Multimediapc.nl, Problemen
Geplaatst: 18 nov 2010 13:08
Ik heb inmiddels ook ervaring met MultimediaPc.nl
Allereerst maar even de positieve punten; de site is prima verzorgd en doet vermoeden dat het er professioneel aan toe gaat. Het assortiment is up-to-date en de configuraties voor de complete systemen uitgebalanceerd.
Daarnaast hanteert Pascal mooie kasten voor de HTPC's, wat zeker een pluspunt is.
Ook in het telefoongesprek gaf Pascal blijk van goede, degelijke inhoudelijke kennis over het platform. Omdat een (digitale) HTPC configuratie niet hetzelfde is als een dertien-in-een-dozijn systeem is ook dit een belangrijk pluspunt.
Kanttekening daarbij, ik heb zelf inmiddels ruim 16 jaar expert kennis op het Windows platform, dus ik kan dat wel enigszins beoordelen.
Na een offerte heb ik direct besteld, waarbij het systeem vanwege enige (zakelijke) spoed bij de levering aangepast werd in overleg met Pascal.
De zwarte Moneual 972 kasten zouden namelijk pas eind november leverbaar zijn en dat gaf voor mij een onacceptabele vertraging.
De titanium kast had hij op voorraad en hij gaf aan dat hij direct hiermee aan de slag zou kunnen. Wel gaf hij netjes aan dat het systeem ongeveer 2 weken na 18/10 geleverd zou worden, dat was voor mij prima.
Voor de rest van de historie moet je onderin de tijdlijn maar eens doorlezen, dan word je een en ander wel duidelijk.
Natuurlijk vind ik het ook vervelend dat hij 'druk ' is en onvoorziene werkzaamheden heeft, daarnaast op een later tijdstip geconfronteerd word met ernstige ziekte van zijn vrouw waarbij ze zelfs 'kritiek' lag.
Ik ben ook zelfs best bereid om dat begrip om te zetten in geduld, mits Pascal daarover proactief had gecommuniceerd, maar niet pas op het moment dat ik zelf eindeloos erachter aan moet om de status te achterhalen en dan pas over die problemen te horen krijg.
De meest cruciale punten zijn wat mij betreft:
Afspraak=Afspraak:, dit concept is heilig als je een zaak voert, Pascal geeft hiervan geen blijk. Klantenbinding is daardoor, zelfs bij een uiteindelijke levering uitgesloten.
Communicatie: Als je een afspraak niet kunt halen, dan is het van het grootste belang dat je daarover communiceert. Pascal haalt afspraak na afspraak niet en dat zonder enige vorm van communicatie
Openheid: Als een klant dan initiatief neemt om contact op te nemen is het voor een kleine zaak best te accepteren dat er een dag, misschien 2 dagen een antwoord uitblijft. Maar NOOIT antwoord op elke contactpoging is domweg reden om te vermoeden dat er iets ernstig fout zit bij deze zaak, ongeacht of dat nu waar is of niet, ik kan het als klant niet weten.
Pascal moet zich realiseren dat communiceren over vertraging altijd beter is als je telefoon, brieven, email niet te openen cq. te beantwoorden.
Het is jammer; ik had gehoopt een mooie configuratie te bestellen en geleverd te krijgen zonder gezeur. In plaats daarvan ben ik nu dus bezig met het starten van een juridisch traject als de levering of stornering volgende week niet geregeld is.
Ik zal deze review volgende week updaten zodat ook een eerlijk beeld kan ontstaan naar potentiele klanten van MultimediaPC, ook als dat positief is voor MultimediaPC uiteraard.
Ik hoop jullie volgende week dan ook te kunnen melden dat ik uiterlijk woensdag een fantastisch systeem geleverd heb gekregen.
18/10 besteld na telefonisch overleg over configuratie. Deze aangepast na aangeven Pascal dat de zwarte kasten pas eind november voorradig zijn. Daarom gekozen voor Titanium kast die wel onmiddelijk leverbaar is.
