Pagina 1 van 2
ABNAMRO gaat schandalig om met vaste klanten
Geplaatst: 22 nov 2010 08:43
door McFant
Ik ben al 45 klant bij ABNAMRO. Het is nu met mij financieel wat minder gegaan en wat gebeurd? zonder in kennis te worden gesteld, worden alle kranen dicht gedraaid. Op het kantoor in Mijdrecht word je hufterig behandeld (alsof je een schooier bent). "wij hebben onze regels", aldus de reactie van de bank. Er wordt zelfs gedreigd met een incassobureau over een vordering van nauwelijks € 400,00. Het telefonische advies van diezelfde bank? Opent u maar een tweede privé-rekening. Dat heb ik ook gedaan maar niet bij de ABNAMRO. Is trouwens bekend dat pensioen niet als inkomen wordt gezien? Verhalen uit mijn directe omgeving, bevestigen helaas mijn ervaringen. Een vriend van mij is zelfs failliet gegaan! Banken hebben geen klanten maar melkkoeien!
Re: ABNAMRO gaat schandalig om met vaste klanten
Geplaatst: 22 nov 2010 08:53
door verkeersleider
Misschien beter als u hele verhaal er neer zet
Een bank zal niet zomaar een rekening blokkeren of u naar het incassoburo sturen hoor
Graag wat meer info.
Re: ABNAMRO gaat schandalig om met vaste klanten
Geplaatst: 22 nov 2010 08:59
door bingo67
Dat incassobureau zal Solveon wel weer zijn,zelfstandige dochteronderneming van de abn amro.
Ja,de geldkraan dicht draaien komt me heel bekent voor.
En zie hem dan maar weer eens open te krigen.
Re: ABNAMRO gaat schandalig om met vaste klanten
Geplaatst: 17 jan 2011 18:39
door McFant
Ik heb zowaar enige dagen na plaatsing van mijn bericht over de ABNAMRO kontakt gehad met iemand van die bank. Die zou een en ander gaan uitzoeken en mij binnen enkele dagen terugbellen. Zijn woorden: "ik zoek dit soort berichten altijd uit en sta in direct kontakt met de directie". Ik moet nu, 17 januari 2011, nog steeds bericht krijgen.
Re: ABNAMRO gaat schandalig om met vaste klanten
Geplaatst: 17 jan 2011 19:41
door zelfstandigste
Een bank zal niet zomaar een rekening blokkeren of u naar het incassoburo sturen hoor
Dat doet ABN AMRO wel!!!!
Heb een gelijkwaardig verhaal als mcFant, en ben in de weer gegaan met een klacht neer te leggen bij de consumentenbond, welke mij weer door verwees naar de AFM. Enkele uren na de klacht gedeponeerd te hebben is het opgelost.
Ik heb het geluk dat de ABN een schriftelijke mededeling aan mij verzonden heeft, waarin onweerlegbaar een leugen staat. Dus ik maak er meer werk van en treed derhalve niet hier in detail.
Maar het feit dat we geen klanten, maar melkkoeien zijn bij de ABN AMRO staat voor mij vast. Voor mij geen ABN AMRO meer!
Re: ABNAMRO gaat schandalig om met vaste klanten
Geplaatst: 17 jan 2011 20:35
door MarkII
Als ik alleen al kijk naar de overbekende bankpas van de ABN AMRO.
Dik betalen voor iedere nieuwe pas. Want niet meer werken is vaak uw schuld.
Bij navraag blijkt dat alle passen door een bedrijf worden vervaardigd. En dat nu juist die van de ABN AMRO er het slechtst uitkomt is kennelijk een toeval.
Het is zo erg, als die pas naar mijn mobieltje keek, dan was hij al defect. Leren mapjes, plastic hoesjes, het hielp allemaal niks. Gewoon een puur slecht product met een hoge prijs.
Bij mijn nieuwe bank is de pas gratis. Gaat hij kapot, krijg je een nieuwe. En nee, dat zie je niet ergens anders weer terugkomen. Want de kosten van de rekening zijn gelijk aan die van de ABN AMRO.
Het is puur cliënte pesten.
Heb trouwens toch nog wel wat te regelen met de ABN. Diezelfde ABN AMRO die geld leent aan mijn inmiddels ex-vrouw terwijl zij verklaarde dat we in gemeenschap waren getrouwd. Na jaren huwelijk en dus zonder mijn weten is die schuld dus nu gemeenschappelijk. Kom je achter tijdens een scheiding. En dan te bedenken dat ze handtekeningen niet verifiëren. En passen activeren zonder te controleren of je wel de tenaamgestelde bent.
Of u daar even wil tekenen, zal de dame of heer wel hebben gevraagd wanneer ze daarna vertelde dat de pas nu geactiveerd was.
ABN AMRO, SCHANDALIG.
