LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo alles in een pakket met interactieve ontvanger 149,00

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Patricia_1969
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 nov 2010 13:31

Ziggo alles in een pakket met interactieve ontvanger 149,00

Ongelezen bericht door Patricia_1969 »

Ik ben al sinds Ziggo er is lid van hun, eerst losse dingen en toen dat alles in een pakket kwam daar naar toe gegaan, eerst het basis, en nu heb ik medium(zilver geloof ik?voor 51.50 per maand) ik kon destijds gebruik maken van een digitaal kastje maar er werd toen nog niets digitaal uitgezonden en had ik er de juiste tv niet voor dus heb ik dat niet gedaan, nu is het wat anders, dit kastje voor interactieve tv bied ook nog veel meer mogelijkheden en ik wil het graag kopen als trouwe klant maar helaas, ik heb gebeld en gemaild maar helaas.... Ik vind dit geen goede service om je klanten te behouden en denk erover om over te stappen, wat zou ik nog kunnen doen ?

Gr. Patricia

lostlovey
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 aug 2009 10:46

Re: Ziggo alles in een pakket met interactieve ontvanger 149,00

Ongelezen bericht door lostlovey »

Heb even gekeken op de site en volgens mij moet je er zelf gewoon een in de winkel kunnen kopen. Ziggo geeft aan welke apparaten door hen zijn gecertificeerd:
https://www.ziggo.nl/#producten/televis ... tificeerd/

Anders moet je je abonnement opzeggen en meteen opnieuw aanmelden maar dat lijkt me wel erg omslachtig (buiten dat daar waarschijnlijk weer kosten bij komen).

Patricia_1969
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 nov 2010 13:31

Re: Ziggo alles in een pakket met interactieve ontvanger 149,00

Ongelezen bericht door Patricia_1969 »

Ja ok, maar niet voor 149 euro.... en is het dan incl installatiepakket, ik zie nieuwe kastjes op MP staan maar dat wil niet zeggen dat er dan een installatie pakket bij zit en je moet ook nog een smartcard kopen (dat is geen probleem)

BaSZie
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 nov 2010 15:55

Re: Ziggo alles in een pakket met interactieve ontvanger 149,00

Ongelezen bericht door BaSZie »

Wat bedoel je met dat installatiepakket? Ik heb destijds een ontvanger met smartcard aan m'n moeder gegeven en daar thuis aangesloten. Kabeltjes erin en klaar. Meer is het niet. Dus als je er een op marktplaats kunt kopen zou ik dat gewoon doen.

Patricia_1969
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 nov 2010 13:31

Re: Ziggo alles in een pakket met interactieve ontvanger 149,00

Ongelezen bericht door Patricia_1969 »

Dit kreeg ik van een MP verkoper van zo'n kastje;

Beste Patricia,

Om interactief TV te kunnen kijken heb 2 extra dingen nodig, nl.
- aanvulling op je Ziggo abonnement ca. 6,- / maand
- antenneversterker

Deze antenneversterker zit in het installatiepakket. Dit pakket hebben wij ook te koop voor 30 euro.

???????????????????????????????????????????????????????????????????????????

vissy
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 nov 2009 17:14

Re: Ziggo alles in een pakket met interactieve ontvanger 149,00

Ongelezen bericht door vissy »

Ik heb ook een alles in 1 abo sinds september 2007 dus ben ik denk ik toch een goede klant want de tv aansluiting en internet heb ik al zoveel jaren dat ik het niet meer weet wanneer ik dat afgesloten heb.
Ik heb van de week geïnformeerd of ik gebruik kon maken van de aanbieding voor een interactieve ontvanger met recorder er in voor € 149.
jullie raden het vast al, het antwoord is nee, nee en nog eens nee.
Ze hebben niets met mij te maken want ik ben al klant en daar hoeven ze geen aandacht meer aan te geven.
ik ben nu aan het uitzoeken wat ik ga doen, waarschijnlijk zeg ik mijn abo op en laat het over een jaar weer ingaan misschien of ik ga naar een ander.
Het is een gebrek aan inzicht en het lijkt ook op de praktijken bij verlenging van je hypotheek daar krijg je ook straf opslag in je nieuwe rente percentage.
:twisted: :oops:

vissy
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 nov 2009 17:14

Re: Ziggo alles in een pakket met interactieve ontvanger 149,00

Ongelezen bericht door vissy »

en ze hebben ook pech want ik wordt nu geen interactieve klant en ga geen films of uitbreiding in de pakketten doen. Domme mensen zijn het bij ziggo :evil:

vissy
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 nov 2009 17:14

Re: Ziggo alles in een pakket met interactieve ontvanger 149,00

Ongelezen bericht door vissy »

