen (3 maanden gratis groene stroom-actie) Vervolgens ontvang ik een jaar-afrekening, blijkt het niet te zijn verrekend, ik kon toen 2 maal bellen naar uw "klantenservice" voordat duidelijk werd dat ik dit pas vergoed zou krijgen als het contract minimaal 1 jaar liep, dus op een "jaar-afrekening" terwijl het contract een half jaar liep werd het niet verrekend.
Nou goed, ik heb me daarbij neergelegd en wachtte het volgende jaar af, weer een jaar-afrekening, en tot mijn grote verbazing, weer geen korting op de factuur, mocht ik weer naar jullie bellen om na 20 minuten te horen te krijgen dat het bedrag vergoed zou worden. Totaal dus anderhalf jaar gewacht op 3 maanden groene stroom, maarja we zijn milieu-bewust bezig, of niet?
Ook erg fijn was dat ik korte tijd daarna ging verhuizen van studentenwoning naar eengezinswoning. Dus maandelijks voorschot-bedrag kon flink omlaag, van een huis met 5 medebewoners, de een nog minder zuinig dan de ander, ging ik namelijk samenwonen met mijn vriend. Dus verbruik zou ook stuk minder worden.
Helaas kostte ook dat weer 3-4 keer bellen met uw klantenservice voordat dat feit eindelijk bij uw medewerkers doordrong, ik had na al die telefoontjes eindelijk iemand getroffen die het lichtknopje had gevonden en die ervoor kon zorgen dat het maandbedrag lager werd dan de maximale 10%. Verbruik zou namelijk met ruim 50% dalen.
Helaas heb ik niet lang in die woning samen kunnen wonen, mocht 5 maanden later alles alleen oplossen, mijn ex vertrok en liet mij alleen achter in een woning waarvan de huur alleen al de helft van mijn maandelijks inkomen was. Daar kwamen ook nog de maandelijkse vaste lasten bij, en als klap op de vuurpijl ook nog een boete bij de verhuurder omdat het huurcontract binnen 1 jaar ontbonden werd, mocht nog een extra maand huur erbij neertellen. Ik heb gelukkig heel snel kunnen regelen dat ik kleiner en goedkoper ging wonen, had daarnaast nog wat gespaard, ook al was het niet veel en kon ik er net de eerste maand huur voor de nieuwe woning mee betalen. Het geld was op. In 1 maand tijd 2 keer maandbedrag voor oude woning, en meteen een maand huur voor nieuwe woning.
Ik moest hierdoor al mijn best doen om het hoofd boven water te houden, groots was dan ook mijn verbazing toen bleek dat oxxio in die periode dat ik verhuisde het voorschotbedrag voor de oude woning incasseerde ipv het gewijzigde bedrag voor de nieuwe woning, wat daarvoor op mijn rekening bleef staan. Ik heb dan ook meteen die incasso laten storneren en *zucht* alweer contact met jullie 0900-lijn opgenomen. Ik was het hele gezeik rondom de fouten die gemaakt werden helemaal zat. Heb dus ook tegen de medewerkster aangegeven dat Oxxio het verschuldigde bedrag dan maar met de eind-afrekening voor dat adres moest verrekenen. Ze heeft dit ook zelf beaamd.
Ik dacht dat het opgelost was. Maar ontving maar geen eind-afrekening. Dus kon ik alwéér de telefoon pakken om jullie te bellen, daar werd aangegeven dat de afrekening maximaal 2 maanden kon duren, paar weken later nog steeds geen brief van oxxio, meermaals gebeld en gevraagd of juiste (post)adres in het systeem stond. Dat werd iedere keer beaamd. Maar helaas hebben ze in de postkamer geen licht, want daar bleek na vele telefoontjes de eind-afrekening vrolijk naar het oude adres te zijn gestuurd. (ironisch genoeg speelt nu op de radio: Mag het licht uit?)
Binnen 1 week nadat dit eindelijk duidelijk was geworden, ontving ik de bewuste afrekening die ik ook heb voldaan.
Hehe eindelijk rust, op naar de volgende jaar-afrekening. Maar daar blijkt Oxxio een stokje voor te steken, of beter gezegd Liander, want daar ontving ik een kaartje van dat Oxxio de levering zou stoppen, per 6 Oktober en dat ik op zoek moest naar een andere leverancier om te voorkomen dat ik afgesloten zou worden. Terwijl mijn woning net op dat moment verbouwd werd door de woningstichting en ik tijdelijk ergens anders sliep omdat iedere dag de bouwvakkers in en uit liepen. Kon uiteindelijk contact opnemen met Liander om hun te vragen waar het nou over ging, ook weer 0900, die verwezen me door naar Oxxio weer 0900, daar kreeg ik een snibbige tante die me zei dat ik achterstanden had en dat ik maar met Intrum Justitia contact op moest nemen, omdat deze nu de zaak in behandeling hadden...???
