Pagina 1 van 1

Arkefly vertraging OR 462 Mombasa-Amsterdam 25/26-10-2010

Geplaatst: 22 nov 2010 13:52
door jojogirl21
Op vlucht OR 462 van Mombasa naar Amsterdam ondervonden wij een vertraging van 11 uur! Dit ivm een technisch mankement aan het toestel.
Ik heb de klacht voorgelegd aan EU-claim en zij meldden dat er geen recht is op schadevergoeding, aangezien een technisch mankement onder 'bijzondere omstandigheden' valt.
Echter, als ik zelf rond zoek op internet kom ik overal verhalen tegen waaruit blijkt dat een technisch mankement helemaal niet per definitie hoeft te betekenen dat een luchtvaartmaatschappij geen schadevergoeding hoeft uit te keren. Overal staat dat een een technisch mankement pas een 'bijzondere omstandigheid' is als de luchtvaartmaatschappij kan aantonen dat er niks is wat zij hadden kunnen doen om dit mankement te voorkomen, en dat er ook een aantal gerechterlijke uitspraken zijn waarin de luchtvaartmaatschappij dus ook in geval van een technisch mankement wel de vergoeding moest uitkeren.
Is er iemand die hier meer van weet en die advies heeft over hoe verder te handelen?

Re: Arkefly vertraging OR 462 Mombasa-Amsterdam 25/26-10-2010

Geplaatst: 22 nov 2010 15:48
door Choco2009
Beste jojogirl21

Als eerste de vraag of je een reisverzekering hebt.
Als je deze hebt zou ik eens contact opnemen met je verzekering als het goed is gaat het om een extra dag verlof die je hebt ingeleverd. Het is niet zoveel als 600 euro maar in ieder geval iets.

Ik neem aan dat jullie vanuit Arke of Arkefly in hotels ondergebracht zijn en dat de verzorging ook inclusive was.
Je zou ook een claim kunnen indienen bij Arkefly zelf, ik weet dat dat onbegonnen werk is omdat ze toch niets uitkeren.

Of anders heb ik nog een andere site voor je.

www.flightclaimservice.nl

Veel sucses en we horen het wel.

Re: Arkefly vertraging OR 462 Mombasa-Amsterdam 25/26-10-2010

Geplaatst: 22 nov 2010 17:11
door hdpaddy
En weer is er iemand zijn vakantiegevoel kwijt.
Heb je genoten van je vakantie?
Ben je blij dat je veilig thuis bent?

Bel Alberto.

Re: Arkefly vertraging OR 462 Mombasa-Amsterdam 25/26-10-2010

Geplaatst: 22 nov 2010 19:00
door jojogirl21
Choco2009 schreef:Beste jojogirl21

Als eerste de vraag of je een reisverzekering hebt.
Als je deze hebt zou ik eens contact opnemen met je verzekering als het goed is gaat het om een extra dag verlof die je hebt ingeleverd. Het is niet zoveel als 600 euro maar in ieder geval iets.

Ik neem aan dat jullie vanuit Arke of Arkefly in hotels ondergebracht zijn en dat de verzorging ook inclusive was.
Je zou ook een claim kunnen indienen bij Arkefly zelf, ik weet dat dat onbegonnen werk is omdat ze toch niets uitkeren.

Of anders heb ik nog een andere site voor je.

http://www.flightclaimservice.nl

Veel sucses en we horen het wel.
Bedankt voor de tip, maar flightclaimservice krijg ik bij het invullen van het standaardformulier al de melding dat ik geen recht heb op compensatie, terwijl behalve naar het vluchtnummer nergens naar gevraagd wordt.

Ik heb uiteraard wel een reisverzekering, maar het gaat niet zozeer om een verlofdag. Ik heb een eigen bedrijf en heb niet zozeer een dag extra vrij moeten nemen, maar het is wel een dag waarvan ik klanten heb beloofd weer contact op te nemen, ook nieuwe klanten, en klanten hebben nog wel eens de neiging om naar de concurrent te stappen als ze niet snel genoeg geholpen worden. Op die manier kan je natuurlijk ook inkomsten mislopen.