Ik denk dat ik er uit ben en denk over te gaan naar canaldigitaal begin volgend jaar.
ik zal wel eerst gaan bedenken hoe ik dat doe want de ellende is niet te overzien als het niet goed gedaan wordt .
De telefoon en eenvoudig internet houd ik van Ziggo voor een tientje en dan ben ik nog goedkoper uit met meer HD zenders en 250 andere programma,s bij Canaldigitaal voor 29,95 en 9.95 p/m voor Ziggo is voordeliger dan 51.50 p/m voor alles in een
voor dat bedrag heb je bij Canaldigitaal ook een HD recorder/ontvanger en de schotelset er gratis bij.

kozika
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 sep 2010 23:58

Re: Ziggo alles in een pakket met interactieve ontvanger 149,00

Ongelezen bericht door kozika »

De beste ontvangst is nog altijd via de kabel daar zijn ze voor in het leven geroepen. Als je 250 kanalen kunt ontvangen dan heb je veel tijd of veel TV's
nodig om alles storingsvrij te kunnen zien :wink:

Doris Day
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 mei 2009 16:09

Re: Ziggo alles in een pakket met interactieve ontvanger 149,00

Ongelezen bericht door Doris Day »

Had alle produkten van ziggo los, kreeg een brief waarin stond dat de losse produkten gingen vervallen en in plaats daarvan konden we een pakket kopen alles in 1 plus, ik geloof voor 51,50. Plus het kastje voor 149 euro.
En ik hou tot volgend jaar juli de prijs van mijn losse produkten, dat is ongeveer 45 euro en daarna betaal ik 51,50.

Niamha
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 dec 2010 14:44

Re: Ziggo alles in een pakket met interactieve ontvanger 149,00

Ongelezen bericht door Niamha »

Ik heb sinds 8 oktober 2011 dat pakket inclusief de interactieve ontvanger van 149,00. In de reclame wordt een ZWARTE ontvanger aangeboden, wij ontvingen een ZILVERE. Dat is nog niet eens hét probleem.

Wij hebben in eerste instantie al 3 weken moeten wachten op internet, omdat onze modem niet geactiveerd kon worden. Na 3 weken elke dag bellen en een telefoon rekening van 80 euro hadden wij eindelijk internet en telefonie.

Ongeveer 2 weken later begon onze ontvanger kuren te krijgen. Regelmatig viel het geluid weg. Daarnaast was hij ontzettend langzaam en had hij ook vastlopers. Na 1,5 maand van kapot ergeren hebben we toch maar contact opgenomen met Ziggo. Het bleek een fout van ons te zijn, want de kabel was niet goed aangesloten. Wij hebben de bewuste kabel dan ook 2x vervangen en overnieuw in het apparaat geplaats, maar alsnog bleef het geluid wegvallen en het beeld vastlopen. Daarna hebben wij nog een keer gebeld.

Toen kregen wij een persoon aan de telefoon die ons ook verteld dat het probleem bij ons lag, namelijk aan de kabel, en niet aan het apparaat lag. Wij zijn een half uur bezig geweest om op haar in te praten dat het NIET aan de kabel lag maar aan het apparaat. Uiteindelijk hebben we haar zo ver gekregen dat ze ons een retourneer pakket zou opsturen.

Vanmorgen zet ik de televisie aan en ik denk; even kijken wat er op televisie komt. Ik druk het EPG knopje in en hij stopt er helemaal mee. Geen beeld, alleen een storingscode dat hij geen signaal heeft. Ik heb daarom Ziggo weer gebeld en deze medewerker vertelde mij dat het aan de KABEL lag en NIET aan het apparaat. Ze zou me een email sturen met een procedure die ik moest volgen en als ik daarna nog geen televisie had ik weer contact met ze op moest nemen.
Ik heb de procedure gevolgd en mijn televisie deed het nog niet.

