Overstappen naar Eneco
Geplaatst: 24 nov 2010 12:42
Op 28 oktober jl. ben ik via de website van Eneco de Eneco VerhuisService gaan invullen. Ik was nog geen klant, dus via de button 'Nog geen klant bij Eneco' de eerste stap gezet. Bij stap 2 alle gegevens ingevuld en aangeven dat ik per 1 december de sleutel krijg van het nieuwe adres en dat ik dus vanaf dat moment energie van Eneco wil ontvangen. Vervolgens ontvang ik in de week daarop (8 november) onderstaand mailtje:
Geachte mevrouw, heer,
Onlangs heeft u van ons een verzoek ontvangen om uw verhuismeterstanden door te geven.
Wij hebben hier tot op heden nog geen reactie op ontvangen. U kunt met behulp van uw opname kenmerk 811564435 de meterstanden doorgeven op www.eneco.nl/meterstanden of via het telefoonnummer 0800-8709870. Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet, Eneco
Vreemd, want ik had geen bericht hierover van Eneco ontvangen. Dus de volgende dag gebeld met Eneco. Er werd aangegeven door de medewerker dat er een fout is gemaakt en dat ik daardoor het contract en dus ook de kaart voor de verhuismeterstanden niet heb ontvangen. De medewerker gaat er voor zorgen dat alles in orde wordt gemaakt. Mocht ik op 24 november nog niets van Eneco vernomen hebben, dan moet ik weer contact opnemen.
U raadt het al, het is 24 november en ik heb nog niets ontvangen. Dus weer gebeld. Naar nu blijkt is het contract voor de tweede maal naar het nieuwe adres (waar ik volgende week de sleutel pas van krijg) verzonden. Tevens gaf de desbetreffende medewerker aan dat de energie sinds 28 oktober wordt geleverd, terwijl er door mij gevraagd is om vanaf 1 december te leveren.
Deze medewerker gaf aan dat hij gaat proberen om alles in orde te maken. Een garantie dat het nu in orde komt kan hij niet geven. Al met al vind ik het een behoorlijke anti-service van Eneco en wacht ik maar weer een weekje af. Ben benieuwd of dit goed gaat komen en wat de ingangsdatum gaat worden.
Ik heb aangegeven dat ik geen klant meer wil worden bij Eneco, maar ik kan er nu alleen onderuit als ik €250,-- boete betaal omdat ik naar het idee van Eneco sinds 28 oktober jl. klant ben en energie afneem van Eneco.
Heb ook een klacht laten noteren, maar daar gaat Eneco vier weken over doen om het te onderzoeken. Liggen er zoveel klachten voor onderzoek dat er voor een eenvoudige zaak als deze vier weken nodig zijn?
Wie herkent deze problemen of heeft dezelfde ervaringen met Eneco?
Geachte mevrouw, heer,
Onlangs heeft u van ons een verzoek ontvangen om uw verhuismeterstanden door te geven.
Wij hebben hier tot op heden nog geen reactie op ontvangen. U kunt met behulp van uw opname kenmerk 811564435 de meterstanden doorgeven op www.eneco.nl/meterstanden of via het telefoonnummer 0800-8709870. Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet, Eneco
Vreemd, want ik had geen bericht hierover van Eneco ontvangen. Dus de volgende dag gebeld met Eneco. Er werd aangegeven door de medewerker dat er een fout is gemaakt en dat ik daardoor het contract en dus ook de kaart voor de verhuismeterstanden niet heb ontvangen. De medewerker gaat er voor zorgen dat alles in orde wordt gemaakt. Mocht ik op 24 november nog niets van Eneco vernomen hebben, dan moet ik weer contact opnemen.
U raadt het al, het is 24 november en ik heb nog niets ontvangen. Dus weer gebeld. Naar nu blijkt is het contract voor de tweede maal naar het nieuwe adres (waar ik volgende week de sleutel pas van krijg) verzonden. Tevens gaf de desbetreffende medewerker aan dat de energie sinds 28 oktober wordt geleverd, terwijl er door mij gevraagd is om vanaf 1 december te leveren.
Deze medewerker gaf aan dat hij gaat proberen om alles in orde te maken. Een garantie dat het nu in orde komt kan hij niet geven. Al met al vind ik het een behoorlijke anti-service van Eneco en wacht ik maar weer een weekje af. Ben benieuwd of dit goed gaat komen en wat de ingangsdatum gaat worden.
Ik heb aangegeven dat ik geen klant meer wil worden bij Eneco, maar ik kan er nu alleen onderuit als ik €250,-- boete betaal omdat ik naar het idee van Eneco sinds 28 oktober jl. klant ben en energie afneem van Eneco.
Heb ook een klacht laten noteren, maar daar gaat Eneco vier weken over doen om het te onderzoeken. Liggen er zoveel klachten voor onderzoek dat er voor een eenvoudige zaak als deze vier weken nodig zijn?
Wie herkent deze problemen of heeft dezelfde ervaringen met Eneco?