Bestelling zal volgens pascal ongeveer 2 weken vergen tot levering.
29/10 geverifieerd bij Pascal of hij ook verwacht te gaan leveren in week 44
01/11 pascal beantwoord de mail van 29/10, de verwachting is inderdaad dat hij gaat leveren in week 44, geeft wel aan dat het 'extreem druk' is en dat hij veel afwezig is voor een 'andere klus waar ik geen rekening mee gehouden heb'
05/11 einde week, geen bericht van multimediapc, geen levering
07/11 Opnieuw bericht verstuurd aan Pascal, met de vraag wanneer hij gaat leveren.
09/11 Nog geen antwoord, opnieuw mail gestuurd met de vraag of hij echt mijn mail even wil beantwoorden
10/11 Geen antwoord, Voicemail ingesproken
11/11 Nogmaal geprobeerd te bellen, weer direct op voicemail uit, ingesproken.
12//11 Pascal eindelijk aan de lijn, geeft aan dat zijn vrouw afgelopen vrijdag in het ziekenhuis is opgenomen en dat eea nogal kritiek was. Om die reden kon hij niet eerder aan de lopende orders toekomen. Geeft wel aan zeker volgende week (week 46) te kunnen leveren.
12/11 Sommatiebrief verstuurd, zowel aangetekend als per reguliere post. Daarin een fatale termijn genoemd voor levering aan mijn adres per 24/11 of een stornering van het volledige factuurbedrag per 22/11 indien hij niet per eerstgenoemde datum kan leveren.
13/11 De aangetekende versie van de brief in 2 bezorgrondes niet te bezorgen
18/11 Aangetekende brief is nog steeds niet opgehaald op postkantoor (info track/trace TNT
18/11 SMS gestuurd aan mobiele telefoon Pascal, vraag info levering want nog steeds blijft elke vorm van communicatie uit, zowel reacties op het schrijven (die hij in in ieder geval per reguliere post heeft ontvangen) als statusinformatie over de levering die toch echt gepland was en afgesproken in week 46
Allereerst maar even de positieve punten; de site is prima verzorgd en doet vermoeden dat het er professioneel aan toe gaat. Het assortiment is up-to-date en de configuraties voor de complete systemen uitgebalanceerd.
Daarnaast hanteert Pascal mooie kasten voor de HTPC's, wat zeker een pluspunt is.
Ook in het telefoongesprek gaf Pascal blijk van goede, degelijke inhoudelijke kennis over het platform. Omdat een (digitale) HTPC configuratie niet hetzelfde is als een dertien-in-een-dozijn systeem is ook dit een belangrijk pluspunt.
Kanttekening daarbij, ik heb zelf inmiddels ruim 16 jaar expert kennis op het Windows platform, dus ik kan dat wel enigszins beoordelen.
Na een offerte heb ik direct besteld, waarbij het systeem vanwege enige (zakelijke) spoed bij de levering aangepast werd in overleg met Pascal.
De zwarte Moneual 972 kasten zouden namelijk pas eind november leverbaar zijn en dat gaf voor mij een onacceptabele vertraging.
De titanium kast had hij op voorraad en hij gaf aan dat hij direct hiermee aan de slag zou kunnen. Wel gaf hij netjes aan dat het systeem ongeveer 2 weken na 18/10 geleverd zou worden, dat was voor mij prima.
Voor de rest van de historie moet je onderin de tijdlijn maar eens doorlezen, dan word je een en ander wel duidelijk.
Natuurlijk vind ik het ook vervelend dat hij 'druk ' is en onvoorziene werkzaamheden heeft, daarnaast op een later tijdstip geconfronteerd word met ernstige ziekte van zijn vrouw waarbij ze zelfs 'kritiek' lag.
Ik ben ook zelfs best bereid om dat begrip om te zetten in geduld, mits Pascal daarover proactief had gecommuniceerd, maar niet pas op het moment dat ik zelf eindeloos erachter aan moet om de status te achterhalen en dan pas over die problemen te horen krijg.