Re: Arkefly vertraging OR 462 Mombasa-Amsterdam 25/26-10-2010

Geplaatst: 22 nov 2010 20:15
door Choco2009
Jojogirl21

Zoals als jij nu verteld, had je die dag al ingevuld als werk dag.
Dit zijn gedervefde inkomsten, die je die dag wel had kunnen hebben.
Zou dat in ieder geval wel claimen bij de Reisverzekering.

Re: Arkefly vertraging OR 462 Mombasa-Amsterdam 25/26-10-2010

Geplaatst: 22 nov 2010 20:16
door morundo
zucht................bewijs dat je inkoomste verlies heb gehad...........sterkte.

Re: Arkefly vertraging OR 462 Mombasa-Amsterdam 25/26-10-2010

Geplaatst: 23 nov 2010 07:07
door Choco2009
morundo,

Heel gemakelijk als ze de afspraken op papier heeft staan is dat heel makelijk te bewijzen!

Re: Arkefly vertraging OR 462 Mombasa-Amsterdam 25/26-10-2010

Geplaatst: 23 nov 2010 09:56
door morundo
Ik denk eerder aan de afspraken met nieuwe klanten, dat je daarmee een afspraak had staat vast,maar dat je ook inkomen verliest heb geleden door de vertraging dat moet je bewijzen.Dat een klant en afspraak met jou heeft betekent nog niet dat je die klant ook voor jou als bedrijf kiest.Het is hooguit inkomen verlies van 1 dag.
Wie eist bewijs bij schade inkomen verliest.En daar is niet allen en afspraak in de agenda bewijs.

Re: Arkefly vertraging OR 462 Mombasa-Amsterdam 25/26-10-2010

Geplaatst: 23 nov 2010 11:51
door Henri42
jojogirl21 schreef:
Choco2009 schreef:Beste jojogirl21

Als eerste de vraag of je een reisverzekering hebt.
Als je deze hebt zou ik eens contact opnemen met je verzekering als het goed is gaat het om een extra dag verlof die je hebt ingeleverd. Het is niet zoveel als 600 euro maar in ieder geval iets.

Ik neem aan dat jullie vanuit Arke of Arkefly in hotels ondergebracht zijn en dat de verzorging ook inclusive was.
Je zou ook een claim kunnen indienen bij Arkefly zelf, ik weet dat dat onbegonnen werk is omdat ze toch niets uitkeren.

Of anders heb ik nog een andere site voor je.

http://www.flightclaimservice.nl

Veel sucses en we horen het wel.
Bedankt voor de tip, maar flightclaimservice krijg ik bij het invullen van het standaardformulier al de melding dat ik geen recht heb op compensatie, terwijl behalve naar het vluchtnummer nergens naar gevraagd wordt.

Ik heb uiteraard wel een reisverzekering, maar het gaat niet zozeer om een verlofdag. Ik heb een eigen bedrijf en heb niet zozeer een dag extra vrij moeten nemen, maar het is wel een dag waarvan ik klanten heb beloofd weer contact op te nemen, ook nieuwe klanten, en klanten hebben nog wel eens de neiging om naar de concurrent te stappen als ze niet snel genoeg geholpen worden. Op die manier kan je natuurlijk ook inkomsten mislopen.

Merkwaardig verhaal, je kunt met een telefoon en internet alle oude en nieuwe klanten bereiken !!! ook vanuit Mombasa @@@@@, ik plan geen afspraken na de dag van vakantie terugkeer: eerst de stapelpost en mailtjes afwerken :)

