LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beetje emotioneel

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Alex

Beetje emotioneel

Ongelezen bericht door Alex »

Beste medegedupeerden,

ik heb vandaag vakantie gekregen. Ik ga echter niet op vakantie vanwege het feit dat ik met een restschuld van een kleine €20.000,00 in m'n maag zit. Ik heb niet betaald en al meerdere herinneringen van Dexia thuis mogen ontvangen.
Ik heb vanmiddag even alles opzij kunnen zetten en op het terras in de stad met mijn vrienden een paar pilsjes gedronken. Nu kom ik thuis en weer voel ik de onrust vanwege Legio. Sinds een jaar ben ik dagelijks met deze zaak bezig. Ik voel me eigenlijk een beetje depressief en lusteloos. Deze zaak rondom Dexia Bank neemt al een jaar erg veel energie van mij. Ik verlang naar de dag des oordeels! Ook vind ik het zeer irritant dat Dexia Bank voor de tweede zomer, tijdens mijn vakantie, sinds de bewuste aflevering van Tros Radar, mijn gedachten en energie opeist. Voor mijn gevoel kost deze zaak rondom Legio mij enkele jaren van mijn leven. Ik sta er 's ochtends mee op en ik ga er mee naar bed. Elke dag kijk ik op dit forum en de site van SLV of er doorbrekend nieuws is over deze lugubere zaak! Mentaal wordt ik zo nu en dan in een put gedumpt en ik vind het moeilijk om uit deze put omhoog te klimmen.
Dames en heren, dit is wat ik even kwijt wilde aan jullie. Het is niet informatief bedoeld. Ik wilde laten zien wat dit allemaal een mens mentaal aan kan richten. Mijn verhaal en gevoelens blootgeven. Ik ben een beetje emotioneel hieronder maar het gaat vast wel weer over.
Ik denk en ik hoop dat vele mensen met mij zich hierin wel kunnen vinden. Ik bedoel wat dit als mens met je doet. Ik zie Nederland, mijn eigen land, nu ook als een schijnheilig corrupt land dat te schijterig is om oplichters als Dexia Bank aan te pakken. Ik haat de bureaucratie en de politiek in Nederland. Mijn land is absoluut geen land om trots op te zijn wat betreft op dit gebied. Ook hier in Nederland geldt maar één soort politiek en dat is de "vriendjespolitiek". De "belangrijke" mensen houden elkaar de hand boven hun hoofd. Wij, "gewone" mensen moeten ervoor vechten om op een rechtvaardige manier behandeld te worden. Door dit moeilijke gedoe zie ik mijn toekomst in Nederland somber in. Ik wil emigreren........................................................

Nederland is politiek gezien een SCHIJNHEILIG land. Corruptie komt blijkbaar niet alleen in het buitenland voor!

Ik wens iedereen een prettige vakantie en veel levenslust toe!

Mvg, Alex

Daan

Re: Beetje emotioneel

Ongelezen bericht door Daan »

Ik begrijp wat je bedoeld Alex. Ik ben hier ook dageljks mee bezig en ook kost het mij veel energie en levenslust. :cry: Ik voel me zo besodemieterd door Dexia! :x Fijn dat je deze emotionele kant hier even naar voren brengt.

You're not alone! :!:

Daan.

Margriet2

Ongelezen bericht door Margriet2 »

Alex, ik heb ook op dezelfde manier als jij dagelijks last van deze corrupte zaak! Niet alleen heb ik mezelf ermee te pakken, ook in de relatie brengt dit de nodige spanning met zich mee. :cry: Ik vraag me af of wij, gedupeerden, ook een emotionele schadevergoeding van Dexia kunnen eisen.:?

Margriet.

Frank

Ongelezen bericht door Frank »

Ik ben ook dag en nacht met deze zaak bezig. Zelf slapeloze nachten heb ik ervan en dat terwijl ik voor de rest bijna nergens wakker van kan liggen. Mijn relatie loopt op dit moment nog redelijk. Mijn vriendin zegt dat het allemal uiteindelijk wel goed zal komen en dat ik mijn geld ooit terug zal krijgen. Ik weet het nog niet. :?:

Frank - went alle gedupeerden een goede nachtrust :!:

Albert

Ongelezen bericht door Albert »

Ga elkaar een beetje aansteken, dan kom je er helemaal niet meer uit. Het is het toch niet waard om je leven zo te laten beÏnvloeden door een stelletje gangsters.

Kop op en met z'n allen niet betalen dan staan ze machteloos die Dexia-gangsters.

Sterkte allemaal,

Albert.

