Tele2 OPLICHTERS
Geplaatst: 23 nov 2010 15:16
Het verhaal is te lang om hier volledig te posten. Ik heb een afspraak gemaakt met mevrouw Lanting van Tele2. Er zijn talloze valse beloftes gemaakt waaronder de internetsnelheid die op bepaalde punten daalt tot 2 Mbit per seconde. Ik heb hier over gebeld en niks kon oplossen. Na het hele voorval gepost te hebben op het Radar forum, werd er opeens contact gezocht door mw Lanting.
Er werd mij op een gegeven moment aangeboden dat ik kosteloos kon opzeggen omdat Tele2 niks meer voor mij kon doen. Ik stemde hiermee in en gaf aan per 30-12-2010 te willen opzeggen. Dit was prima en werd in orde gemaakt. Binnen enkele dagen kreeg ik hiervan bevestiging en zou alles in orde zijn.
Tot mijn stomme verbazing krijg ik vandaag deze mail:
Geachte heer/mevrouw,
Naar aanleiding van het telefonische contact wat u gehad hebt met mijn collega, stuur ik u deze e-mail.
Van mijn collega heb ik begrepen dat u uw abonnement wenst te beëindigen omdat u verkeerd bent geinformeerd over het Fiberspeed abonnement van Tele2. Daarnaast vindt u de snelheid, die u momenteel behaalt, te weinig.
U hebt aangegeven alleen in het weekend en 's avonds telefonisch bereikbaar te zijn. Helaas is onze afdeling (afdeling Opzeggingen) na 18.00 uur gesloten en alleen aanwezig op maandag t/m vrijdag, daarom neem ik via de e-mail contact met u op i.p.v. telefonisch.
Wij hebben gezien dat u de aanvraag voor het abonnement via internet hebt gedaan. Hier hebt u aangegeven dat u de voorwaarden hebt doorgelezen en akkoord gaat hiermee. In deze voorwaarden staat duidelijke informatie over de snelheid die minimaal moet binnen komen op uw modem. U zit boven dit minimum. Daarnaast is duidelijk omschreven dat wij 20mb/s nooit kunnen garanderen.
Wat betreft het Fiberspeed, wij hebben aangeven dat wij 'ooit' Fiberspeed kunnen leveren op uw adres. Het is aannemelijk dat wij in de toekomst ons Fiberspeed-netwerk gaan uitbreiden en ook bij u een hogere snelheid gaan leveren. Echter hebben wij nooit harde toezeggingen gedaan en daarom kunnen wij om deze reden uw abonnement niet kosteloos beëindigen. Bij opzegging van uw contract zal er een afkoopsom van 149,70 euro in rekening worden gebracht.
Indien u hierover nog vragen hebt, kunt u telefonisch contact opnemen met onze klantenservice op telefoonnummer 0900 241 1602 (10ct p/m).
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Marga Postma
Tele2 Klantenservice
Voor meer informatie over onze diensten kunt u ook kijken op http://www.tele2.nl/klantenservice, onze online klantenservice.
Ik heb inmiddels een andere provider gezocht, en zit nu dus of aan 150 euro vast of moet voor de andere provider een jaar betalen.
WAAK VOOR DIT SOORT ORGANISATIES.
Je wordt ontzettend onbeschoft te woord gestaan bij de klantenservice en beloftes worden gewoon niet nagekomen.
Er werd mij op een gegeven moment aangeboden dat ik kosteloos kon opzeggen omdat Tele2 niks meer voor mij kon doen. Ik stemde hiermee in en gaf aan per 30-12-2010 te willen opzeggen. Dit was prima en werd in orde gemaakt. Binnen enkele dagen kreeg ik hiervan bevestiging en zou alles in orde zijn.
Tot mijn stomme verbazing krijg ik vandaag deze mail:
Geachte heer/mevrouw,
Naar aanleiding van het telefonische contact wat u gehad hebt met mijn collega, stuur ik u deze e-mail.
Van mijn collega heb ik begrepen dat u uw abonnement wenst te beëindigen omdat u verkeerd bent geinformeerd over het Fiberspeed abonnement van Tele2. Daarnaast vindt u de snelheid, die u momenteel behaalt, te weinig.
U hebt aangegeven alleen in het weekend en 's avonds telefonisch bereikbaar te zijn. Helaas is onze afdeling (afdeling Opzeggingen) na 18.00 uur gesloten en alleen aanwezig op maandag t/m vrijdag, daarom neem ik via de e-mail contact met u op i.p.v. telefonisch.
Wij hebben gezien dat u de aanvraag voor het abonnement via internet hebt gedaan. Hier hebt u aangegeven dat u de voorwaarden hebt doorgelezen en akkoord gaat hiermee. In deze voorwaarden staat duidelijke informatie over de snelheid die minimaal moet binnen komen op uw modem. U zit boven dit minimum. Daarnaast is duidelijk omschreven dat wij 20mb/s nooit kunnen garanderen.
Wat betreft het Fiberspeed, wij hebben aangeven dat wij 'ooit' Fiberspeed kunnen leveren op uw adres. Het is aannemelijk dat wij in de toekomst ons Fiberspeed-netwerk gaan uitbreiden en ook bij u een hogere snelheid gaan leveren. Echter hebben wij nooit harde toezeggingen gedaan en daarom kunnen wij om deze reden uw abonnement niet kosteloos beëindigen. Bij opzegging van uw contract zal er een afkoopsom van 149,70 euro in rekening worden gebracht.
Indien u hierover nog vragen hebt, kunt u telefonisch contact opnemen met onze klantenservice op telefoonnummer 0900 241 1602 (10ct p/m).
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Marga Postma
Tele2 Klantenservice
Voor meer informatie over onze diensten kunt u ook kijken op http://www.tele2.nl/klantenservice, onze online klantenservice.
Ik heb inmiddels een andere provider gezocht, en zit nu dus of aan 150 euro vast of moet voor de andere provider een jaar betalen.
WAAK VOOR DIT SOORT ORGANISATIES.
Je wordt ontzettend onbeschoft te woord gestaan bij de klantenservice en beloftes worden gewoon niet nagekomen.