LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tomtom en nieuwste kaart

Andere onderwerpen over auto en vervoer
mathieu4852
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 jun 2010 17:03

tomtom en nieuwste kaart

Ongelezen bericht door mathieu4852 »

Misschien ben ik wel de enige die een paar dingen van tomtom niet begrijpt omdat ik weinig items tegen kom die te maken hebben met navigatiesystemen. Verleden jaar rond deze tijd kocht ik een upgrade van de nieuwste versie van mijn tomtom navigatiesysteem en een kaartupdateservice, samen voor zo'n 70 euro. Van tomtom kreeg ik geregeld mails dat ik gebruik kon maken van de kaartupdateservice, dus eigenlijk zou ik dat nu nog steeds moeten kunnen omdat het 4 kaarten per jaar zijn. Tot mijn stomme verbazing staat er echter op de site van mijn tomtom home dat ik geen recente kaart heb en dus weer.......................een nieuwe kaart moet kopen voor (en dat is dan ook nog een aanbieding volgens tomtom) van 31,80 euro. Waarom heb ik dan steeds de kaartupdates betaald. Als ik daar toch gebruik van maak dan kan de huidige kaart in mijn tomtom toch geen oudere versie zijn. Ik betaald toch 35,80 euro om steeds te worden voorzien van de laatste versie. Men is ook nog zo aardig om zowel de nieuwe kaart alsook de kaartupdateservice (weer voor een jaar) aan elkaar te koppelen. Dat alleen is volgens mij al strafbaar (koppelverkoop). Eigenlijk kost een tomtom dus ieder jaar ongeveer 70,- euro. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ik(we) door tomtom behoorlijk geflest worden. Je zou bijna denken dat er sprake is van crimineel gedrag. Volgens mij kun je beter ieder jaar een nieuwe tomtom kopen. Dat is goedkoper. Ik weet niet of dat ook bij andere leveranciers van navigatiesystemen is. Tomtom maakt het met deze manier van geld uit de zak kloppen wel heel erg bont.
Mathieu

Gesloten