Klaas

Ongelezen bericht door Klaas »

Het zijn van die "kleine" dingen waar ik niet meer van kan genieten. Bijv. uitstapjes met mijn vrouw en kinderen, verjaardagen, andere feestelijke gelegenheden.
Contstant voel ik de druk van Dexia op mijn schouders. Hoe kan ik mijn gezin nog een toekomst geven? Al ons geld is weg. Ik voel mij als een mislukte vader die roekeloos met zijn geld om is gegaan. Ik dacht toen, toen ik het contract van de Wv3D tekende, dat ik "slim" bezig was. Ik was mij van de risico's totaal niet bewust. Ik voel mij zo ellendig en mislukt hierdoor!
Hoe komt dit ooit weer goed!? Ik heb wel vertrouwen in SLV, maar het duurt mij allemaal veel te lang voordat er concreet iets gedaan wordt om de oplichters uit België, gevestigd te Amsterdam, aan te pakken.

Zij hebben vast wel een leuke vakantie.

Mvg, Klaas

Idaho

Ongelezen bericht door Idaho »

Alex,

Ik begrijp je volkomen, iedere dag sta je ermee op en ga je ermee naar bed.

Troost je met de gedachte dat er overal op de wereld mensen rondlopen die het nog veel slechter hebben dan wij, het is tenslotte geld waar we het over hebben.

Ik wens je desondanks een fijne vakantie, ........het komt hoe dan ook allemaal goed.

Gerard

Ongelezen bericht door Gerard »

Vraag aan L.Blok en/of Sara Etty. Bestaat er ook zoiets als een emotionele schadevergoeding? Ik en velen met mij worden ondergedompeld in stress en andere soorten spanning door Dexia Bank Nederland. Kunnen wij Dexia straks tijdens een rechtszaak hierop aanspreken en eventueel een schadevergoeding krijgen? :?:

MVG, Gerard

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik schreef gisteren al dat dexia een groot aantal mensen min of meer gijzelt. Ze gaan letterlijk over lijken en hebben geen enkel begrip voor wat ze mensen aandoen. Er valt met die hufters niet te praten, ze lachen je in je gezicht uit. Maar dexia, er komt een tijd dat we jou en je trawanten het land uit trappen. Als het aan mij ligt is de naam van jullie eeuwig verketterd en een synoniem voor haat, bedrog en misleiding. Het is voor mij een troost dat steeds meer mensen in Nederland weten waar dexia voor staat. Vraag maar aan een willekeurig iemand of hij of zij weet wat dexia is. Denk allemaal mee hoe we op legale wijze dexia nog meer in de stront kunnen laten zakken. Denk ook allemaal na over het feit hoe we deze misdadige bank preventief kunnen ruimen. Maar beste mensen, er is een goede kans dat dit allemaal goed af gaat lopen. Ik heb er voor gekozen mijn zogenaamde "restschuld" niet te betalen. Misdaad moet je niet belonen, maar bestrijden. Let maar op mijn woorden: over een paar jaar is dexia uit Nederland verdwenen.

Kees

Alex

Ongelezen bericht door Alex »

Ik waardeer wat je probeert duidelijk te maken Idaho. Je hebt in principe ook gelijk, het is maar geld. Maar dat geld wat ik kwijt ben aan Dexia, daar heb ik hard voor gewerkt. Geld maakt niet gelukkig maar geld geeft je wel meer mogelijkheden om dingen te doen in je leven.
Ik voel me en ben bestolen door Legio. Ik heb er geen andere woorden voor.

Alex

Psycho dad

Ongelezen bericht door Psycho dad »

Zo voel ik mij, een vader die op het punt staat gek te worden. Hoe heb ik ooit het contract kunnen tekenen? Het leek zo mooi :!:
Dagelijks neem ik Dexia mee naar mijn werk, naar het toilet, naar de badkamer, naar mijn bed, tijdens s . x met mijn vrouw, naar alles waar ik heen ga en tijdens alles wat ik doe. Ik krijg Dexia niet uit mijn bestand! Voor mijn gevoel is mijn leven weer wat waard als ik mijn gestolen geld weer op mijn lopende rekening zie staan!

Psycho dad tries to have a nice life!

Andy

Ongelezen bericht door Andy »

Hello everybody,

I'm Andy. I'm an Englishman from Birmingham. I've lived in Holland for 2 years now. I'd first like to apologize for the fact that I still can't write in Dutch but I can read it! My girlfriend also has a contract, the WinstVerDriedubbelaar. I know that she's thinking of it each and every day. She's always tensed about it. It has kept her busy all day for several months now. I think a lot of people underestimate the emotional damage this all causes! I'm glad that we can also talk about the emotional side of this financial disaster!

Keep your head up!

B Suikerbuik

Ongelezen bericht door B Suikerbuik »

Eens zal het recht zijn loop krijgen, als we allemaal de rug maar eens recht hielden.
Vandaag een brief van de heer Jean-Claude Thebault ontvangen van Europees commissie DG interne markt.
Ik zal de brief inscannen zodat de brief tzt voor iedereen te lezen is.
De brief houd in het kort in dat de EC de maatregelen gaat aanscherpen op leaseprodukten.

Dus teken niets wat van Dexia aankomt en neem alle gesprekken met dexia op op tape.
We gaan het winnen en we gaan geld terug krijgen, of het alles is weet ik niet maar we krijgen iets terug.