Ik heb nog een keer de klantenservice aan de lijn gehad en het probleem uitgelegd. Ook die persoon zei dat het lag aan de kabel, het signaal zou te laag zijn voor de ontvanger om hem te kunnen verwerken. Het vreemde daarvan was dat op de televisie zelf alle balkjes zeker 80% vol waren. Daar kon het dus niet aan liggen. Deze meneer zei gelijk, de ontvanger moet terug. Ook hij heeft een retourneer pakket gestuurd. Hij vertelde mij ook dat wij de ontvanger daarna maximaal 20 dagen kwijt zijn, omdat ze gaan kijken of hij nog te repareren is. Volgens de wet, als ik een apparaat krijg die binnen een half jaar kapot gaat, krijg ik een nieuwe. Bij Ziggo blijkbaar niet.

Wij zitten nu dus sowieso 5 dagen, tot het pakket binnen is, 5 dagen tot het binnen is, daarna 20 dagen voor reparatie en dan nog eens 5 dagen zonder televisie, maar dat moeten wij wel betalen.

Conculsie; neem GEEN ontvanger van Ziggo, sterker nog neem niks van Ziggo.
Helaas zijn er weinig mensen die kunnen kiezen, aangezien Ziggo ook bij ons de enige aanbieder is.

mennonl
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jan 2011 23:12

Re: Ziggo alles in een pakket met interactieve ontvanger 149,00

Ongelezen bericht door mennonl »

hier in heerhugowaard is ziggo ook de enigste kabel leverancier
wij hebben een basis pakket al een jaar of 5 en kijken anoloog
allemaal prima

nu vaak op tv de reclame's van ziggo te zien met de interactieve televisie
erg hoog 'me to'gehalte zo ook bij mij

het pakket stond nog op de naam van mijn aanstaande vrouw
ik wou wel sneller internet dus ik de aanbieding ingevuld op de site van ziggo
op mijn naam met haar klant nummer en van het basis pakket een upgrade naar het plus pakket en kreeg keurig een ontvangst bevestiging

toen wat het 3 weken er stil bij ziggo

ik maar eens gebeld met de klanten service
en kreeg te horen dat die alleen voor nieuwe klanten is
ik verteld dat ik al jaren trouwe klant ben niet digitaal kijk zelfs geen ontvanger heb gekregen met het afsluiten van het pakket
nee was het antwoord en daarmee klaar uit mij werk omgeving ben ik gewent om me niet met een kluitje het riet in te laten sturen
en vroeg of het de bedoeling was dat vaste klanten bij hun weg gaan
ik werd doorverbonden en kreeg de volgende verhaal verteld
en zij ging overleggen met haar leiding gevende
ik kon de decoder krijgen voor 249 euro
ik zij nog 149 euro prima stuur maar op
maar het was echt 249 en een tijdelijke aanbieding en moest het direct zeggen
ben hier natuurlijk niet mee accoord gegaan

en heb er later nog een mail aan gewaagt
hier kreeg ik jammer genoeg ook het zelfde antwoord

ik vind dit geen stijl als je voor 'nieuwe' klanten een aanbieding hebt
kan je die ook voor je vaste klanten houden vind ik!

ook staat het niet helemaal goed op hun site
hier https://www.ziggo.nl/#home
staat bijvoorbeeld in het klein
geldig voor nieuwe alles in 1 abonees
en niet dat het alleen voor nieuwe abonees is

ook als je dit leest https://www.ziggo.nl/#producten/alles-in-1/plus/
staat er ook niet dat het alleen voor nieuwe abonees is
rechts in een klein hokje staat het dan wel weer goed

al met al als je bij ziggo abonee bent heb je pech!
en als je als vaste klant je mond niet open trekt mag je gewoon 459 betalen voor deze ontvanger waardeloos! :evil:

Groet,

Menno van 't Hull

Patricia_1969
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 nov 2010 13:31

Re: Ziggo alles in een pakket met interactieve ontvanger 149,00

Ongelezen bericht door Patricia_1969 »

Ze hebben mij (als bestaande vaste klant) de ontvanger aangeboden voor 199 euro ipv 459, dat had ik gedaan, geretourneerd omdat ik slechte revieuws las en nu is doordat ik een verkeerd retouradres heb gekregen van een van de medewerkers is mijn kastje bij de tnt vast blijven hangen in het sorteercentrum :evil:

Nu wordt ik tussen Ziggo en TNT heen en weer gegooid :x

mennonl
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jan 2011 23:12

Re: Ziggo alles in een pakket met interactieve ontvanger 149,00

Ongelezen bericht door mennonl »

naja dat is ook weer wat

ik vind het ook wel weer grappig dat ze hem bij jouw aanbieden voor 199 euro
en bij de andere weer voor 249 en bij de andere 459
heerlijke afspraken!