Re: ABNAMRO gaat schandalig om met vaste klanten
Geplaatst: 17 jan 2011 21:18
door tennis
Bij mijn nieuwe bank is de pas gratis. Gaat hij kapot, krijg je een nieuwe. En nee, dat zie je niet ergens anders weer terugkomen. Want de kosten van de rekening zijn gelijk aan die van de ABN AMRO.
Dan laat ons mee genieten, met jou goede bank, en vertel ons het geheim, welke bank het is?
Re: ABNAMRO gaat schandalig om met vaste klanten
Geplaatst: 17 jan 2011 22:16
door evdbeek99
tennis schreef:Bij mijn nieuwe bank is de pas gratis. Gaat hij kapot, krijg je een nieuwe. En nee, dat zie je niet ergens anders weer terugkomen. Want de kosten van de rekening zijn gelijk aan die van de ABN AMRO.
Dan laat ons mee genieten, met jou goede bank, en vertel ons het geheim, welke bank het is?
Ik gok de ING, maar neem van mij aan alle banken zijn hetzelfde het is 1 pot nat.
Re: ABNAMRO gaat schandalig om met vaste klanten
Geplaatst: 17 jan 2011 22:42
door MarkII
Waarschijnlijk wel,
Mijn ervaring met de ABN AMRO is niet echt optimaal. Maar als ik iets lees over deze bank gaan mijn haren overeind staan. Waarschijnlijk heeft u dat met andere banken.
Ieder zijn eigen meug. Mijn vader is al jaren vaste klant bij de ABN AMRO. En geen centje last met zijn pas. Ik denk dan ook dat mijn mobieltje de boosdoener was, en die heeft hij dus niet. Wel jammer dat die kennelijk een hekel had aan die groene pas want de rest overleefde altijd.
Ondertussen deed ik nog wat onderzoek op het internet maar kom er niet helemaal uit. Het enige wat ik kon vinden was wat ik al meemaakte. Iedere vervangende pas van de ABN mag je zelf betalen, kosten 7,50 euro. Bij mijn bank gratis. Maar de kosten van mijn betaalrekening zijn toch iets duurder in tegenstelling wat ik beweerde. Mijn excuus daarvoor.
Ik denk maar zo, als mijn pas stuk is, krijg ik gratis een nieuwe. En wanneer dat twee keer gebeurt heb ik het verschil eruit.
Jammer dat deze niet stuk is te krijgen. Of eigenlijk gelukkig. En nee, dat is niet de ING pas. Daar heb ik geen ervaring mee.
Re: ABNAMRO gaat schandalig om met vaste klanten
Geplaatst: 17 jan 2011 23:16
door tennis
Bij mijn bank gratis.
Ik vraag het nog eens, welke bank is het dan, als het ING niet is?
Re: ABNAMRO gaat schandalig om met vaste klanten
Geplaatst: 17 jan 2011 23:48
door MarkII
Wat is dat nu voor vraag? Waar bankier jij dan? We hebben het toch over de ABN AMRO, waar ik ook jaren klant was, voor en na mijn huwelijk. Ik heb alle veranderingen daar gezien de laatste 20 jaar. En ik was daar niet echt blij mee. Ik kan me dus ook voorstellen dat daar een hoop mensen ontevreden over zijn.
Het zal wel komen door de crisis, maar die heb ik niet gemaakt. Ik had geen aandelen zeg maar......
Misschien verwachten we ook wel teveel.
Re: ABNAMRO gaat schandalig om met vaste klanten
Geplaatst: 18 jan 2011 08:27
door tennis
MarkII schreef:Wat is dat nu voor vraag?
Omdat je hier dit schrijft, dan heb je toch een nieuwe bank, of niet?
Bij mijn nieuwe bank is de pas gratis. Gaat hij kapot, krijg je een nieuwe. En nee, dat zie je niet ergens anders weer terugkomen. Want de kosten van de rekening zijn gelijk aan die van de ABN AMRO.
Maar blijkbaar ben ik niet de enige, die het niet snapt:
evdbeek99 schreef:
Ik gok de ING, maar neem van mij aan alle banken zijn hetzelfde het is 1 pot nat.
Re: ABNAMRO gaat schandalig om met vaste klanten
Geplaatst: 18 jan 2011 09:10
door MarkII
Waar ik bankier is van geen enkele toegevoegde waarde in dit onderwerp. Daarom liet ik dat bewust eruit. Wel was het een aangename verrassing toen mijn pas eens stuk ging bij de bank waar ik nu ben aangesloten. Deze werd zonder kosten vervangen. Op mijn vraag of dat telkens het geval zou zijn antwoordde de medewerker positief. Deze medewerker vertelde ik mijn ervaring met de passen van de ABN en dat deze niet zo coulant waren.
Het onderwerp luid namelijk, ABN gaat schandalig om met vaste klanten.