Ik stond perplex, ik had verder alle rekeningen voldaan, zelfs meermaals Oxxio aangeraden bij bekenden, en nu ineens dit? Had verder nooit wat gehoord over een achterstand, noch van Oxxio noch van Intrum Justitia had ik iets gehoord/gezien/gelezen. Ik geloofde ook niet dat het waar was, en heb ook tegen deze medewerkster gezegd dat ik wilde dat ze een duidelijk overzicht zou sturen met de door mij betaalde bedragen en een specificatie van het openstaande bedrag met de exacte berekening van de achterstand. Tot op heden heb ik deze niet mogen ontvangen.
Helaas was deze fatale fout nog niet genoeg, want ik zocht een nieuwe leverancier, deze had de service om bij vorige leveranciers na te vragen wanneer contracten aflopen, om te voorkomen dat klanten boete betalen voor vervroegd beeindigen van een contract. Voor mij geluk bij een ongeluk dat ik deze heb uitgekozen, want ze belden me diezelfde dag nog op en wisten mij te vertellen dat mijn contract af zou lopen in Oktober 2011 voor stroom en in November 2012 voor gas. Dus niet 06-10-2010 die op het kaartje stond aangegeven.
Ik liet het dus op zijn beloop, had genoeg aan mijn hoofd, naast de verbouwing was ik namelijk ook nog per 01-10 mijn baan kwijt door ziekte en omdat mijn ex-werkgever verzuimde mij ziek te melden bij het UWV en ik er pas 3 weken later achter kwam dat ik niet in aanmerking kom voor WW en dat ik mezelf ziek moest melden bij het UWV heb ik geen enkele inkomsten. Tegen de tijd dat de verbouwing klaar was, een aantal weken later. Kreeg ik weer een lief kaartje van Liander, met daarop de herinnering om per direct een nieuwe leverancier door te geven, om afsluiting te voorkomen. Weer nam ik contact op met de leverancier van mijn keuze, deze belde mij na het weekeind terug en gaven aan dat niet bekend was dat ik een contract bij jullie had. Dus toch per 6-10 stopgezet. Ik heb ook contact opgenomen met Intrum Justitia, volgens laatste 3 medewerkers die ik van jullie heb gesproken waren mijn adresgegeven toch echt juist, weer klein foutje, Intrum Justitia had dus gewoon alles naar mijn oude adres gestuurd (doorgekregen van Oxxio) waar ik al sinds 13-02 niet meer woonachtig ben. Waarschijnlijk jullie ook, aangezien ik namelijk geen post heb ontvangen, afgezien van de eind-afrekening van het oude adres.
Medewerker bij Intrum Justitia heeft me ronduit onbeschoft te woord gestaan. Maar wel direct de juiste gegevens genoteerd, binnen 2 dagen ontving ik een brief waarin ik gesommeerd werd binnen 8 dagen te betalen.
Erg fijn zo'n brief, terwijl de rekeningen zich opstapelen, Oxxio fout op fout maakt, en ik op een houtje bijt.
MAar zelfs dit is voor jullie niet genoeg, nee, ik krijg ineens toch post van Oxxio, waarin even doorgegeven wordt dat er een eindafrekening is opgemaakt en dat het bedrag van mijn rekening wordt geschreven. Bye bye laatste geld, dit hebben jullie nog in bezit. Nog wel, want ik overweeg ten zeerste om dit te storneren, aangezien jullie verzuimd hebben mij te contacteren om de meterstanden door te geven. En vrolijk de (uiteraard) te hoog ingeschatte meterstanden aanhouden die jullie (zogenaamd) van de netbeheerder hebben doorgekregen. Nou hier is niemand aan de deur geweest, ik heb geen verzoek ontvangen om de meterstanden door te geven en de rekening is niet gespecificeerd zoals de reguliere eindafrekeningen van Oxxio. Daarbij is dit nog maar 1 afrekening. Jullie hebben wel eventjes op de website vermeld dat ook al zijn de standen te hoog ingeschat, jullie meestal geen terugbetaling doen van het teveel betaalde bedrag.
Hierbij de correcte meterstanden, per de datum van 06-10
Stroom: 49461
Gas: 24016
Ik hoop dan ook dat jullie deze zullen aanhouden voor de correcte berekening.
Hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben, en dat u hier zeer spoedig een reactie op zult geven. Ik denk dat een week wel een redelijke termijn is, om jullie tegemoet te komen stel ik de termijn op maandag 22 november.
Groeten Mevrouw MK.
Geachte heer/mevrouw K,
Hartelijk dank voor uw e-mail.
Graag informeren wij u dat u voor alle vragen, verzoeken en klachten met betrekking tot deze zaak telefonisch contact op dient te nemen met ons incassobureau Intrum Justitia. Deze zal u verder informeren over de afhandeling van deze zaak. Het telefoonnummer is 070-4528833.
Wij verwachten u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Bij vragen over onze producten of diensten, de beste bespaartips of scherpe aanbiedingen bezoekt u onze website: http://www.oxxio.nl/
Wilt u een verhuizing doorgeven, uw voorschotbedrag, rekeningnummer of contactgegevens wijzigen, gebruik dan de volgende link: https://www.oxxio.nl/Oxxio-Thuis/Zelf-r ... t-wijzigen
Met vriendelijke groet,
Linda Korsten
Oxxio Klantenservice
Oxxio Nederland BV