Pagina 1 van 1

KPN schakeld digitenne 'bewust' uit en dwingt nieuw abb. af

Geplaatst: 21 nov 2010 13:46
door JohnKemp
Wij hebben sinds circa 4 jaar TV ontvangst middels KPN Digitenne.
Vandaag, zondag 21 november 2010, wilde wij naar ‘Buitenhof’ kijken en bij het inschakelen van de KPN decoder begon deze automatisch te updaten, schakelde daarna uit en bleef daarna definitief ‘dood’ – kapot.

Helpdesk KPN gebeld…
Antw: heeft u een 4 jaar oude Samsung decoder ? Dan klopt het dat deze de laatste update niet aankan. Inderdaad is het apparaat nu onherstelbaar kapot en u hebt geen garantie meer op een 4 jaar oud apparaat.
Voor € 70,- kunt u bij ons een nieuwe decoder bestellen, of een nieuw contract voor 2 jaar aangaan, dan krijgt u een nieuwe toegestuurd. Wij adviseren u echter om KPN – interactieve TV in combinatie met een internet abonnement te nemen.

Nu heb ik al veel ellende met KPN meegemaakt, maar dit slaat alles. Ongevraagd een update naar mijn apparaat sturen waardoor het definitief uitschakelt en zo de klant voor een voldongen feit stellen en dwingen om per direct iets nieuws te bestellen. Een onbeschoftere “acquisitie vorm” en hufteriger manier van doen bestaat er m.i. niet!

Uit het gesprek kreeg ik de indruk dat er deze dagen bij duizenden abonnees de oude kastjes bewust worden ‘opgeblazen’ om klanten te dwingen om nieuwe abonnementen en interactieve TV te kopen.

Re: KPN schakeld digitenne 'bewust' uit en dwingt nieuw abb. af

Geplaatst: 21 nov 2010 13:50
door tiptoo
JohnKemp schreef:
Uit het gesprek kreeg ik de indruk dat er deze dagen bij duizenden abonnees de oude kastjes bewust worden ‘opgeblazen’ om klanten te dwingen om nieuwe abonnementen en interactieve TV te kopen.

inderdaad ronduit schofterig gedrag van kpn. hier heb je een link met nog betere

http://www.digitelevisie.nl/access/dspV ... k.asp?jr=2

Re: KPN schakeld digitenne 'bewust' uit en dwingt nieuw abb. af

Geplaatst: 22 nov 2010 07:50
door themanwhoknewtoomuch
KPN klantenservice is gewoon NOOIT bereid naar een klacht te luisteren en daarna te handelen! Ik ben zelf voor 600 euro getilt en ze steken geen vinger uit!

Re: KPN schakeld digitenne 'bewust' uit en dwingt nieuw abb. af

Geplaatst: 22 nov 2010 15:23
door wimthuiswerker
Ik ben geen abonnee van KPN digitenne, maar ik kan je wel vertellen dat ik perplex ben door het lezen van dit bericht. Ik lees hier dus goed dat een apparaat van het bedrijf Samsung door een update van kpn kapot gaat. Als ik jullie was, zou ik dit zeker vertellen bij het bedrijf Samsung. Laat dit bedrijf maar eens contact opnemen met KPN. Onbeschoft hoe ze jullie hebben behandeld daar bij die helpdesk. ZIJ hebben jullie apparaat kapot gemaakt NIET jullie. Als ik jullie was, zou ik de kwestie voorleggen aan jullie rechtsbijstandsverzekering. KPN WIST immers dat jullie deze decoder hadden hier is dus sprake van een opzettelijk kapot maken met als doel een nieuw abonnement verkopen. Dit is een strafbaar feit waar KPN niet mee weg komt.

Re: KPN schakeld digitenne 'bewust' uit en dwingt nieuw abb. af

Geplaatst: 22 nov 2010 17:31
door dusus
Lijkt me strafbaar. Is dit niet iets van electronische huisvredebreuk?
Daar hebben ze jongelui voor opgepakt die speels via een download in een andere pc iets hadden achtergelaten.

Ook in privaatrecht is dit iets als onrechtmatige daad.
Op zijn minst beschadiging van eigendom zonder toestemming of waarschuwing.
Apple heeft ook al wat van die zaken aan zijn broek om via updates iets te blokkeren.

Waarom zou je daar KPN niet voor kunnen aanklagen?
neem eens contact op met https://www.bof.nl/ . Die hebben o.a. een hoogleraar Egbert Dommering die dit soort zaken behandelt.

Re: KPN schakeld digitenne 'bewust' uit en dwingt nieuw abb. af

Geplaatst: 24 nov 2010 09:52
door JohnKemp
We kozen toch maar voor een nieuw abonnement 'extra bellen plus' met interactieve TV en meer zenders ( wel veel duurder dan Digitenne ). eerst wilde men toch dat wij óók nog een nieuw Digitenne abonnement namen. Het duurt namelijk 20 dagen voordat die 'extra bellen plus' aansluiting gerealiseerd is en dan zouden we anders die periode geen TV hebben. Dit Digitenne abonnement probeerde men er bij door te drukken met het argument 'maar u hebt vast wel een boot of een caravan waar u Digitenne kunt gebruiken. Pas na mijn vasthoudend weigeren, heeft men voor de periode van overbrugging, een nieuw Digitennkastje gestuurd. Dit bij wijze van hoge uitzondering.
Eigelijk willen wij weg bij KNP, maar de verhalen over de andere aanbieders zijn minstens even dramatisch.