Mijn ervaring is (onder andere) dat de passen van deze bank duur zijn en kwetsbaar. En dat men bij melding daarvan als vaste klant weinig tot geen coulance krijgt. Resultaat, een ontevreden klant. Tevens deed ik deze ervaring op wanneer mensen bij mij wilde betalen. De bekende groene pas had vaak meer problemen met de leesstrip.
Misschien hebben pas houders van de bank waar ik ben aangesloten dit ook, maar dan moeten ze een nieuw onderwerp aanmaken. Daarnaast vind ik dat, wanneer men google gebruikt, men snel kan uitvissen welke bank zijn vervangende pas gratis verstrekt. Dus wil je van bank switchen tennis, google is een mooie oplossing.
Re: ABNAMRO gaat schandalig om met vaste klanten
Geplaatst: 18 jan 2011 10:06
door tennis
MarkII schreef:Waar ik bankier is van geen enkele toegevoegde waarde in dit onderwerp. Daarom liet ik dat bewust eruit.
Het onderwerp luid namelijk, ABN gaat schandalig om met vaste klanten.
Sorry, maar je bent gewoon aan l...ll...!
Als je hier iets beweert, moet je het ook kunnen onderbouwen, dit staat zelf in de gedragsregels.
Als je niet bekent wil maken bij welke bank het gratis is, moet je dat hier niet neerpennen, want dit is ongeloofwaardig!
Re: ABNAMRO gaat schandalig om met vaste klanten
Geplaatst: 18 jan 2011 10:58
door trebelski
evdbeek99 schreef:
Ik gok de ING, maar neem van mij aan alle banken zijn hetzelfde het is 1 pot nat.
Bij de ING is de betaalpas ook niet gratis, hier de kosten per jaar, per pas.
http://www.ing.nl/particulier/klantense ... index.aspx Waarom nu ineens zo geheimzinnig over welke bank de passen gratis geeft? Ik geloof er niets van zolang er geen antwoord komt en ik het zelf kan bewonderen
Re: ABNAMRO gaat schandalig om met vaste klanten
Geplaatst: 18 jan 2011 11:11
door tennis
trebelski schreef: Waarom nu ineens zo geheimzinnig over welke bank de passen gratis geeft? Ik geloof er niets van zolang er geen antwoord komt en ik het zelf kan bewonderen
Ik denk, dat een gratis product voor vele mensen interessant is, dus waarom de informatie niet delen!
Re: ABNAMRO gaat schandalig om met vaste klanten
Geplaatst: 18 jan 2011 11:31
door MarkII
Goed, we hebben het dan alleen over de VERVANGENDE BANKPAS.
Hoewel ik eerder schreef dat je dit niet terug zag in de jaar kosten is dat niet helemaal waar. Maar mijn ervaring met ABN is dat de pas wel eens meerdere keren per jaar zomaar dienst weigerde. En dan heb je het er snel uit.
Tegenovergestelde ervaring heb ik met mijn huidige pas, die ik pas één keer hoefde te vervangen. Ik betaalde niets voor de pas hoewel ik wel aangaf dat ik misschien zelf schuldig was aan het stuk gaan.
Waarschijnlijk toch te dicht bij een magnetisch veld gestaan.
Probleem is weer, en daar gaan we weer, ik kan nergens iets op hun site vinden.
Rabobank.
En ja, ook deze hebben ontevreden klanten. Maar het filiaal in mijn woonplaats voldoet tot nu toe uitstekend.
Re: ABNAMRO gaat schandalig om met vaste klanten
Geplaatst: 18 jan 2011 11:38
door tennis
MarkII schreef:Goed, we hebben het dan alleen over de VERVANGENDE BANKPAS.
Hoewel ik eerder schreef dat je dit niet terug zag in de jaar kosten is dat niet helemaal waar.
Daarop geef ik geen commentaar meer!
Re: ABNAMRO gaat schandalig om met vaste klanten
Geplaatst: 18 jan 2011 19:46
door MarkII
@ tomatenaatje.
Moet ik eerlijk zeggen, dat is ook niet nodig
. Tennis en ik hebben ook wel eens problemen met elkaar te doorgronden.
Maar (we) houden het netjes.
Misschien was lekker stil hier, genoeg geweest.
Pas je het aan? Niemand vind dit leuk hoor.
Re: ABNAMRO gaat schandalig om met vaste klanten
Geplaatst: 18 jan 2011 21:14
door trebelski
MarkII schreef:Goed, we hebben het dan alleen over de VERVANGENDE BANKPAS.
Klopt , de basispas kost nog duurder bij de ING. Namelijk €3.45.- per kwartaal.
TARIEF BASISPAKKET OKT T/M DEC
ING Bank N.V. productrekening €3.45.-
Niks gratis dus maar €13.60.- per jaar, per pas. Blijf benieuwd welke bank deze passen gratis geeft.