De meest cruciale punten zijn wat mij betreft:
Afspraak=Afspraak:, dit concept is heilig als je een zaak voert, Pascal geeft hiervan geen blijk. Klantenbinding is daardoor, zelfs bij een uiteindelijke levering uitgesloten.
Communicatie: Als je een afspraak niet kunt halen, dan is het van het grootste belang dat je daarover communiceert. Pascal haalt afspraak na afspraak niet en dat zonder enige vorm van communicatie
Openheid: Als een klant dan initiatief neemt om contact op te nemen is het voor een kleine zaak best te accepteren dat er een dag, misschien 2 dagen een antwoord uitblijft. Maar NOOIT antwoord op elke contactpoging is domweg reden om te vermoeden dat er iets ernstig fout zit bij deze zaak, ongeacht of dat nu waar is of niet, ik kan het als klant niet weten.
Pascal moet zich realiseren dat communiceren over vertraging altijd beter is als je telefoon, brieven, email niet te openen cq. te beantwoorden.
Het is jammer; ik had gehoopt een mooie configuratie te bestellen en geleverd te krijgen zonder gezeur. In plaats daarvan ben ik nu dus bezig met het starten van een juridisch traject als de levering of stornering volgende week niet geregeld is.
Ik zal deze review volgende week updaten zodat ook een eerlijk beeld kan ontstaan naar potentiele klanten van MultimediaPC, ook als dat positief is voor MultimediaPC uiteraard.
Ik hoop jullie volgende week dan ook te kunnen melden dat ik uiterlijk woensdag een fantastisch systeem geleverd heb gekregen.
18/10 besteld na telefonisch overleg over configuratie. Deze aangepast na aangeven Pascal dat de zwarte kasten pas eind november voorradig zijn. Daarom gekozen voor Titanium kast die wel onmiddelijk leverbaar is.
Bestelling zal volgens pascal ongeveer 2 weken vergen tot levering.
29/10 geverifieerd bij Pascal of hij ook verwacht te gaan leveren in week 44
01/11 pascal beantwoord de mail van 29/10, de verwachting is inderdaad dat hij gaat leveren in week 44, geeft wel aan dat het 'extreem druk' is en dat hij veel afwezig is voor een 'andere klus waar ik geen rekening mee gehouden heb'
05/11 einde week, geen bericht van multimediapc, geen levering
07/11 Opnieuw bericht verstuurd aan Pascal, met de vraag wanneer hij gaat leveren.
09/11 Nog geen antwoord, opnieuw mail gestuurd met de vraag of hij echt mijn mail even wil beantwoorden
10/11 Geen antwoord, Voicemail ingesproken
11/11 Nogmaal geprobeerd te bellen, weer direct op voicemail uit, ingesproken.
12//11 Pascal eindelijk aan de lijn, geeft aan dat zijn vrouw afgelopen vrijdag in het ziekenhuis is opgenomen en dat eea nogal kritiek was. Om die reden kon hij niet eerder aan de lopende orders toekomen. Geeft wel aan zeker volgende week (week 46) te kunnen leveren.
12/11 Sommatiebrief verstuurd, zowel aangetekend als per reguliere post. Daarin een fatale termijn genoemd voor levering aan mijn adres per 24/11 of een stornering van het volledige factuurbedrag per 22/11 indien hij niet per eerstgenoemde datum kan leveren.
13/11 De aangetekende versie van de brief in 2 bezorgrondes niet te bezorgen
18/11 Aangetekende brief is nog steeds niet opgehaald op postkantoor (info track/trace TNT
18/11 SMS gestuurd aan mobiele telefoon Pascal, vraag info levering want nog steeds blijft elke vorm van communicatie uit, zowel reacties op het schrijven (die hij in in ieder geval per reguliere post heeft ontvangen) als statusinformatie over de levering die toch echt gepland was en afgesproken in week 46