ik zie ook dat ziggo een klanten service hebben die internet / deze site in de gaten houd ben eigelijk wel benieuwd naar hun reactie

arie0906
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jan 2011 16:59

Re: Ziggo alles in een pakket met interactieve ontvanger 149,00

Ongelezen bericht door arie0906 »

Ik zie allerlei verschillende bedragen voor de Cisco-PVR van Ziggo.Ik heb er bv E 95 voor betaald bij mijn overstap van losse abo's naar alles-in-1 bij Ziggo.Ik heb vervolgens de pvr laten aansluiten door Electroworld.Na 3 weken goed gewerkt te hebben kreeg de pvr kuren;het duurde een uur voordat de pvr ging werken.Na vele telefoontjes met Ziggo kon de pvr teruggestuurd worden; ik zou een nieuwe krijgen.Maar na 6 dagen kreeg ik dezelfde pvr weer terug met de mededeling dat er niets aan mankeerde.Ik kreeg van Ziggo allerlei antwoorden en suggesties om het probleem mijns inziens te verhelpen.Zelfs bij de Ziggo-studio in Utrecht geweest.Alle testen uitgevoerd,alle kabels gecontroleerd...alles klopte behalve de verbinding tussen de pvr en mijn Loëwe-tv.Uiteindelijk vertelde de Loëwe-dealer mij dat ik een andere verbinding moest aanleggen dmv andere kabels via de Component-ingang.Aldus gedaan en mijn pvr werkt weer.Alleen geen digitale ontvangst meer helaas.
Nu mijn vraag: Ziggo levert een pvr die niet geschikt blijkt te zijn voor mijn Loëwe-tv.Dit wordt nergens vermeld.Kan dat zomaar?
Andere vraag: de Radar-uitzending gezien.Weer eens een spelletje van elkaar de zwarte Piet toespelen.Ziggo versus Loëwe.Alle Loëwe-klanten zijn de dupe.
Zo'n conflict zou toch niet meer mogelijk moeten zijn?Is daar geen organisatie voor om dergelijke conflicten op te lossen?Ombudsman, TrosRadar,Consumentenbond etc.
En wat te doen als je zelf geen provider kunt kiezen omdat er maar een kabelaar in je woonplaats is?Monopolie-positie dacht ik zo!
Kan Neelie Kroes hier eens naar kijken!
Nou, zo kan ik nog wel even doorgaan met het spuwen van mijn gal.

Patricia_1969
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 nov 2010 13:31

Re: Ziggo alles in een pakket met interactieve ontvanger 149,00

Ongelezen bericht door Patricia_1969 »

En wat als ziggo jou een verkeerd antwoord/retour nummer/adres geeft e daardoor je pakket nog steeds vast ligt bij tnt en hun zeggen, ziggo moet maar een onderzoek opstarten en hun zeggen dat moet tnt doen, het is de fout van ziggo ! :?:

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ziggo alles in een pakket met interactieve ontvanger 149,00

Ongelezen bericht door berndv »

Niamha schreef:Volgens de wet, als ik een apparaat krijg die binnen een half jaar kapot gaat, krijg ik een nieuwe.
En in welk land is die wet geldig?

brug
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jan 2011 16:32

Re: Ziggo alles in een pakket met interactieve ontvanger 149,00

Ongelezen bericht door brug »

Dit is weer zo'n oneerlijke actie van Ziggo, ze bieden deze interactieve decoder voor 149 euro aan aan mensen die een alles in 1 pakket nemen. Deze mensen hebben helemaal niets aan het interactieve gedeelte van de decoder want hiervoor moet je je apart opgeven cq. betalen. mensen die wel interactief willen kijken en ook betalen doen ze deze aanbieding niet en moeten meer dan 3x de aanbieding prijs betalen voor een verplichte decoder. Verder is de aangeboden decoder de cisco 8485dvb niet vrij verkrijgbaar. Op internet is hij niet te bestellen en in de winkel kun je hem alleen afhalen bij een Ziggo gelieerd bedrijf tegen een door Ziggo gedicteerde prijs. Van vrije marktwerking is voor deze decoder geen sprake. Een ander probleem is dat er maar 3 gecertificeerde interactieve decoders zijn waarvan 1 een oud model is. De ander is de niet vrij verkrijgbare(cisco 8485dvb) en er is een Samsung SMT-H3102 deze heeft echter geen opname mogelijkheid wel is de Samsung overal vrij verkrijgbaar en is dan ook meer dan 100 euro goedkoper dan bij Ziggo. In de verschillende forums zijn er mensen die bij de helpdesk wel voor elkaar gekregen hebben dat ze de Cisco 8485 wel tegen een zeer sterk gereduceerd tarief hebben kunnen kopen (varierend van 149 tot 249 euro) dit is mij niet gelukt, op de vraag waarom de een wel en ander niet geeft de helpdesk domweg geen antwoord

alfatrion
Berichten: 22040
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ziggo alles in een pakket met interactieve ontvanger 149,00