Re: Arkefly vertraging OR 462 Mombasa-Amsterdam 25/26-10-2010

Geplaatst: 23 nov 2010 17:51
door jojogirl21
jojogirl21 schreef: Ik heb uiteraard wel een reisverzekering, maar het gaat niet zozeer om een verlofdag. Ik heb een eigen bedrijf en heb niet zozeer een dag extra vrij moeten nemen, maar het is wel een dag waarvan ik klanten heb beloofd weer contact op te nemen, ook nieuwe klanten, en klanten hebben nog wel eens de neiging om naar de concurrent te stappen als ze niet snel genoeg geholpen worden. Op die manier kan je natuurlijk ook inkomsten mislopen.
Henri42 schreef: Merkwaardig verhaal, je kunt met een telefoon en internet alle oude en nieuwe klanten bereiken !!! ook vanuit Mombasa @@@@@, ik plan geen afspraken na de dag van vakantie terugkeer: eerst de stapelpost en mailtjes afwerken :)
Om het concreter te maken, we hebben een rijschool. In de tijd dat we op vakantie waren hebben zich zowel telefonisch als via de mail nieuwe potentiele klanten aangemeld. Uiteraard hebben we contact met ze opgenomen om te laten weten dat we op vakantie waren en dat we bij terugkomst, wat in principe vroeg in de ochtend zou zijn, zouden terugbellen om een afspraak te maken. Mensen die de rijschoolwereld een beetje kennen weten dat dd meeste klanten zo snel mogelijk willen starten, dus hoe langer je wacht met een afspraak maken, des te groter is de kans dat de klant al naar een andere rijschool is gestapt. Bewijzen dat de klanten dit hebben gedaan door die ene dag extra is onbegonnen werk helaas.

Re: Arkefly vertraging OR 462 Mombasa-Amsterdam 25/26-10-2010

Geplaatst: 24 nov 2010 11:41
door Ad Verkaad
jojogirl21 schreef:Op vlucht OR 462 van Mombasa naar Amsterdam ondervonden wij een vertraging van 11 uur! Dit ivm een technisch mankement aan het toestel.
Ik heb de klacht voorgelegd aan EU-claim en zij meldden dat er geen recht is op schadevergoeding, aangezien een technisch mankement onder 'bijzondere omstandigheden' valt.
Echter, als ik zelf rond zoek op internet kom ik overal verhalen tegen waaruit blijkt dat een technisch mankement helemaal niet per definitie hoeft te betekenen dat een luchtvaartmaatschappij geen schadevergoeding hoeft uit te keren. Overal staat dat een een technisch mankement pas een 'bijzondere omstandigheid' is als de luchtvaartmaatschappij kan aantonen dat er niks is wat zij hadden kunnen doen om dit mankement te voorkomen, en dat er ook een aantal gerechterlijke uitspraken zijn waarin de luchtvaartmaatschappij dus ook in geval van een technisch mankement wel de vergoeding moest uitkeren.
Is er iemand die hier meer van weet en die advies heeft over hoe verder te handelen?
Dat EU Claim en andere claimboeren er niet aan willen beginnen, zegt natuurlijk niets over de haalbaarheid van de zaak. EU Claim neemt alleen zaken aan waarin ze inschatten dat ze op een makkelijke manier "winnen"; hun beloning is immers afhankelijk van de vergoeding die wordt uitbetaald dus zullen ze zo weinig mogelijk werk willen verrichten om hun geld te krijgen.

Heb je niet een rechtsbijstandsverzekering die je kunt inschakelen?

Re: Arkefly vertraging OR 462 Mombasa-Amsterdam 25/26-10-2010

Geplaatst: 24 nov 2010 14:49
door jojogirl21
Ad Verkaad schreef:Dat EU Claim en andere claimboeren er niet aan willen beginnen, zegt natuurlijk niets over de haalbaarheid van de zaak. EU Claim neemt alleen zaken aan waarin ze inschatten dat ze op een makkelijke manier "winnen"; hun beloning is immers afhankelijk van de vergoeding die wordt uitbetaald dus zullen ze zo weinig mogelijk werk willen verrichten om hun geld te krijgen.

Heb je niet een rechtsbijstandsverzekering die je kunt inschakelen?
Ik ga nu denk ik eerst zelf een brief schrijven, samen met mijn broer (afgestudeerd in rechten). mocht het niet lukken dan ga ik het inderdaad maar bij de rechtsbijstandsverzekering proberen, alhoewel ik ook veel hoor dat die de schadeclaims tegen luchtvaartmaatschappijen ook vaak afwijzen...

