Pagina 1 van 1

Hi klantenservice vraagt naar persoonlijke inloggegevens?

Geplaatst: 18 nov 2010 11:48
door Unknown18
Hallo,

Ik heb een probleem met Telefoon rekening Online van Hi. Als ik deze wil bekijken via mijn Hi krijg ik":

Door een technisch probleem kan het gebeuren dat jouw nieuwe rekening later online verschijnt dan je gewend bent. Wij doen er alles aan om dit probleem zo snel mogelijk te verhelpen. Houdt Mijn Hi in de gaten, je rekening zal hier alsnog verschijnen. Je oude rekeningen kun je wel gewoon inzien.

Nu denk ik goed, maar dit bericht staat er al 4 Maanden op. Dus al 4 maanden geen rekening online. Dit noem ik niet echt "Doen er alles aan om dit probleem zsm te verhelpen".

Maar nu de vraag, ik heb gemailt met de klantenservice van Hi ([email protected]). En ik kreeg als reactie:

Bedankt voor je e-mail.

Uit je e-mail begrijp ik dat je geen gebruik kunt maken van Rekening Online. Ik begrijp dat dit vervelend is. Om je vraag in behandeling te kunnen nemen heb ik de volgende gegevens nodig:

- gebruikersnaam
- wachtwoord

Zou je zo vriendelijk willen zijn de gegevens te retourneren middels de reply-functie (of de beantwoordknop) van e-mailprogramma?

Met vriendelijke groet,

Stephanie
Klantenservice Hi

-----------
Terwijl ik op alle sites van bedrijven altijd lees en duidelijk wordt gemaakt dat er nooit naar persoonlijke gegevens of wachtwoorden wordt gevraagd, is dit bij Hi wel gebruikelijk?
Heb ook nog niet geantwoord op deze mail. Ondanks dat dit van Hi komt, vind ik het apart dat zij er wel om vragen. Is het te vertrouwen?

Mvg,

Re: Hi klantenservice vraagt naar persoonlijke inloggegevens?

Geplaatst: 18 nov 2010 11:52
door Eygen
Waar heb je de e-mail van hun klantenservice vandaan? Ik kan hem niet vinden, maar ik zou in ieder geval verwachten dat Hi een e-mail heeft met hun eigen domein. Bijvoorbeeld [email protected].

Re: Hi klantenservice vraagt naar persoonlijke inloggegevens?

Geplaatst: 18 nov 2010 11:52
door GodsSon
Niet doen, gaat ze niks aan. Ze lossen het maar op een andere manier op.

Re: Hi klantenservice vraagt naar persoonlijke inloggegevens?

Geplaatst: 18 nov 2010 11:55
door wini25
Heel goed dat je niet hebt gereageerd, want dit is hun probleem en het probleem kan niet opgelost worden met een gebruikersnaam en wachtwoord. Ik zou gewoon eens naar Hi bellen en verzoeken om de rekeningen per post alsnog nagestuurd te krijgen zonder kosten. Dit is namelijk hun probleem en niet jou probleem!

Re: Hi klantenservice vraagt naar persoonlijke inloggegevens?

Geplaatst: 18 nov 2010 12:07
door Unknown18
Eygen schreef:Waar heb je de e-mail van hun klantenservice vandaan? Ik kan hem niet vinden, maar ik zou in ieder geval verwachten dat Hi een e-mail heeft met hun eigen domein. Bijvoorbeeld [email protected].
Via de Hi site > Klanten service > ZOEK aanklikken > Email intypen > Optie 7, Klantenserivce, Klacht melden. > Kopje Email: Mail ons je klacht & Zo verder ingevuld en opgestuurd. (En toen vanuit de reactie, zag ik dat het verstuurd was via Hi Custhelp).

Ook al zo apart dat bij deze gegevens invullen bij de klachtenformulier ik al bankrekening nummer moest invullen, dat wel gedaan. Maar nu gaat t toch wel erg ver ;-)

Ps, moet zeggen dat ik wel geantwoord heb, maar niet met me gegevens, maar de vraag waarom ze dit vragen en dat dit niet gebruikelijk is bij bedrijven en of er niet andere manier was.

Custhelp.com leidt tevens tot een andere website, is dus extern bedrijf die zij inhuren. Die hebben al helemaal geen recht op mijn gegevens.

