KPN schakeld digitenne 'bewust' uit en dwingt nieuw abb. af
Geplaatst: 21 nov 2010 13:46
Wij hebben sinds circa 4 jaar TV ontvangst middels KPN Digitenne.
Vandaag, zondag 21 november 2010, wilde wij naar ‘Buitenhof’ kijken en bij het inschakelen van de KPN decoder begon deze automatisch te updaten, schakelde daarna uit en bleef daarna definitief ‘dood’ – kapot.
Helpdesk KPN gebeld…
Antw: heeft u een 4 jaar oude Samsung decoder ? Dan klopt het dat deze de laatste update niet aankan. Inderdaad is het apparaat nu onherstelbaar kapot en u hebt geen garantie meer op een 4 jaar oud apparaat.
Voor € 70,- kunt u bij ons een nieuwe decoder bestellen, of een nieuw contract voor 2 jaar aangaan, dan krijgt u een nieuwe toegestuurd. Wij adviseren u echter om KPN – interactieve TV in combinatie met een internet abonnement te nemen.
Nu heb ik al veel ellende met KPN meegemaakt, maar dit slaat alles. Ongevraagd een update naar mijn apparaat sturen waardoor het definitief uitschakelt en zo de klant voor een voldongen feit stellen en dwingen om per direct iets nieuws te bestellen. Een onbeschoftere “acquisitie vorm” en hufteriger manier van doen bestaat er m.i. niet!
Uit het gesprek kreeg ik de indruk dat er deze dagen bij duizenden abonnees de oude kastjes bewust worden ‘opgeblazen’ om klanten te dwingen om nieuwe abonnementen en interactieve TV te kopen.
Vandaag, zondag 21 november 2010, wilde wij naar ‘Buitenhof’ kijken en bij het inschakelen van de KPN decoder begon deze automatisch te updaten, schakelde daarna uit en bleef daarna definitief ‘dood’ – kapot.
Helpdesk KPN gebeld…
Antw: heeft u een 4 jaar oude Samsung decoder ? Dan klopt het dat deze de laatste update niet aankan. Inderdaad is het apparaat nu onherstelbaar kapot en u hebt geen garantie meer op een 4 jaar oud apparaat.
Voor € 70,- kunt u bij ons een nieuwe decoder bestellen, of een nieuw contract voor 2 jaar aangaan, dan krijgt u een nieuwe toegestuurd. Wij adviseren u echter om KPN – interactieve TV in combinatie met een internet abonnement te nemen.
Nu heb ik al veel ellende met KPN meegemaakt, maar dit slaat alles. Ongevraagd een update naar mijn apparaat sturen waardoor het definitief uitschakelt en zo de klant voor een voldongen feit stellen en dwingen om per direct iets nieuws te bestellen. Een onbeschoftere “acquisitie vorm” en hufteriger manier van doen bestaat er m.i. niet!
Uit het gesprek kreeg ik de indruk dat er deze dagen bij duizenden abonnees de oude kastjes bewust worden ‘opgeblazen’ om klanten te dwingen om nieuwe abonnementen en interactieve TV te kopen.