Houd moed en blijf mailen naar Den Haag, Brussel, dsi, afm, bkr enz het werkt echt. MVG B suikerbuik

Sonja

Ongelezen bericht door Sonja »

Wat hier gebeurd in Nederland is te gek voor woorden.

Mensen kapot maken met de regering op de tribune.

Wat een land.

Geen woorden voor.

Sonja.

Ike

Ongelezen bericht door Ike »

Alex, ik begrijp je volkomen. Ik voel mij ook kapot gemaakt, maar ik blijf doorgaan. Voor degenen die zegt het is maar geld, ja dat is waar, maar wat telkens weer zo`n zeer doet is de wetenschap dat je eerst bent belazert en nu word kaal geplukt.
Het onrecht is wat het meeste zeer doet.
Iemand die wil betaken krijgt ook de kous op z`n kop. Die moet afstand doen van zijn RECHT om te procederen. Nooit zal ik betalen
Mensen blijf sterk en ga door met de strijd.

upje

Ongelezen bericht door upje »

up

upje

Ongelezen bericht door upje »

up :D :) :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :mrgreen:

Anke

Ongelezen bericht door Anke »

Dag Andy, ik begrijp precies wat je bedoelt. Ik zoek ook veel afleiding zoals sporten et cetera. En net zoals jij kijk ik op het werk in de pauze even op internet om te kijken of er alweer baanbrekend nieuws is. Ik neem het mezelf kwalijk dat ik dat contract toentertijd getekend had. Maarja, gedane zaken nemen geen keer natuurlijk.

Mijn vriendin zegt altijd: als iemand iets slecht doet, krijgt degene het in 3-voud terug. Dat heet de wet van Karma volgens haar. Klinkt allemaal heel "wazig" maar ik geloof wel dat bepaalde dingen inderdaad zo geregeld zijn dat mensen het kwade in 3-voud terugkrijgen. Dit geldt ook voor Dexia, zij kunnen hier echt niet ongestrafd mee weggaan.

Anja

Ongelezen bericht door Anja »

En zo is het maar net.

Sterkte allemaal,

Anja

kees1

Ongelezen bericht door kees1 »

hallo,alex.

Ik ben ook zwaar gedupeerd,ook heb ik een gezin,we waren gelukkig,totdat er in het jaar 2000
contact met mij werd opgenomen door legiolease,en mij 5 contracten werden verkocht,terwijl
er was afgesproken dat er alleen voor een bepaald bedrag aandelen voor mij werden gekocht.
Er werd niets verteld over een lening of rente, anders had ik het NIET gedaan,en dat wisten die
verkopers donders goed, als zij zouden vertellen dat het om een lening ging dat er maar weinig mensen bereid zouden zijn om op deze manier te beleggen.
Daarom werd het bewust verzwegen,en dan zijn er van die mensen die roepen dan had je het
contract maar moeten lezen,maar dat is voor een leek niet te lezen,en er werd door die verkoper
via de telefoon zo'n mooi verhaal verteld dat het risicoloos zou zijn,dat je er op vertouwd dat het contract ook zo is als werd verteld.
Bovendien moest het contract binnen 5 dagen weer in het bezit van legiolease zijn,dat is ook
veel te vlug voor een leek,maar dat is ook weer tactiek geweest ,geen tijd geven om er een expert te naar laten kijken, [sorry dat was ook niet nodig want die verkoper was een expert]
Die heeft me alles uitgelegd,hij was alleen vergeten om het eerlijk te doen,het ging om een eenmalige inleg,nou dan zijn er maar weinig mensen die dan zelf op het idee komen dat die eenmalige inleg rente is,ik zie het zo als een huis kopen met verborgen gebreken,dat mag ook niet en daar kun je de verkoper ook voor op laten draaien.
Het verschil is dat ik nu nog 84 termijnen moet betalen die ik niet kan opbrengen, het enige wat mij rest is de hardheidsclousule maar dan moest ik eerst het aanbod tekenen,dat is chantage,bij de wet verboden, maar dexia mag het blijkbaar wel.
Ook mogen ze zo ver gaan dat het aantal mensen dat er aan kapot gaat,en een dokter moeten raadplegen omdat ze het leven niet meer zien zitten zorgelijke is te noemen.
Ik ga ook met dexia naar bed en sta er mee op dat is toch uiteindelijk niet vol te houden,aan de dagelijkse dingen kun je geen plezier meer beleven.
Het begint op de kippen pest te lijken zoveel mensen worden er ziek van, alleen bij de kippen pest greep de regering wel in,en werd de bron van het kwaad geruimd
Nu gaat het te ver om dexia te ruimen, maar ze moeten wel worden ingeent tegen deze ziekmakende praktijken,want het gaat wel om mensen en niet om kippen
Dus regering doe er wat aan of stelt U de dieren boven de mensen.

Gesloten