Witte Angora,- 21 nov 2010 13:22
Wegens privacy van Angell kan ik niet al te veel uitwijden.Maar toch zal ik het wat proberen uit te leggen.
Angel is geboren met NAH.Daar zijn ze pas na ruim 35 jaar achter gekomen.Angel zelf wist wel dat er wat aan de hand was maar niet
wat.
Toen ze er achter kwam ging er bij haar,figuurlijk gesproken,een bel rinkelen.
Angel heeft in haar huwlijk geen ruimte gehad om met geld te (leren) omgaan.Dit deed haar man altijd want die zei:"Geef maar hier...jij kan dit toch niet"

.Toen ze dus alleen kwam te staan had ze nog nooit met geld (goed) om leren gaan.De opmars van de GSM was er toen net.Gratis GSM met abonement was te verleidenlijk voor haar.Ze liep in de val (las toen geen "kleine lettertjes").Bij de eerst rekening viel alles nogal mee."Mmm..dacht ze valt wel mee".En dus belde ze er op los die maand er op.Toen de 2e rekening kwam schrok ze zich een hoedje.Ze had inmiddels andere schulden opgebouwd die óók betaald moesten worden.Ze leende daarom bij Becam een flink bedrag waarmee ze dacht uit de ellende te zijn.Ze dacht:"Ik betaal hun een €100,-- af en dan is het klaar".Maar door omstandigheden gingen wat andere betalingen mis die ze éérst wilde aflossen.Ze kwam dus met een gat te zitten die niet meer afgelost KON worden.Ondertussen ging het met Angel ook slechter.Privé ook.Maar ik kon haar niet helpen helaas!

.
Toen ze uiteindelijk onder curatele werd gesteld (er was bij haar een reeks van beperkingen inmiddels geconstateerd) knapte ze.
Ik heb haar zover ik kon laten zien dat ik er voor haar zijn zou en blijven,en dat heeft na jaren toch zijn vruchten afgeworpen gelukkig.
Angel blijkt een laaggemiddelt IQ te hebben (de beste van de laagbegaafden) en N.A.H met PDD-NOS en lichte borderline...Al met al reden genoeg om haar onder curatele te houden.Wel is ze zeer goed in het verzorgen van huisdieren en is dit voor haar iets waar ze zich aan vast klampt en levenshouvast aan heeft.Zonder dat (ze heeft nu een papegaai en 2 kanaries) had ze allang een gelukte zelfmoordpoging gedaan denk ik (ze heeft er ooit 2 gedaan die alletwee mislukt zijn).
Al met al is Angel nu veel sterker geworden in haar doen en laten,maar omdat ze die beperkingen heeft wil ze toch onder curatele blijven.Alleen wil ze zéér graag nog een hond hebben,want dat zou haar sociale contacten vergroten.Ze wil dan ook van haar vakantiegeld een hond aanschaffen en de eerste dierenartsconsult betalen.Ze gaat verder toch niet op vakantie ofzo...ze is liever thuis tussen haar diertjes.
Hopelijk is dit een betere toelichting Witte Angora??