Ongelezen bericht door alfatrion »

berndv schreef:
Niamha schreef:Volgens de wet, als ik een apparaat krijg die binnen een half jaar kapot gaat, krijg ik een nieuwe.
En in welk land is die wet geldig?
In alle Europese lid staten. In de kern klopt het toch wat Niamha hier schrijf. Ze verwijst naar artikel 7:17 lid 2 jo 7:18 lid 2 jo 7:21 lid 1+4 jo 7:6 BW.

leonmols
Berichten: 33
Lid geworden op: 29 nov 2005 12:00

Re: Ziggo alles in een pakket met interactieve ontvanger 149,00

Ongelezen bericht door leonmols »

Niamha schreef:Ik heb sinds 8 oktober 2011 dat pakket inclusief de interactieve ontvanger van 149,00. In de reclame wordt een ZWARTE ontvanger aangeboden, wij ontvingen een ZILVERE. Dat is nog niet eens hét probleem.

Ongeveer 2 weken later begon onze ontvanger kuren te krijgen. Regelmatig viel het geluid weg. Daarnaast was hij ontzettend langzaam en had hij ook vastlopers. Na 1,5 maand van kapot ergeren hebben we toch maar contact opgenomen met Ziggo. Het bleek een fout van ons te zijn, want de kabel was niet goed aangesloten. Wij hebben de bewuste kabel dan ook 2x vervangen en overnieuw in het apparaat geplaats, maar alsnog bleef het geluid wegvallen en het beeld vastlopen. Daarna hebben wij nog een keer gebeld.

Toen kregen wij een persoon aan de telefoon die ons ook verteld dat het probleem bij ons lag, namelijk aan de kabel, en niet aan het apparaat lag. Wij zijn een half uur bezig geweest om op haar in te praten dat het NIET aan de kabel lag maar aan het apparaat. Uiteindelijk hebben we haar zo ver gekregen dat ze ons een retourneer pakket zou opsturen.

Hier hetzelfde verhaal. Ook een Cisco PVR (8485) die regelmatig geen geluid geeft. "Opsturen, u krijgt dan een nieuwe" ... Niet dus, ongerepareerd retour, klacht niet geconstateerd. (Zou binnen 5 werkdagen gebeurd zijn, maar duurt gewoon 3-4 weken). Aangesloten, zelfde probleem.
Dan is het de kabel. Nee, want het signaal is prima. Dan is het de kabel tussen PVR en TV.Nee, die is ook prima, want als ik de Cisco uitzet en weer aanzet, dan doet hij het wel. Dan moet u de software van de TV updaten. Nee, want dat is de laatste versie. Ja maar HOE heeft u die geupdate, via USB? Maakt geen r**t uit, want er zit de laatste versie software in. Dan ligt het aan uw TV. Nee, want als ik die Cisco uitzet en weer aanzet dan werkt het (eventjes) wel. Dan ligt het aan de andere apparatuur die u op uw TV aangesloten heeft, die moet u er allemaal van los koppelen en dan belt u nog maar eens.

Het ene smoesje na het andere. Het ligt nooit aan Ziggo of aan de apparatuur van Ziggo. Schijtziek wordt je er van! En als je je gaat opwinden, omdat ze je het bloed onder de nagels vandaan lullen, dan zeggen ze gewoon "meneer, als u zo gaat reageren, hang ik op want daar ben ik niet van gediend".
Ja, helemaal lekker. Wie behandeld hier nu WIE niet normaal?

Vandaag kreeg ik zelfs nog eens een mailtje naar aanleiding van deze klacht. Ik moest maar contact opnemen met Sony, want volgens Ziggo ligt het toch echt aan de TV.

Wanneer is het nu eens afgelopen met klanten als oud vuil en idioten, nietswetende sukkels te behandelen?

Gesloten