Re: Hi klantenservice vraagt naar persoonlijke inloggegevens?

Geplaatst: 18 nov 2010 16:55
door Hatertje
Hi, KPN & Telfort maken gebruik van "Custhelp". Je kan er dus van uit gaan dat dit wel de officiele provider is waarmee je mailt. Echter vind ik het raar dat de betreffende persoon geen toegang heeft tot een systeem waarmee hij/zij jouw gegevens kan inzien.

Nogmaals, het is ongetwijfeld Hi waarmee je mailt, echter vind ik het wel raar dat ze niet kunnen inloggen zonder je gegevens te vragen.

Re: Hi klantenservice vraagt naar persoonlijke inloggegevens?

Geplaatst: 18 nov 2010 17:03
door alwayshonest
Hai,

Niet doen hoor!! Sowieso nooit persoonlijke gegevens via e-mail doorgeven. Ga langs bij een winkel van Hi, neem die mailtjes mee en vraag daar hoe het zit. Ik denk dat het verstandiger is op zo'n manier.. Bescherm jezelf en je privacy..

Greetz..

Re: Hi klantenservice vraagt naar persoonlijke inloggegevens?

Geplaatst: 18 nov 2010 21:46
door Dutch Flamma
Goedenavond!

Hier nog iemand met precies hetzelfde probleem.
Gisteren maar eens op dezelfde wijze zoals topicstarter beschrijft, een klacht ingediend over de online omgeving.

Ik kan al vanaf het begin van mijn abonnement (januari 2010) geen abonnementsgegevens raadplegen wegens een "technische storing". Welke nu dus al 10 maanden duurt...
Ook is na een switch van mijn telefoonnummer (april 2010) het juiste nummer nog steeds niet ingevoerd. Dit geeft problemen met het laten versturen van instellingen voor bijv. het telefoonboek, want die worden naar mijn oude nummer gestuurd en die is vervallen, en ik ontvang dus niks.

Ik kreeg precies dezelfde mail terug met het verzoek mijn inloggegevens door te geven....
Mag toch aannemen dat een klantenservice hiervoor de eigen systemen beschikbaar heeft?!?
Ik heb dus witheet een mail teruggestuurd dat ik dit ronduit belachelijk vind, en niet van plan ben die door te geven.
Ben benieuwd wat de reactie wordt, al verwacht ik er niet veel meer van...

Re: Hi klantenservice vraagt naar persoonlijke inloggegevens?

Geplaatst: 19 nov 2010 12:00
door Acinra
De inlog gegevens heeft de technische helpdesk nodig om te kunnen controleren of alles juist in het systeem staat. Verder wordt er niks mee gedaan, maar ik kan me voorstellen dat mensen er problemen mee hebben om die gegevens door te geven.

Voor het juiste telefoonnummer moet je je hele account verwijderen en met je nieuwe nummer een nieuw account aanmaken. Of het account van beide nummers aanhouden, omdat je anders ook alle gegevens in het account van het oude nummer kwijt bent.

Op 1 of andere manier is (en blijft het blijkbaar) onmogelijk om het nummer aan te passen of abo gegevens. Mensen die met t zelfde nummer van pp naar abo zijn gegaan moe(s)ten ook het hele pp account verwijderen en daarna weer een nieuw account aanmaken, of andersom van abo naar pp.

Re: Hi klantenservice vraagt naar persoonlijke inloggegevens?

Geplaatst: 19 nov 2010 14:30
door Unknown18
In mijn geval is er contract overname plaats gevonden, van m'n vaders naam naar mijn naam (Abo > abo). Tegelijk met een contract verlenging bij Hi.

Het zal ook vast veilig zijn, maar het blijft apart dat dit nodig is.

Re: Hi klantenservice vraagt naar persoonlijke inloggegevens?

Geplaatst: 19 nov 2010 18:00
door Acinra
Bij een contracts overname heb je idd t zelfde probleem. Waarschijnlijk krijg je nog steeds de gegevens van je vader te zien.

In jouw geval kan je ook proberen om t account op naa, van je vader te verwijderen (kan je doen door in te loggen en dan bij account gegevens te kiezen voor "afmelden voor mijn Hi) en dan een nieuw account aanmaken. Zeer waarschijnlijk krijg je dan je eigen gegevens te zien ipv die van je vader