LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Thomas Cook NIET ONLINE boeken!

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
rob1970

Thomas Cook NIET ONLINE boeken!

Ongelezen bericht door rob1970 »

Kort komt het erop neer dat Thomas Cook een falend systeem heeft m.b.t. online boeken waardoor je kans hebt op een "spookfactuur". En Thomas Cook doet er alles aan om die te innen!

Zelfs als je aan kunt tonen dat je in exact hetzelfde weekend ook via Thomas Cook (of vrij uit) een andere reis hebt geboekt gaat Thomas Cook gestaag over om d.m.v. incassobureaus en uiteindelijk word je door een deurwaarder, in opdracht van Thomas Cook, voor de rechter gesleept. Uiteraard heeft de rechtbank korte metten gemaakt met deze praktijken en Thomas Cook veroordeeld tot de proceskosten en een schadevergoeding aan mij, maar zelfs die leggen ze naast zich neer. Ze hebben mij bijna 3 jaar (!) hiermee lastig gevallen!

Kortom: never nooit online boeken via Thomas Cook! Je krijgt te maken met een oplichtersbende met leugenaars van het ergste soort. Zelfs in de rechtbank houden ze vol "dat het zeker niet ongebruikelijk is" dat men 2 verschillende accomodaties kiest in hetzelfde weekend met dezelfde tijdsverblijven en dus 2 x iets boeken in een en dezelfde tijdsperiode! Tuurlijk! En ze kunnen niks aantonen, niet eens een IP-adres, door wie de boeking is gemaakt, ze doen maar wat daar. Kortom: IK BEN VRESELIJK BOOS op die club!

Meer mensen die deze ervaring hebben?

geengast

Re: Thomas Cook NIET ONLINE boeken!

Ongelezen bericht door geengast »

Eigenlijk weet elk reisbureau dat Thomas Cook hun administratie niet op orde hebben. Reisbureaus treffen dan ook maatregelen hiervoor. Extra controles, boekingen achteraf ophalen en controleren etc.

Als consument moet je er eigenlijk niet van uitgaan dat een aanbieder alles op orde heeft. Even navragen bij het reisbureau had u een en ander kunnen besparen. En meteen daar boeken en voor 25,- euro meer was alles uit uw handen genomen, alles gecontroleerd etc.

Gesloten