Re: Arkefly vertraging OR 462 Mombasa-Amsterdam 25/26-10-2010

Geplaatst: 24 nov 2010 16:50
door Henri42
jojogirl21 schreef:
Ad Verkaad schreef:Dat EU Claim en andere claimboeren er niet aan willen beginnen, zegt natuurlijk niets over de haalbaarheid van de zaak. EU Claim neemt alleen zaken aan waarin ze inschatten dat ze op een makkelijke manier "winnen"; hun beloning is immers afhankelijk van de vergoeding die wordt uitbetaald dus zullen ze zo weinig mogelijk werk willen verrichten om hun geld te krijgen.

Heb je niet een rechtsbijstandsverzekering die je kunt inschakelen?
Ik ga nu denk ik eerst zelf een brief schrijven, samen met mijn broer (afgestudeerd in rechten). mocht het niet lukken dan ga ik het inderdaad maar bij de rechtsbijstandsverzekering proberen, alhoewel ik ook veel hoor dat die de schadeclaims tegen luchtvaartmaatschappijen ook vaak afwijzen...
Voor je kosten gaat maken zou ik eerst de algemene voorwaarden doorspitten, additionele kosten worden zelden vergoed,je hebt een dag betaalde vakantie kado gekregen :)

Re: Arkefly vertraging OR 462 Mombasa-Amsterdam 25/26-10-2010

Geplaatst: 24 nov 2010 20:34
door jojogirl21
Henri42 schreef:Voor je kosten gaat maken zou ik eerst de algemene voorwaarden doorspitten, additionele kosten worden zelden vergoed,je hebt een dag betaalde vakantie kado gekregen :)
Nee, geen dag, een nacht waarin we om 2uur weer werden gewekt omdat we om 3 uur werden opgehaald, onm vervolgens nog ruim 4 uur op hget vliegveld te zitten, dus dat is niet echt mijn definitie van extra vakantie... En vervolgens kregen we in het vliegtuig om half tien 's ochtends (half negen NL tijd) een warme maaltijd (?) voorgeschoteld waar we het dan tot 18u (NL tijd) mee moesten doen, broodjes en warme snacks waren niet aan boord...

Re: Arkefly vertraging OR 462 Mombasa-Amsterdam 25/26-10-2010

Geplaatst: 25 nov 2010 12:36
door Kritische reiziger
Me zojuist aangemeld. Sommigen op dit forum vinden dat verdacht, maar je moet toch eens aanmelden......

@TS: een reisverzekering zal je gederfde inkosten niet vergoeden vrees ik.

Re: Arkefly vertraging OR 462 Mombasa-Amsterdam 25/26-10-2010

Geplaatst: 27 nov 2010 13:13
door spanje01
Jojogirl, heb je niet een annuleringsverzekering afgesloten met een zaken dekking. Dan ben je verzekerd voor dit soort dingen. Je zult dus bij de annuleringsverzekering moeten zijn. Succes

Re: Arkefly vertraging OR 462 Mombasa-Amsterdam 25/26-10-2010

Geplaatst: 28 nov 2010 22:13
door 007: reisagent
@spanje01
Jojogirl, heb je niet een annuleringsverzekering afgesloten met een zaken dekking. Dan ben je verzekerd voor dit soort dingen. Je zult dus bij de annuleringsverzekering moeten zijn. Succes
Voor iemand die zegt toerisme gestudeerd te hebben, ja zelfs een eigen reisburo heeft u wel erg weinig kennis van reis- en annuleringsverzekeringen, spanje01!

De door u genoemde "zakendekking" bestaat namelijk niet; de "zakenclausule" echter wel. Het gaat hier dan feitelijk om het volgende: In een annuleringsverzekering kan, facultatief, worden opgenomen dat er ook dekking is voor het geval een met name genoemde zakenpartner of plaatsvervanger uitvalt, zodat ook dan vergoeding van annuleringskosten respectievelijk betaling van een afbrekingsvergoeding plaatsvindt.

Zelfs als de topicstarter een verzekering met een dergelijke clausule had afgesloten, dan had de verzekering deze schade niet vergoed om de eenvoudige reden dat een vertraagde/verlate terugkeer niet onder de dekking valt.

Spijtig genoeg valt er voor de topictstarter niets te halen bij de verzekering al meent een zekere "reisprofessional" iets anders te moeten beweren.