Groenewegen
Geplaatst: 26 nov 2010 16:52
Hallo,
Ik wil even mijn verhaal kwijt over de gerechtsdeurwaarders van Groenewegen en tegelijkertijd jullie meteen inlichten (waarschuwen) over wat je kunt verwachten als je met hun in aanraking komt.
Na persoonlijke omstandigheden had ik een achterstand van één maand opgelopen bij een organisatie. Hoewel ik met deze organisatie een regeling had getroffen ontving ik ineens een brief van Groenewegen Gerechtsdeurwaarders. Het bedrag waar het oorspronkelijk over ging was iets meer dan € 200,-. Toen Groenewegen in beeld kwam, berekende zij extra kosten waarbij het totaal ineens op € 900,- kwam.
Ik heb meteen met Groenewegen gebeld, want ik had een regeling die ook netjes werd nagekomen. Groenewegen vond dit echter niet genoeg en ik moest maar meer betalen. Om het bedrag niet verder omhoog te laten lopen, ben ik akkoord gegaan. Maar blijkbaar vonden zij dat ik niet snel genoeg betaalde en hebben vervolgens een beslag laten leggen op de maandelijkse teruggaaf van de Belastingdienst.
In principe niet zo'n groot probleem, want dan wordt het ook gewoon betaald. Maar nu kreeg ik bericht van de Belastingdienst dat ik een behoorlijk bedrag terug zou krijgen. Dit bedrag (€ 1500,-) is nu overgemaakt naar Groenewegen en zij hebben dus veel te veel ontvangen.
Ik heb vanochtend contact opgenomen met Groenewegen om hen hiervan op de hoogte te stellen en het verzoek of zij dit bedrag zo snel mogelijk aan ons (of hun cliënt waar ik in eerste instantie de achterstand had) over te maken. Zij wilden mij niet verder helpen omdat ze hier niets van hadden gezien, maar even navragen wilden ze ook niet doen.
Ik heb daarom via de e-mail bewijs gestuurd dat het bedrag wel degelijk is overgemaakt naar hun en ook heb ik bevestiging van de Belastingdienst dat het al 22 november is overgemaakt. In dat mailtje had ik ook netjes de situatie nog uitgelegd en gevraagd of ze mij een bevestiging via de mail wilden sturen dat ze de mail ontvangen hebben en dat ze actie zullen ondernemen op deze situatie.
Omdat ik een kwartier geleden nog geen reactie heb ontvangen, ben ik maar gaan bellen. Nog voordat ik überhaupt kon uitleggen waar ik precies voor belde, werd ik onderbroken door haar en werd er meteen gesnauwd dat het geen bewijs was, wat ik had verstuurd. Daar belde ik helemaal niet voor.
Hoewel het wel degelijk bewijs is, ga ik daar niet voor in discussie. Het enige dat ik wilde weten is of ze het mailtje had ontvangen en of ze dat even kon bevestigen. Maar ze weigerde dit te doen. Ze vond het niet nodig om dit te bevestigen en wilde al ophangen...
...Hoe het verder afloopt, kan ik nog niet vertellen omdat dit telefoontje net is afgerond. Maar uiteraard houd ik jullie op de hoogte.
Ik vind het wel grof schandalig dat iemand die laat zien dat ze netjes aan haar verplichtingen wil voldoen, zo als grof vuil wordt behandeld. Ik snap dat sommige mensen deze behandeling nodig hebben omdat ze gewoonweg weigeren te betalen, maar daar is hier geen sprake van. En als ik meteen wordt onderbroken en wordt afgesnauwd nog voor ik mijn vraag gesteld heb en dus nog voor dat ze weten waar ik voor bel, dat kan natuurlijk niet.
Dus bij deze ben je op de hoogte van de behandeling die je kunt verwachten van Groenewegen ongeacht of je nu wel of niet wilt betalen.
Ik wil even mijn verhaal kwijt over de gerechtsdeurwaarders van Groenewegen en tegelijkertijd jullie meteen inlichten (waarschuwen) over wat je kunt verwachten als je met hun in aanraking komt.
Na persoonlijke omstandigheden had ik een achterstand van één maand opgelopen bij een organisatie. Hoewel ik met deze organisatie een regeling had getroffen ontving ik ineens een brief van Groenewegen Gerechtsdeurwaarders. Het bedrag waar het oorspronkelijk over ging was iets meer dan € 200,-. Toen Groenewegen in beeld kwam, berekende zij extra kosten waarbij het totaal ineens op € 900,- kwam.
Ik heb meteen met Groenewegen gebeld, want ik had een regeling die ook netjes werd nagekomen. Groenewegen vond dit echter niet genoeg en ik moest maar meer betalen. Om het bedrag niet verder omhoog te laten lopen, ben ik akkoord gegaan. Maar blijkbaar vonden zij dat ik niet snel genoeg betaalde en hebben vervolgens een beslag laten leggen op de maandelijkse teruggaaf van de Belastingdienst.
In principe niet zo'n groot probleem, want dan wordt het ook gewoon betaald. Maar nu kreeg ik bericht van de Belastingdienst dat ik een behoorlijk bedrag terug zou krijgen. Dit bedrag (€ 1500,-) is nu overgemaakt naar Groenewegen en zij hebben dus veel te veel ontvangen.
Ik heb vanochtend contact opgenomen met Groenewegen om hen hiervan op de hoogte te stellen en het verzoek of zij dit bedrag zo snel mogelijk aan ons (of hun cliënt waar ik in eerste instantie de achterstand had) over te maken. Zij wilden mij niet verder helpen omdat ze hier niets van hadden gezien, maar even navragen wilden ze ook niet doen.
Ik heb daarom via de e-mail bewijs gestuurd dat het bedrag wel degelijk is overgemaakt naar hun en ook heb ik bevestiging van de Belastingdienst dat het al 22 november is overgemaakt. In dat mailtje had ik ook netjes de situatie nog uitgelegd en gevraagd of ze mij een bevestiging via de mail wilden sturen dat ze de mail ontvangen hebben en dat ze actie zullen ondernemen op deze situatie.
Omdat ik een kwartier geleden nog geen reactie heb ontvangen, ben ik maar gaan bellen. Nog voordat ik überhaupt kon uitleggen waar ik precies voor belde, werd ik onderbroken door haar en werd er meteen gesnauwd dat het geen bewijs was, wat ik had verstuurd. Daar belde ik helemaal niet voor.
Hoewel het wel degelijk bewijs is, ga ik daar niet voor in discussie. Het enige dat ik wilde weten is of ze het mailtje had ontvangen en of ze dat even kon bevestigen. Maar ze weigerde dit te doen. Ze vond het niet nodig om dit te bevestigen en wilde al ophangen...
...Hoe het verder afloopt, kan ik nog niet vertellen omdat dit telefoontje net is afgerond. Maar uiteraard houd ik jullie op de hoogte.
Ik vind het wel grof schandalig dat iemand die laat zien dat ze netjes aan haar verplichtingen wil voldoen, zo als grof vuil wordt behandeld. Ik snap dat sommige mensen deze behandeling nodig hebben omdat ze gewoonweg weigeren te betalen, maar daar is hier geen sprake van. En als ik meteen wordt onderbroken en wordt afgesnauwd nog voor ik mijn vraag gesteld heb en dus nog voor dat ze weten waar ik voor bel, dat kan natuurlijk niet.
Dus bij deze ben je op de hoogte van de behandeling die je kunt verwachten van Groenewegen ongeacht of je nu wel of niet wilt betalen.