Pagina 1 van 1

Verwijderd uit het telefoonboek

Geplaatst: 23 nov 2010 15:37
door JaapSK
Sinds mei 2010 wordt in de gemeente Houten een nieuw glasvezelnetwerk aangelegd. In juli 2010 ben ik bewust overgestapt naar KPN-glasvezel, voor telefonie, internet en TV. KPN heeft altijd prima diensten verleend en mijn indruk was dat hun administratie goed op orde is.
Mijn TV-abonnement heb ik telefonisch opgezegd bij Ziggo. Zij hebben dit binnen 2 dagen keurig schriftelijk bevestigd. Het Ziggo-abonnement is op de juiste datum beeindigd. Ziggo : hardstikke goed!
Mijn oude KPN-telefonie en Planet (ook KPN)-abonnement zou door KPN-glasvezel worden opgezegd. Hier bleek een probleem te zitten en het oude KPN-abonnement liep gewoon door. Bij navraag bij KPN-telefonie werd mij gezegd dat zij daar niets aan konden doen. Ik moest maar zelf KPN-glasvezel bellen. Zo gezegd zo gedaan, als ze dat zelf niet onderling willen regelen. Het oude abonnement is gestopt en verrekend.
Laatst ging ik kijken of en hoe ik vermeld sta in http://www.detelefoongids.nl/.
Groot was mijn verbazing dat ik hier niet meer vermeld stond. Hierover heb ik KPN-glasvezel om opheldering gevraagd. Deze meldde dat het een bekend probleem was en dat zij verder niets konden doen. Het probleem zat in hun administratie. Wel kreeg ik een link om me alsnog ergens te registreren. Misschien wordt mijn vermelding dan weer opgenomen. Op 23 November kreeg ik nieuwe papieren telefoongids. Ook hier sta ik niet meer in vermeld. Kennelijk is het zo dat als je oude KPN-abonnement wordt opgezegd en je gaat een nieuw abonnement bij KPN aan, je eigenlijk niet meer bestaat voor KPN. De facturatie gaat trouwens wel goed. KPN denkt wel aan zich zelf maar niet aan de klant.
Op mijn vraag waarom ze de nieuwe glasvezelklanten niet op de hoogte hebben gesteld terwijl het een bekend probleem is, heb ik nooit antwoord gekregen. Alleen excuses voor de fouten die zijn gemaakt. De rest ligt buiten hun macht. Een oplossing is er niet. Ik ben benieuwd hoeveel glasvezelklanten niet meer in het telefoonboek staan vermeld.
En ik maar denken dat de adminstratie bij KPN op orde was. :twisted:

Re: Verwijderd uit het telefoonboek

Geplaatst: 23 nov 2010 16:50
door Enya84
De Telefoongids is een onafhankelijk bedrijf en heeft niets met KPN of welke andere provider dan ook, te maken.

Re: Verwijderd uit het telefoonboek

Geplaatst: 23 nov 2010 16:54
door Tis weer bijzonder
Enya84 schreef:De Telefoongids is een onafhankelijk bedrijf en heeft niets met KPN of welke andere provider dan ook, te maken.
Toch wel, veel personeel wat KPN kwijt moet wordt vaak doorgeschoven naar o.a. de telefoongids.
Oude liefde roest niet. :mrgreen:

Re: Verwijderd uit het telefoonboek

Geplaatst: 23 nov 2010 16:57
door witte angora
Wat moet je eigenlijk nog met een telefoonboek? De meeste mensen hebben één of meerdere mobieltjes, die staan er ook al niet in.

Jawel, ik heb zo'n ding, ongelezen in een la, en als er een nieuwe uitgave komt, dan is het ding nog steeds ongelezen. Ik denk dat ik al een jaar of 6,7 geen telefoongids meer opengeslagen heb, als het al niet langer is.

Re: Verwijderd uit het telefoonboek

Geplaatst: 23 nov 2010 16:59
door lostlovey
Enya84 schreef:De Telefoongids is een onafhankelijk bedrijf en heeft niets met KPN of welke andere provider dan ook, te maken.
De provider levert de gegevens aan De Telefoongids.

"2. Hoe komen wij aan uw gegevens?
Alle telefoonaanbieders in Nederland zijn verplicht om de abonneegegevens te leveren aan de uitgevers van universele gidsen en exploitanten van inlichtingendiensten (tenzij u heeft aangegeven niet in dat type dienst te willen worden opgenomen). Dit is bedoeld om te zorgen dat wij allen in Nederland elkaar goed telefonisch kunnen bereiken want goede bereikbaarheid van particulieren en bedrijven is vanzelfsprekend van essentieel belang voor onze hele maatschappij."


Bron:http://over.detelefoongids.nl/corporate ... nchor64749